Kako izgraditi kvalitetan Instagram profil koji će generirati povećanje broja pratitelja? Koje taktike iskoristiti za povećanje prirodnog dosega objava? Zašto je važno objavljivati reels objave i kako kvalitetan opis može rezultirati povećanjem spremanja objave?
Mnogi korisnici Instagrama žude za povećanjem broja pratitelja jer time otvaraju vrata mogućim poslovnim suradnjama s brendovima. Dakako, rast profila na Instagramu uglavnom ide jako jako sporo pa će tek rijetki uspjeti u nastojanjima povećanja broja pratitelja na Instagramu.
Želite li i vi izgraditi veći broj pratitelja kako biste mogli startati ozbiljan Instagram biznis, trebate se pridržavati nekih pravila koja donose uspjeh na Instagramu. U nastavku vam donosimo 9 jednostavnih i brzih savjeta koje možete odmah primijeniti na vaš profil – a koji će vam donijeti brži rast Instagram profila:
Profilna slika je prva interakcija s pratiteljima
Profilna slika je vrlo važan element svakog Instagram profila. Naime, po profilnoj slici (potencijalni) pratitelji prepoznaju vaš profil i shodno tome dobivaju osjećaj “brendiranosti” vašeg profila. Samim time, nije poželjno često mijenjati profilnu sliku jer ona je jedan od temelja vašeg profila.
Profilna slika mora odražavati tematiku koja se može vidjeti na vašem profilu. Primjerice, ako je vaš profil usmjeren na putovanja to se mora nekako vidjeti i “osjetiti” iz profilne fotografije – bilo da je fotografija s plaže, s kuferom, s avionskim kartama, ispod palme, itd. Vaša profilna slika mora biti odraz vaše niše i vašeg sadržaja.
Opis profila pratiteljima ukazuje kako im možete pomoći
Činjenica je da nitko na vaš profil ne dolazi zato jer vi uživate u životu, već s namjerom da pratitelj nauči kako uživati u životu. Dakle, važno je da vaš profil pratitelju daje vrijednost koju može preslikati na svoj život.
Shodno tome, opis profila nosi vrlo veliku važnost – pogotovo u raspoznavanju same tematike koju donosite vašim pratiteljima. U opisu profila morate biti kratki, jasni i atraktivni. Vašim pratiteljima u nekoliko natuknica naglasite zašto ste tu za njih i što će im sve vaš profil ponuditi. Ne podcjenjujte opis profila jer može biti itekako važan.
Kvalitetan sadržaj kao pomoć vašim pratiteljima
Iznad smo naglasili kako je vrlo važno da vaš Instagram profil služi vašim pratiteljima. Naime, nitko od pratitelja ne dolazi na vaš profil slučajno, već žele saznati kako im vaš sadržaj pomaže u životu. Primjerice, ljudi koji žele putovati pratiti će Instagram profile travel influencera – gdje se nadaju pronaći vrijedne savjete o putovanjima na koja bi mogli ići u budućnosti.
Sadržaj koji objavljujete na Instagram mora biti edukativan i zanimljiv. Edukativan kako bi vaše pratitelje zainteresirao, a zabavan kako bi privlačio pažnju narednih mjeseci i godina. Ljudi žele biti opušteni na društvenim mrežama – stoga i sadržaj mora biti opuštajući. Budite kreativni i korisni vašim ljudima.
Zanimljivi opisi objava su vrlo važni
Iako među mnogima vlada uvjerenje kako je Instagram samo vizualno atraktivna mreže, činjenica je da korisnici zapravo čitaju i tekstualni sadržaj na Instagramu. Samim time, vaše fotografije i video zapisi moraju biti obogaćeni tekstualnim opisima – koji vam mogu poslužiti za pričanje priča ili dijeljenje savjeta.
Kroz opise objava možete vašim fotografijama i video zapisima dati širi aspekt. Konkretno, možete korisnicima prenijeti svoje znanje, zanimljivosti i vrijedne informacije. Nemojte na Instagram samo objavljivati fotografije, već priču zaokružite kvalitetnim i zanimljivim tekstualnim opisima.
Poziv na komentiranje donosi dobrobit
Vaše objave morali biste zaključiti na način da ljude pozovete na komentiranje ili na neki drugi oblik interakcije. Naime, završavanje objave bez poziva na akciju vjerojatno vam neće donijeti baš nikakav benefit. Čak će i broj lajkova na objavu bez poziva na akciju vjerojatno biti manji.
Kada radite objavu vaše biste pratitelje trebali pozvati da reagiraju na objavu na prikladan način. Primjerice, možete pozvati pratitelje da u komentarima iznesu svoje ideje ili ih možete potaknuti da edukativnu objavu spreme za kasnije – kako bi joj u svakom trenutku mogli pristupiti.
Ankete i kvizovi kao odličan način komunikacije
Ankete i kvizovi koje možete kreirati na Instagramu mogu uvelike doprinijeti povećanju prirodnog dosega vaših story objava. Naime, Instagram algoritam prati aktivnost korisnika na vašim objavama i nagrađuje profile koji uspiju pridobiti više interaktivnosti.
Anketama i kvizovima možete dodatno podići razinu interakcije između vas i korisnika pa je pametno koristiti tu mogućnost barem jednom tjedno. Dakako, na raspolaganju su vam i mnoge druge mogućnosti koje mogu podići razinu interaktivnosti vašeg profila. Iskoristite sve novotarije koje Instagram nudi jer time povećavate šansu da vaš profilu završi među popularnim objavama i ostvari veći prirodni doseg.
Reels kao trenutno vodeći okidač prirodnog dosega
Instagram je shvatio da ljudi obožavaju video sadržaj pa je takav sadržaj počeo sve više gurati u prvi plan. I dok prirodni doseg fotografija sve više pada, doseg reels-a posljednjih mjeseci drastično raste. Samim time, investiranje vremena u kreiranje reels-a pokazuje se kao odličan način za pridobivanje novih pratitelja.
Video sadržaj sve više postaje primarni način interakcije na Instagramu i to više nije floskula – nego činjenica kojoj se trebate podrediti. Konkretno, trebate na vaš profil objavljivati što više reels-a kako biste podigli prirodni doseg. Uz bolji prirodni doseg – doći ćete i do puno više pratitelja u kraćem vremenskom intervalu.
Fokus na teme koje najbolje “prolaze” kod vaših pratitelja
Nakon što objavite prvih 50 objava na vaš Instagram profil – stvari postaju puno jasnije. Naime, s vremenom shvatite koji sadržaj privlači najviše pozornosti vaših pratitelja i to je prilika da iskoristite tu činjenicu. Fokusirajte se na sadržaj koji je bio popularan kod vaših korisnika – na način da rekreirate popularni sadržaj, odnosno tom sadržaju dodajete još više dodatne vrijednosti.
Uz fokus na sadržaj koji “pali” vaše korisnike vrlo je važna redovitost objavljivanja. Naime, vaši pratitelji moraju svakog tjedna biti svjesni da ste tu za njih – i da mogu računati na vašu pomoć. U moru sadržaja istaknite se vlastitim dizajnom, hashtagovima i pristupom jer jedino na taj način možete biti “bolji od drugih”. Činjenica jest da je Instagram prenatrpana mreža – i samo vaša jedinstvenost može vam donijeti rezultate koje toliko priželjkujete.
Definiran cilj profila donosi rast i zaradu
Neki korisnici s 1.000+ objava ne zarađuju ništa, dok neki sa svega 200-ak objava zarađuju vrlo pristojnu mjesečnu naknadu. Ako se pitate kako je to moguće – pojasniti ćemo vam ukratko. Korisnici koji od samog starta imaju cilj i znaju zašto razvijaju Instagram profil – imaju i puno veće šanse za zaradu i veći broj sljedbenika. Stoga, prije nego kretene graditi profil morate biti svjesni činjenice zašto uopće gradite profil i koji je vaš finalni cilj.
Želite li putem Instagrama zaraditi određeni novac, već u samom startu morate svoje korisnike naviknuti na sadržaj i pogodnosti koje nudite. Primjerice, ako je vaš cilj prodavati vaše knjige putem Instagrama, onda odmah u startu imajte spremne objave koje će povremeno pozivati na kupnju knjiga. Nema nikakvog smisla objavljivati random 1.000 objava jer to nije vaš cilj. Budite svjesni svojeg cilja od samog starta i ne trošite vrijeme na followere – već se fokusirajte na isporuku vrijednosti i ostvarivanje rezultata. Sretno!