Često čujemo brige mnogih koji nisu sigurni kako će izgledati njihova poslovna budućnost pojavom i širenjem umjetne inteligencije. Ljudi iz raznih grana industrije brinu za svoje poslove, ali rijetko čujemo da će umjetna inteligencija zapravo donijeti nova radna mjesta.
Novi šef TIGA-e (The Independent Game Developers’ Association), dr. Richard Wilson, predviđa da će umjetna inteligencija (AI) potpuno promijeniti razvoj igara smanjujući troškove i ubrzavajući proces. Korištenje AI-a u video igrama ima dugu povijest, ali najnoviji napretci izazivaju zabrinutost zbog mogućeg gubitka radnih mjesta i pravnih komplikacija za studije. No, Wilson smatra da to neće biti slučaj.
AI bi trebao omogućiti studijima za igre da automatiziraju rutinske aspekte razvoja igara, a zatim iskoriste taj prostor da budu kreativniji i da se usredotoče na druga područja.
Dr. Richard Wilson
Smanjenje ukupnih troškova razvoja značit će razvoj više studija za igre, što bi stoga trebalo značiti više poslova.
UKIE, organizacija koja zastupa tvrtke iz industrije igara u Ujedinjenom Kraljevstvu, prepoznaje te zabrinutosti, ali vidi napretke u AI-u kao uzbudljivu priliku za tu industriju. Čak i u ranim danima igara, AI je igrao važnu ulogu, iako u jednostavnijim oblicima. Danas stručnjaci za AI u igrama poput dr. Tommyja Thompsona, koji ima i svoj YouTube kanal posvećen ovoj tematici, ističu da AI omogućuje likovima da donose inteligentne odluke na temelju trenutnih stanja igre, značajno poboljšavajući igračko iskustvo.
Utjecaj AI-a ne zaustavlja se samo na događajima na ekranu. Sada može utjecati na cijeli proces razvoja igre. Mogućnost brze izrade stotina stranica scenarija pozadinskih likova ili crtanja tisuća umjetničkih elemenata mogla bi biti presudna za industriju, prema nekim istaknutim osobama.
Guy Gadney, suosnivač Charisma.ai, vidi AI kao snažan alat za pripovijedanje priča. Umjesto ograničenih, unaprijed pripremljenih dijaloga, AI omogućuje likovima da razmišljaju i inteligentno reagiraju, prilagođavajući interakcije na temelju ponašanja igrača i konteksta priče. To otvara nove mogućnosti za dublje i intenzivnije igračko iskustvo.
Međutim, unatoč uzbuđenju oko AI-a, postoje zabrinutosti u vezi s autorskim pravima prilikom korištenja široko dostupnih alata za AI. Dr. Thompson ukazuje na trenutačne tužbe u kojima se dovodi u pitanje porijeklo generiranih elemenata, što može dovesti do potencijalnih sukoba oko autorskih prava. Studiji koji koriste otvorene alate za AI riskiraju gubitak kontrole nad autorskim pravima generiranih elemenata, što može predstavljati dugoročni problem.
Iako neki kreatori stvaraju vlastite platforme za AI kako bi riješili ove probleme, taj je postupak dugotrajan i skup. Dr. Thompson predlaže korak unatrag kako bismo bolje razumjeli šire posljedice implementacije AI-a, jer on neće brzo riješiti sve izazove.