Zbog pandemije koronavirusa odgoฤeni su razni teniski turniri, a meฤu njima naลพalost i Wimbledon.
Kako zbog takve situacije ove godine neฤemo dobiti novog ลกampiona najpoznatijeg teniskog turnira, tim istraลพivaฤa sa Sveuฤiliลกta Stanford napravio je simulaciju teniskog turnira koristeฤi umjetnu inteligenciju. AI su โtreniraliโ koristeฤi bazu podataka i snimke poznatih tenisaฤa, ฤime su uspjeli dobiti statistiฤki model koji moลพe predvidjeti naฤine na koje bi, u specifiฤnim situacijama, reagirali Novak ฤokoviฤ ili Roger Federer, piลกe Engadget.
Model to postiลพe tako da uzima u obzir uobiฤajene teniske strategije i naฤine igre svakog pojedinog igraฤa. Tijekom treninga, sustav je nauฤio da, na primjer, Novak ฤokoviฤ voli poslati lopticu na protivnikovu slabiju stranu. Uz to, model analizira i kako se igraฤi pozicioniraju dok ฤekaju da im protivnik vrati nazad lopticu. To ฤe, recimo, Federera uvijek postaviti bliลพe osnovnoj liniji od Rafaela Nadala, jer to odraลพava naฤin na koji ta dvojica tenisaฤa igraju tenis u stvarnom ลพivotu.
Upravo takva analiza ponaลกanja razlikuje njihov AI sustav od drugih simulatora tenisa, te omoguฤuje stvaranje potencijalno beskrajnih scenarija. Primjerice, moguฤe je generirati meฤ u kojem Federer igra sam protiv sebe ili protiv Serene Williams. Sustav se ฤak moลพe iskoristiti za โwhat-ifโ analizu, koja bi pokazala koliko i kako bi se promijenio tijek meฤa, da je loptica u odreฤenoj situaciji pogodila neko drugo mjesto, da je umjesto u out uลกla u teren i sliฤno.
Naravno, spomenuti sustav nije bez mana. Iako su se istraลพivaฤi maksimalno trudili sakriti potencijalno ometajuฤe vizualne efekte poput promjene osvjetljenja i odjeฤe igraฤa, postoje trenuci kada isjeฤci izgledaju viลกe kao da su izdvojeni iz FMV igre 90-ih. Paลพljivim promatranjem ovako generiranih snimki, moguฤe je uoฤiti da se gledatelji i suci uopฤe ne pomiฤu. Osim toga, prilikom generiranja pokreta igraฤa i loptice, nije se vodilo raฤuna o sjenama, kao ni o povezanosti igraฤa s pozadinom, pa ฤesto djeluju kao da โklizeโ po terenu, a postoje i vidljivi prekidi u animaciji igraฤa.
Ipak, rijeฤ je o zabavnom sustavu, koji je dobar pokazatelj koliko se brzo i uspjeลกno razvijaju kompleksne AI simulacije.
