Apps

Aplikacije za bolje spavanje katkad pospješuju nesanicu

Za to nisu krive aplikacije, nego korisnici

Foto: Pixabay

Za nevjerojatnu pojavu da aplikacije za spavanje ponekad pospješuju nesanicu nisu krive isključivo mobilne aplikacije koje rade ono za što su namijenjene, nego korisnici koji se pretjerano brinu oko kvalitete svog sna.

Britanski neurolog dr. Guy Leschziner je na završenom znanstvenom festivalu u Cheltenhamu govorio o tome kako mobilne aplikacije za praćenje kvalitete sna nekim korisnicima mogu donijeti upravo suprotan učinak.

Iako se krivnja ne može svaliti isključivo na aplikacije, prilično je bitno vidjeti kako se došlo do ovog zaključka i što neurolog kaže o njima.

Pozamašan broj ljudi s poremećajima u spavanju, poput nesanice, dolazi u njegovu kliniku na liječenje s podacima koje su prikupili putem neke od aplikacija.

Bitno je napomenuti da te aplikacije nisu klinički testirane i da kvalitetu sna prate samo kroz kretanje osobe tijekom noći – stoga ne daju uvid u druge čimbenike koji utječu na kvalitetu sna.

Bez obzira na to, mnogi pacijenti ih odbijaju prestati koristiti, a neki postanu potpuno ovisni o njima.

To vodi u sasvim drugu krajnost: netko tko loše spava instalira aplikaciju za praćenje sna, a potom opsesivno provjerava njezine podatke i postaje dodatno nervozan oko vlastite nesanice. Sve to inducira pojavu anksioznosti i dodatnu nesanicu, pogoršavajući stanje.

“Svatko od nas spava drugačije”, tvrdi dr. Leschziner i kaže “ako koristite generičko rješenje za praćenje sna i ono vam kaže da niste dovoljno naspavani, to vas lako može početi brinuti”.

Komentiraj

Odgovori

Vrh