U novom, vrlo neugodnom videu, YouTuber i bivši NASA-in inženjer Mark Rober savršeno je demonstrirao zašto se Teslino oslanjanje isključivo na vizualne podatke s kamera pokazalo kao loša ideja za tehnologiju asistirane vožnje.
Proizvođač električnih vozila pod vodstvom Elona Muska potpuno je odbacio LIDAR i radarske senzore, koje mnogi konkurenti već godinama koriste za detekciju objekata. Musk je svojedobno LIDAR nazvao “prokleto glupim, skupim i nepotrebnim”.
No, oslanjanjem samo na vizualne podatke, Teslin Autopilot lako se može prevariti – bilo gustim maglama ili zidom oslikanim kao cesta, što je Rober pokazao u svom posljednjem videu.
Rezultat? Inkriminirajući dokaz kako Teslina filozofija može lako dovesti do sudara. Stručnjaci već dugo upozoravaju da je strategija temeljena samo na kamerama opasna, pogotovo kad su dostupne superiorne alternative poput LIDAR-a i radara.
Štoviše, Tesla planira kasnije ove godine uvesti “nesuperviziranu” verziju svog ozloglašenog softvera “Full Self-Driving”, što bi vozačima moglo dati još lažniji osjećaj sigurnosti. A Muskov planirani robotaksi servis samo bi dodatno istaknuo ovaj problem.
Testiranje u akciji
Tijekom niza testova, Rober je usporedio kako Tesla i testno vozilo opremljeno LIDAR senzorima tvrtke Luminar reagiraju na lutku djeteta postavljenu nasred ceste.
Tesla je podbacila odmah na startu. Iako je softver prepoznao dijete, sustav hitnog kočenja nije reagirao na vrijeme, pa je Rober – bez vlastite intervencije – jednostavno pregazio lutku. Autopilotirana Tesla također nije uspjela stati kad su dimne mašine zamaglile scenu. Jaka kiša također je prevarila sustav.
U možda najupečatljivijem testu, Tesla je nasjela na zid obojen poput i – bez imalo oklijevanja – zaletjela se ravno u njega.
S druge strane, Lexus SUV opremljen Luminarovim LIDAR sustavom besprijekorno je prošao sve testove.
“Mogu sa sigurnošću reći da bi Teslin sustav kamera bez ikakvih problema probio lažni zid bez da je i sekunde pokušao zakočiti,” izjavio je Rober.
Naravno, rijetko ćemo na cesti naići na crtani zid, ali Roberovo testiranje jasno ilustrira mnogo ozbiljniji problem.
Regulatori su Teslinu tehnologiju asistirane vožnje već povezali sa stotinama ozljeda i desecima smrtnih slučajeva. Čini se da Tesla ima još puno posla prije nego što njen sustav postane siguran za autonomnu vožnju – ako to uopće može postati s trenutnim hardverom.
