Bivši zaposlenik Tesle rekao je za BBC kako vjeruje da tehnologija koja pokreće samovozeća vozila tvrtke nije dovoljno sigurna za korištenje na javnim cestama. Lukasz Krupski je u svibnju njemačkim novinama Handelsblatt objavio podatke, uključujući pritužbe kupaca na Teslin softver za kočenje i samostalnu vožnju. Dodao je da su pokušaji da istakne svoju zabrinutost interno ignorirani.
Tesla nije odgovorila na zahtjeve za komentar. Elon Musk, izvršni direktor Tesle, zauzeo se za svoju tehnologiju samovozećih vozila.
“Tesla ima daleko najbolju umjetnu inteligenciju u stvarnom svijetu”, rekao je Musk u objavi na X-u, nekadašnjem Twitteru, u subotu.
No, u svom prvom intervjuu u Velikoj Britaniji, gospodin Krupski rekao je da je zabrinut zbog toga kako se AI koristi – za pokretanje Tesline usluge autopilota. Njegova značajka autopilota, na primjer, uključuje potpomognuto upravljanje i parkiranje. Ali, unatoč svom nazivu, još uvijek zahtijeva nekoga na vozačevom sjedalu s rukama na upravljaču.
“Ne mislim da je hardver spreman, a softver je spreman”, rekao je.
“To utječe na sve nas jer smo mi u biti eksperimenti na javnim cestama. Dakle, čak i ako nemate Teslu, vaša djeca i dalje hodaju pješačkom stazom.”
Krupski je rekao da je pronašao dokaze u podacima tvrtke koji upućuju na to da zahtjevi koji se odnose na siguran rad vozila koja su imala određenu razinu tehnologije autonomne ili pomoćne vožnje nisu poštovani.
Objasnio je da su čak i zaposlenici Tesle razgovarali s njim o vozilima koja nasumično koče kao odgovor na nepostojeće prepreke – poznato kao “fantomsko kočenje”. To se također pojavilo u podacima koje je dobio oko pritužbi kupaca.
Prema Teslinim vlastitim podacima, krajem 2022. kupci u SAD-u koji su koristili autopilot u prosjeku su imali jednu nesreću u kojoj se aktivirao zračni jastuk otprilike svakih pet milijuna prijeđenih milja.
Tvrdi se da ga vozači Tesle nisu koristili u prosjeku svakih 1,5 milijuna milja.