BMW i Mercedes poduzimaju najveći korak prema proizvodnji električnih automobila kako bi se suprotstavili rastućoj konkurenciji kineskih igrača i uhvatili korak s američkim divom Teslom. U posljednjih nekoliko dana, kao dio sajma IAA Mobility u Münchenu, auto divovi su predstavili električne konceptne automobile i nove platforme za svoja buduća električna vozila.
Europski proizvođači automobila, koji su percipirani kao zaostali za kineskim tvrtkama poput BYD-a i Tesle Elona Muska, morali su brzo djelovati kako bi pokazali tržištu da su spremni postati glavni igrači u eri električnih automobila.
U nedjelju je Mercedes-Benz predstavio svoj koncept CLA Class, električno vozilo izgrađeno na novoj arhitekturi koja će biti osnova za buduće automobile ovog njemačkog auto diva. Tvrtka tvrdi da konceptni automobil ima domet od 750 kilometara i sposobnost da dostigne domet od 400 kilometara sa samo 15 minuta punjenja.
Die Automobilhersteller drücken bei der Elektrifizierung ihrer Modelle ordentlich aufs Gas. Welche Fahrzeuge 2023 endlich in die Showrooms rollen und besondere Aufmerksamkeit auf sich ziehen werden, lest ihr im Artikel: #IAA #IAAMOBILITY #IAA23 https://t.co/MfqL6gbvvo
— IAA MOBILITY (@IAAmobility) January 4, 2023
CEO Mercedes-Benza, Ola Kallenius, pohvalio je automobil nazivajući ga revolucionarnim za njemačku tvrtku.
“S takvim brojkama o učinkovitosti, takvim dometom, takvim brzim punjenjem, nisam svjestan nijednog vozila u toj klasi koje to može nadmašiti”, rekao je Kallenius.
U subotu je konkurent BMW predstavio Vision Neue Klasse, još jedan konceptni električni automobil koji ističe ambicije tvrtke u području električnih vozila. Neue Klasse je nova arhitektura BMW-a za svoje električne automobile. Prva vozila na temelju ove platforme trebala bi ući u proizvodnju 2025. godine.
“Za samo dvije godine, ta će vozila biti na cestama i s time vodimo BMW u novo doba inovacija i održivosti. To je svrha našeg prikaza ovdje na IAA”, rekao je CEO BMW-a Oliver Zipse.
Zipse je rekao i da će BMW ove godine udvostručiti prodaju električnih vozila. Do kraja 2023. godine, 15% globalne prodaje BMW-a bit će električni automobili, dodao je.
Okretanje električnim vozilima Mercedesa i BMW-a predstavlja odstupanje od prethodnih arhitektura u kojima bi prilagodili modele s motorima na unutarnje izgaranje ili hibridne modele te im dodavali baterije. Ovo je njihov najveći korak prema novoj eri električnih vozila.
Analitičari se slažu da su najave Mercedesa i BMW-a veliki koraci, ali bi ih one mogle i dalje ostaviti u zaostatku za Teslom.
“Ova će nova vozila vjerojatno biti dostupna tek za godinu dana, ali njihove specifikacije pokazuju da europske tvrtke mogu stvarati privlačne proizvode”, rekao je Daniel Roeska, stariji istraživački analitičar u Bernstein Research.
Roeska je rekao da će ove nove platforme nadoknaditi velik dio zaostatka prema Tesli i kineskim igračima, ali ne do kraja. Je li bio u pravu, ostaje nam vidjeti.