Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Fun & Lifestyle

Digitalna obrada fotografija za profesionalni efekt

Digitalna fotografija format je s kojim se svi mi susrećemo. Većina nas koristi fotoaparat u našem smartphone uređaju, a malo hrabriji još uvijek izdvoje novce za osrednji digitalni fotoaparat (čisto da imaju za neku posebnu priliku). Iskreno takvih prilika rijetko bude, a kada se i dogodi, fotoaparat u pametnom telefonu odradi zadatak i više nego dovoljno. Onaj kupljeni uređaj stoji u ladici, gotovo nov, zapakiran u originalnom pakiranju, sa 2-3 fotografije koje smo uradili da provjerimo ispravnost i osnovne funkcije aparata.

U gornjem dijelu teksta ne spominjemo profesionalne digitalne fotoaparate, kao ni profesionalne fotografe. Oni su priča za sebe, pa neka tako i ostane.

U daljnjem tekstu, profesionalni fotografi mogu pronaći možda neki zanimljiv detalj, što nam je drago naravno. Ipak, tekst je namijenjen osobama koje započinju svoju karijeru obrade digitalne fotografije.

Digitalna fotografija je za svakoga?

Podnaslov završavamo znakom upita, s razlogom, jer je i točan i ne toliko. U smislu amaterskih fotografija, danas gotovo svi mi izradimo digitalnu fotografiju. Neki manje uspješne, dok drugi znaju uraditi profesionalnu fotografiju – kakve bi se postidjeli i mnogi profesionalci koji posjeduju skupe digitalce.

Fotografije su nam potrebne u poslu, obiteljskim prilikama, privatno i kao hobi.

Amaterska fotografija može postati vrhunska, ako se dobro obradi. To je i glavna prednost digitalne fotografije – može se naknadno obrađivati, i dotjerati do savršenstva.

U svijetu interneta, najviše ćemo susretati fotografije proizvoda na različitim web trgovinama. To su posebno dizajnirane internet stranice s ciljem što lakše kupovine online, sa što boljom ponudom i prezentacijom proizvoda koji se prodaju.

Tu dolazimo do suštine, i dobro poznate izreke “slika vrijedi 1000 riječi”.

Dakle, da bi prezentirali neki proizvod, i uspješno ga prodali, svaki web shop se trudi imati što bolju fotografiju, i prateći tekst koji će fotografiju opisati (proizvod zapravo).

Napisat ćemo u nastavku par savjeta za uraditi dobru fotografiju proizvoda u web trgovini.

Dobro prilagođeno osvjetljenje prostorije i objekta

Osvjetljenje je glavna karika u procesu nastanka dobre fotografije. Ako se na vrijeme pobrinete, i uradite pripremu, nakon što izradite fotografiju imat ćete manje posla kod dotjerivanja. Pravilo posebno vrijedi za fotografiju proizvoda, jer takve fotografije radimo u zatvorenim prostorima i važno je imati opremu za kvalitetnu i profesionalnu fotografiju.

Bijela pozadina je najbolja

Dobra fotografija prodaje proizvod. To ne znači da će uraditi čuda, ali uzmite isti proizvod, uradite “običnu” fotografiju, i profesionalnu. Pogodite koji će se proizvod bolje prodavati?

Bijela pozadina daje najbolji efekt. Profesionalnim žargonom da pojasnimo, objekt ispred bijele pozadine uzima sav fokus na sebe. To je ono što tražimo, posebno kada predstavljamo neki proizvod koji žemo prodati. Osim toga, fotografija urađena ovim pristupom mnogo se lakše obrađuje. Alat poput BackGround Remove radi odlične efekte na digitalnoj fotografiji, posebno ako je fotografija urađena po osnovnim pravilima fotografiranja. Uz pomoć ovog alata možete ukloniti suvišne detalje i ostaviti samo objekt u fokusu.

Stativ ili tripod je must have

Da bi dobili oštrinu, prilikom fotografiranja važno je imati mirnu ruku. To je teško izvesti bez korištenja stativ uređaja ili tripoda. Za što bolju stabilnost fotografije, savjetujemo da koristite opciju timer na fotoaparatu, ili još bolje daljinski okidač.

Stativ treba biti osnovni dio opreme ako se bavite ovakvom fotografijom. Manji uređaj (tripod) može poslužiti kod manje zahtjevnih poslova, recimo kod početničkog pristupa.

Fotografiranje proizvoda iz više različitih kutova

Fotografiranje istog proizvoda iz više različitih kutova važna je stavka za dobivanje kvalitetne fotografije. Da bi dočarali proizvod na što bolji način, važno je uraditi više fotografija istog predmeta, iz različitih kutova. Na taj način će promatrač (potencijalni kupac) dobiti što bolji i realniji uvid u proizvod koji se predstavlja. Dobrom fotografijom trebate uhvatiti važne detalje, i prezentirati ga na što bolji način.

Dotjerivanje za kraj

Na kraju, kada ste već odradili veći dio posla, ostaje vam lagano dotjerivanje, prije nego fotografije ubacite u trgovinu. Očistite proizvod i dotjerajte u detalje. Efekti nisu uvijek dobri, ali na dobroj fotografiji jedan decentni efekt može jako doprinijeti sveukupnom dojmu fotografije. Osim korištenja efekta, možete se poslužiti filterima, ali opet napominjemo, samo decentno, bez pretjerivanja. Nemojte fotografiju upropastiti s previše dodataka.

Alati koje spominjemo u ovoj objavi možete pronaći na internetu, neki su čak i besplatni, ili možete instalirati neku aplikaciju za izradi digitalnih fotografija. Mnoge aplikacije imaju u sebi filtere, efekte i opcije uljepšavanja fotografije. Pogledajte samo instagram fotke, i sve će vam biti jasno. Čak i jedan smartphone uređaj u sebi ima moćne alate za dobru fotografiju.

Ako nemate ideje za neki proizvod, potrudite se pronaći isti ili sličan u drugoj web trgovini, pa pogledajte kako je netko drugi pristupio “problemu”. Iskoristite slične metode, ali razmislite već unaprijed – kako da to bude bolje.

Nadamo se da će tekst nekom biti od pomoći, i da će te izraditi dobre fotografije za sebe, neki web ili online shop. Naravno, dok se bavite tim poslom naučit ćete mnogo više, ali gornji savjeti su sasvim dovoljni za početak. Sretno svima!!

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Možda će vas zanimati

Apps & Software

Svatko od nas ima pametni telefon u džepu. Zapravo, sva je prilika da ovaj članak čitate upravo na njegovom zaslonu. Vaš pametni telefon ima...

Apps & Software

U potrazi za online uređivačima fotografija gotovo uvijek nailazimo na dvije osnovne solucije. One jednostavnije i u potpunosti automatizirane najčešće pronalazimo na mobilnim aplikacijama....

Future

Hoće li ovo desetkovati posao fotografima?