Ukoliko prakticirate dijeljenje lozinki za Netflix, HBO Go i slične servise, dobro naćulite uši. Dolaze loše vijesti s CES-a u Las Vegasu.
“Djelitelji lozinki” su svuda oko nas
Dijeljenje lozinki je najpopularnije među milenijalcima. Oko 35% njih dijeli lozinke poznatih streaming servisa.
Kako su u pitanju plaćeni servisi, nekim ljudima dolazi (zlobnici bi rekli) gotovo prirodna potreba da “prevare” sustav. Zato i kupuju lozinke putem interneta po jeftinijim cijenama ili ih dijele s prijateljima.
Iako su precizni gubici kompanija zbog ovakvog načina dijeljenja lozinki nepoznati, temeljem nekih istraživanja i predviđanja agencije Magid – neostvarena zarada može iznositi i stotine milijuna dolara.
Čini se kako će takvoj praksi uskoro doći kraj, tako bar ispada po nečemu što je izloženo na najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike.
Naime, britanska kompanija Synamedia predstavila je novi servis koji koristi strojno učenje za traženje lozinki koje dijeli više korisnika.
Dijelite dok još možete
“Uvijek je bolje koristiti sustave bazirane na strojnom učenju, jer kako se navike ljudi o načinu i vrsti sadržaja koje gledaju stalno mijenjaju, tako će se i taj sustav prilagoditi promjenama. Za razliku od nekih klasičnih algoritama koje je potrebno manualno nadograđivati”, komentirali su novinari viđeni novitet.
Servis analizira sve korisničke podatke. Bilo da je to mjesto s kojeg se pristupa računu, sadržaj koji se pregledava, konkretni uređaj, itd. Temeljem tih podataka traži znakove potencijalnog dijeljenja lozinki.
Kompanijama koje koriste tu uslugu nakon toga dolaze informacije o sumnjivim računima. Primjerice, ako se ista lozinka u isto vrijeme rabi za pristup HBO Go servisu ili Netflixu u drugim državama.
Kompanije onda odlučuju što napraviti s takvim “nestašnim” korisnicima. Ako su posrijedi neke ekstremnije situacijama koje ukazuju prodaju lozinki većem broju korisnika, vjerojatno će ti računi biti potpuno ugašeni.
Ipak, ako sustav ukazuje na to da istu lozinku dijele članovi obitelji, onda im se može poslati mail upozorenja i podsjetnik na mogućnost korištenja premium računa koji služi za korištenje servisa kod više osoba u isto vrijeme.