Izgleda kako nas čeka revolucija u potrošačkoj elektronici u kojoj bi jedan uređaj mogao zamijeniti više njih. U pitanju su pametne naočale.
Na toj vrsti gadgeta u ovom trenu rade mnoge tehnološke kompanije, a jedan od najzanimljivijih uređaja se čine naočale Magic Leapa koje generiraju digitalne objekte i prikazuju ih kao da se nalaze u stvarnom svijetu. Dakle, kao proširena stvarnost.
Izvršni direktor te kompanije, Rony Abovitz, uvjeren je u uspjeh proizvoda toliko da je na nedavnoj Recodeovoj konferenciji objavio da će njihove naočale biti u stanju zamijeniti telefone, računala, tablete i televizore. To su “teške riječi”.
Njegovo razmišljanje je da, kad se jednom sve informacije koje dobivamo danas od različitih uređaja budu mogle prikazivati unutar pametnih naočala, više i neće biti potrebe koristiti ostale uređaje.
Iako takve naočale sad mogu zvučati preambiciozno, tako ni prije dvadesetak godina nije nitko mogao predvidjeti pojavu pametnih telefona ili društvenih mreža.
Slično kao Abovitz razmišljaju i u nekim drugim kompanijama. Prošle godine je Alex Kimpan iz Microsofta također rekao da bi proširena stvarnost mogla zamijeniti televizore i pametne telefone te vjerojatno i sve druge uređaje s ekranima pa su zbog toga neki tu nadolazeću tehnologiju nazvali “početkom kraja smartphonea”.
O proširenoj i virtualnoj stvarnosti se isto tako sve više govore u Facebooku i u Appleu, a prošle su godine kružile glasine da Tim Cook i njegovi pripremaju pametne naočale – nedavno je predstavio Intel prototip vlastitih naočala, a ovog je tjedna otkriveno i da je Samsung prijavio svoj patent za pametne naočale.
Magic Leap je već napravio prvi korak ka budućnosti u kojoj će naočale zamijeniti ekrane. Potpisali su, naime, partnerstvo s NBA ligom i Turnerom pa će njihove naočale zvane Magic Leap One zajedno s posebnom NBA aplikacijom ljubiteljima košarkaške lige omogućiti revolucionarni način uživanja u tom sportu.
Unutar naočala će se tako prikazivati više virtualnih ekrana u kojima će se, dok se gleda utakmica, moći pratiti i informacije o utakmici, statistika, snimke najatraktivnijih poteza itd.
Za početak neće biti dostupne informacije tijekom utakmica uživo, nego samo na snimkama, no praćenje sporta će i u tom slučaju biti drugačije i atraktivnije.