Moลพe li LinkedIn postati druลกtvena mreลพa dovoljno jaka da poduzetnik oko nje izgradi digitalni biznis? ลฝeli li se LinkedIn novim nadogradnja pribliลพiti Facebooku i koliko su dobre nove nadogradnje? Kako iskoristiti potencijal LinkedIn-a za rast digitalnog biznisa?
LinkedIn je unazad nekoliko godina doลพivio tektonske promjene. Od โstatiฤkeโ mreลพe na kojoj gotovo nitko niลกta nije dijelio, LinkedIn je postao iznimno aktivna druลกtvena mreลพa โ gdje zajednica dijeli itekako kvalitetne savjete. Ako joลก ne znate, LinkedIn je jedna od najstarijih druลกtvenih mreลพa koje danas poznajemo โ a njezin je fokus u potpunosti na poslovnim korisnicima.
Posljednjih se godina LinkedIn uspio odmaknuti od uลกtogljenog i formalnog poslovnog svijeta โ uvoฤenjem raznih novosti i poticanjem korisnika na stvaranje sadrลพaja. Popriliฤno dobar angaลพman korisnika, grupa poslovno orijentiranih korisnika, inovacije i pribliลพavanje standardima drugih mreลพa โ nude veliki potencijal. No, je li taj potencijal dovoljan za brลพi i kvalitetniji razvoj digitalnog poduzetnika i biznisa?
Fantastiฤan reach koji se polako smanjuje
Jedna od velikih prednosti LinkedIn-a u odnosu na druge druลกtvene mreลพe u ovom trenutku jest ลกto ima joลก uvijek popriliฤno dobar doseg do korisnika. Taj doseg prije svega godinu dana bio je joลก bolji, no ni sada stvari nisu loลกe. Dapaฤe, vaลกa objava na LinkedIn-u moลพe doseฤi veliki broj korisnika.
ฤinjenica je da ฤe LinkedIn vrlo vjerojatno, po uzoru na druge druลกtvene mreลพe, zapoฤeti znaฤajnije smanjivati doseg objava korisnika. Ipak, LinkedIn se dugo vremena borio kako bi aktivirao svoju zajednicu โ pa se smanjenje dosega neฤe dogoditi preko noฤi.
Sada imate priliku da svojim objavama dosegnete veliki broj korisnika โ posebice ako je tema vaลกeg biznisa vezana uz poslovni svijet. Zajednica na LinkedIn-u je obrazovana i spremna na kvalitetnu raspravu โ ลกto je fantastiฤna stvar za podizanje dosega. Argumentirane rasprave ฤesto vas mogu odvesti do kvalitetnih rjeลกenja i odgovora kako svojem biznisu udahnuti jednu novu, bolju energiju โ koja ฤe ga pogurati ka uspjehu. Stoga, krajnje je vrijeme da se iskoristi potencijal LinkedIn-a.
Funkcionalnosti po uzoru na druge mreลพe
Kada bismo LinkedIn usporeฤivali s drugim druลกtvenim mreลพama, mogli bismo reฤi kako je tematski i funkcionalno nekako najbliลพe Facebooku. No, Facebook je posljednjih godina nakupio raznih vrsta korisnika โ ลกto s jedne strane smanjuje kvalitetu i prilike, dok s druge strane otvara neke nove izazove i moguฤnosti.
LinkedIn je druลกtvena mreลพa za profesionalce โ i tako je trebate promatrati. S druge strane te mreลพe stoje ljudi koji ลพele unaprijediti svoj biznis, ljudi koji ลพele bolje karijere i nova znanja โ i ljudi koji ลพude za poslovnim savjetima. Ako je vaลก digitalni biznis na bilo koji naฤin vezan uz poboljลกanje poslovanja ili karijere โ LinkedIn je u ovom trenutku jedno od najboljih mjesta za aktivnost, odnosno promociju.
Po uzoru na druge druลกtvene mreลพe, LinkedIn konstantno uvodi neke novosti i funkcije. Nedavno je tako uvedena moguฤnost stvaranja anketa, koja bi trebala biti itekako zanimljiva korisnicima te mreลพe. Naime, poslovni ljudi uvijek traลพe neka rjeลกenja pa vole ฤuti miลกljenja drugih korisnika โ a putem anketa to ฤe biti lako ostvarivo. Ankete funkcioniraju sliฤno kao i na drugim platformama โ i korisnici ฤe se lako snaฤi. Rezultate anketa moguฤe je pratiti u realnom vremenu, a joลก bolje jest to ลกto nakon zavrลกetka ankete dobivate detaljan uvid u statistiku โ i lako moลพete saznati kakva grupa korisnika preferira kakve odgovore.
Video kao medij buduฤnosti (i sadaลกnjosti)
Druลกtvene mreลพe sve viลกe forsiraju video sadrลพaj i takvom sadrลพaju pridodaju veฤi doseg do korisnika. ฤinjenica je da ฤe video postati jedan od glavnih medija buduฤnosti โ ฤime ฤe tekst i fotografije polako gurnuti u drugi plan. S kvalitetnijom integracijom videa krenuo je i LinkedIn koji je nedavno predstavio jednu zanimljivu novost za svoje poslovne korisnike.
Novost koju je predstavio LinkedIn ciljano je prilagoฤena skupini korisnika koji uglavnom i borave na LinkedIn. S obzirom na veliki rast popularnosti video konferencija u posljednje vrijeme, LinkedIn je odluฤio napraviti joลก jedan korak dalje. Na ovoj druลกtvenoj mreลพi sada moลพete organizirati virtualno dogaฤanje โ koje zapravo kombinira moguฤnosti LinkedIn live videa i organizacije LinkedIn dogaฤaja. Ova vam opcija omoguฤuje koriลกtenje najboljih elemenata ta dva sustava โ i spaja ih zapravo u jedan smisleni koncept.
Komunikacija s korisnicima putem live videa postala je popularna u vrijeme karantene uzrokovane koronavirusom, a nesumnjivo je kako ฤe se takav trend nastaviti i u buduฤnosti. Live komuniciranje s ljudima putem video prijenosa postat ฤe uobiฤajeni naฤin komunikacije, a LinkedIn radi uลพurbano na tome da takvu vrstu komunikacije korisnicima ลกto viลกe olakลกa i obogati.
Je li LinkedIn prilika za rast digitalnih poduzetnika?
Samim spajanjem na LinkedIn mreลพu imate dvije opcije: (1) biti pasivni promatraฤ zbivanja na LinkedInu ili (2) biti aktivni sudionik koji gradi svoj biznis. Zanimljivo, ni jedna ni druga opcija u ovome sluฤaju ne donose niลกta loลกe, dapaฤe. Odaberete li opciju da budete samo pasivni promatraฤ โ vjerojatno ฤete nauฤiti hrpu korisnih i lako primjenjivih stvari u svojem digitalnom biznisu.
Na LinkedInu su posebno aktivni ljudi koji su struฤnjaci u svojim podruฤjima i spojite li se s takvim korisnicima โ definitivno ฤete konstantno dobivati nove korisne informacije. Uz to ลกto ฤete dobivati najbolje novosti s trลพiลกta, dobiti ฤete i miลกljenje ลกto struฤnjaci misle o tim novostima. Sve iz prve ruke, sve bez dodatnih upakiravanja i zaฤkoljica.
Prihvatite li ulogu kreatora sadrลพaja za LinkedIn, mogli biste itekako profitirati od te druลกtvene mreลพe. LinkedIn povezuje struฤnjake iz raznih podruฤja i pokaลพe li se vaลกe kreiranje sadrลพaja struฤnim i kvalitetnim โ mogli biste privuฤi paลพnju raznih uspjeลกnih poslovnih ljudi. Dobivena paลพnja moลพe se itekako dobro iskoristiti za daljnji rast i napredovanje biznisa โ bilo fiziฤkog, bilo digitalnog.
Stoga, prihvatite jednu od uloga na LinkedInu โ i krenite u osvajanje trลพiลกta. LinkedIn vam trenutno nudi sjajan doseg i mnoลกtvo kreativnih opcija โ koje samo trebate znati iskoristiti na pravi naฤin. Ako niste sigurni kako, spojite se na LinkedIn i pogledajte ลกto rade drugi struฤnjaci โ te njihovim pristupom i personaliziranim sadrลพajem stvorite kvalitetan temelj za rast vaลกeg digitalnog biznisa.