Snimili ste video materijale i zanima vas kako ih editirati za društvene mreže? Koja su sve znanja potrebna za editiranje video sadržaja? Kako mudro i pametno editiranje videa pomaže u rastu vaših online kanala?
Editiranje videa je proces koji zahtjeva relativno puno znanja i snalažljivosti, ali i vrlo visoku koncentraciju tijekom rada. Naime, potrebno je izabrati najbolje snimljene video materijale i spojiti ih u smislenu cjelinu – kako bi video bio koristan vašim pratiteljima.
Danas korisnicima više nije toliko važno kakve je kvalitete video, već koliko kvalitetan sadržaj donosi video. Tijekom editiranja videa potrebno je zadržati fokus na važnom sadržaju unutar niše – i naglasiti najbolje iz videa. Evo nekoliko savjeta kako editirati video za društvene mreže:
Početak videa je najvažniji za rast popularnosti
Živimo u vremenima kada je fokus internet korisnika nikakav i velika je vjerojatnost da će većina korisnika samo proskrolati vaš video. Ljudi danas nemaju koncentracije i internet koriste na način da površno listaju sadržaj koji im se nudi na društvenim mrežama. Prema nekim istraživanjima, imate samo 2-3 sekunde da zadivite korisnike – u protivnom će samo prijeći preko vašeg sadržaja. Dakle, prve 2-3 sekunde videa moraju biti brutalno privlačne i zanimljive.
Kod editiranja videa svakako obratite pažnju na to da te početne 3 sekunde videa budu vrlo zanimljive i poticajne za daljnje gledanje videa. Istaknite u te prve 3 sekunde sve najbolje što vaš video donosi – i zainteresirajte korisnike za temu vašeg videa. Budite jasni, jednostavni i bombastični. Sve to u prve 3 sekunde videa.
Uzmite samo ono što je važno
Idealan video za korisnike društvenih mreža treba bi trajati do 15 sekundi, a ako vam to nije dovoljno – probajte se držati ispod 3 minute. Istraživanja pokazuju da su korisnici spremni odmah pogledati video koji traje do 3 minute, dok će sve dulje od toga delegirati za kasnije. Dakako, ako korisnici odluče dugi video odgledati kasnije – velika je vjerojatnost da ga nikada neće ni pogledati. Stoga, budite što kraći i fokusiraniji.
U svijetu vrijedi pravilo da pravi majstori svojeg zanata znaju svoje znanje prenijeti u svega nekoliko riječi i rečenica. Oni koji nisu kvalitetni kompliciraju i odugovlače. Samim time, ako ste stručnjak ili želite izgledati kao stručnjak – budite fokusirani i recite samo ono što je važno. Nemojte raditi čitave priče, ako sve to možete izreći u svega nekoliko rečenica. Budite sažeti – i stvarajte kratke video sadržaje za društvene mreže. Iznimka je YouTube za koji je poželjno raditi duže video zapise (10+ minuta).
Zadržite fokus na bitnim činjenicama
O novoj gumi za bicikl možete govoriti 50 minuta ili 5 minuta. To što ćete o toj gumi pričati 50 minuta ne čini vas nužno većim ekspertom od osobe koja će sve važno reći u 5 minuta. Korisnici interneta su vrlo selektivni – po pitanju vremena koje su spremni potrošiti na koncentrirano promatranje sadržaja. Spremni su satima površno listati objave, ali nisu spremni utrošiti 5 minuta na detaljno gledanje ili čitanje nekog sadržaja.
Samim time, nema apsolutno nikakve potrebe stvarati duge video materijale jer ih korisnici ionako neće pogledati. Kada editirate video zadržite fokus na važnim sadržajima unutar videa. Izbacite sve što smatrate nepotrebnim i naglasite samo ono što je zaista važno. Ljude ne zanimaju priče, ljude zanima korist koju mogu izvući za sebe. Ne zanima ih priča o tome kako je nastala određena guma za bicikl, već ih zanima koliko će ih tjedana ili mjeseci izdržati u vožnji na zahtjevnim terenima.
Dodajte titlove za lakše razumijevanje sadržaja
Titlovi su ponovno postali popularni. Iako smo napretkom tehnologije dobili vrhunsku mogućnost sinkronizacije na razne jezike – titlovi su danas opet popularni. Razlog tome je u načinu na koji korisnici konzumiraju video sadržaj. Naime, korisnici video sadržaje gledaju na vlaku, na autobusu, u knjižnici, u pekari, u trgovini – i na raznim drugim mjestima gdje je nepristojno puštati zvuk s pametnog telefona. Ako nema zvuka – titlovi su rješenje.
Dodavanje titlova u video tijekom editiranja čini se kao odlično rješenje – pogotovo ako uređujete video za društvene mreže. Titlovi zaista imaju veliki značaj kod video materijala na društvenim mrežama jer mnogi ljudi društvene mreže konzumiraju na javnim mjestima. Samim time, ako je moguće i ako mislite da je potrebno – dodajte titlove u video. Mnogi će vaši pratitelji biti sretni zbog toga.
Neka vaš video ima uzbudljiv slijed događaja
Ako sve najbolje dijelove stavite u sam početak videa – nitko taj video neće odgledati do kraja jer će korisnicima postati dosadan. Bez obzira traje li video 15 sekundi, 3 minute ili 2 sata – potrebno je napraviti smislenu i uzbudljivu priču koja će korisnike držati u neizvjesnosti. Neka se radnja videa razvija prema nekom smislenom planu – koji u početku intrigira, a svoj vrhunac doseže prema kraju videa.
Editiranje videa pruža vam mogućnost da neke dijelove snimanja izmijenite – na način da priču prilagodite boljem konzumiranju. U početnim sekundama definitivno morate privući pozornost, u središnjem dijelu razradite temu u kratkim crtama – a u finalnom dijelu posegnite za vrhuncem i raspletom čitave priče. Vaš video mora imati glavu i rep – ako želite da korisnici gledaju vaš video od početka do kraja.
Koristite jednostavne i brze alate za editiranje videa
Usklađenost boja, zvukova, nijansi i svega ostalog – možda jest važna kod filmskih uradaka, ali definitivno nije primaran fokus kod video sadržaja za društvene mreže. Korisnike realno ne smeta ako video nije savršene kvalitete jer su na društvenim mrežama navikli gledati sve i svašta. Samim time, nemojte previše komplicirati oko usklađivanja svih detalja na video sadržajima.
Danas su vam dostupni mnogi zanimljivi i kvalitetni alati koji omogućavaju jednostavno editiranje videa. Konkretno, dostupne su aplikacije za pametne telefone gdje u svega nekoliko minuta možete spojiti različite video sadržaje u cjelinu – ali i dodati titlove u video. Više manje, to je sve što vam treba za editiranje za društvene mreže. Dakako, možete koristiti i skupe računalne programe za obradu video materijala – ali to za društvene mreže u većini slučajeva ni nije potrebno.
Ne komplicirajte i vodite se kvantitetom
Realno, na editiranje jednog video uratka možete potrošiti 10 minuta, ali i 10 sati. Kada su društvene mreže u pitanju, bolje je potrošiti 10 minuta nego li 10 sati. Zašto? Zbog toga što se savršen video od 10 sati editiranja može vrlo lako izgubiti u mnoštvu sadržaja kojeg stvaraju korisnici društvenih mreža. S druge strane, video koji je editiran u svega 10 minuta može postati viralan i osvojiti srca korisnika. Nemojte komplicirati i nepotrebno trošiti vrijeme na detaljno editiranje. Stvorite jednostavan i zanimljiv video koji se ističe kvalitetom sadržaja – a ne kvalitetom editiranja.
Kod društvenih mreža vrlo je važna konzistentnost. Vrlo je važno biti stalno aktivan i stalno se pojavljivati pred korisnicima – želite li zadobiti njihovo povjerenje i pažnju. Stoga, radije se fokusirate na kvantitetu umjesto na kvalitetu editiranja. Radije napravite 5 zanimljivih videa, nego 1 savršeno montiran video. Nemojte trošiti svoje životno vrijeme uzalud jer dok vi editirate drugi objavljuju – i dobivaju nove pratitelje. Želimo vam puno sreće i uspjeha s editiranjem videa.