Twitter je prošlog tjedna uz oglase poznatih marki kao što su Disney, Microsoft i The Telegraph prikazivao neonacističku propagandu. Obiteljski medijski konglomerati, tehnološki divovi i legendarne novine koje prikazuju oglase na platformama društvenih medija možda će razmisliti hoće li se htjeti pojavljivati u budućnosti uz rasističke fotografije pune mržnje, ali to je daleko od zajamčenog na novom Twitteru Elona Muska.
Širenje antisemitskog filma
Kako je zavrzlama počela? Neki verificirani korisnici Twittera s plavim kvačicama na svojim su profilima dijelili duge isječke antisemitskog filma “Europa: The Last Battle” iz 2017. godine koji Antidifamacijska liga (ADL) smatra “revizionističkim filmom o Drugom svjetskom ratu”. U tom se filmu Židovi okrivljuju za izazivanje rata i ponekad se koristi kao alat za novačenje među neonacističkim skupinama, prema ADL-u. Twitter je prije Muskovog vlasništva pokušavao ograničiti ovu vrstu neonacističkog sadržaja, iako s različitim stupnjevima uspjeha. Sada društvena mreža daje plave kvačice poznatim neonacističkim vođama poput Richarda Spencera u ime slobode govora.
Ako ste ovih dana u traku za pretraživanje na Twitteru unosili varijacije naziva gore spomenutog filma, prikazali su Vam se isječci iz filma, ali su također prikazani oglasi za online video igre, Telegraph i od nekih drugih tvrtki. Drugi korisnici Twittera koji su pretraživali naslov vidjeli su oglase Disneyja, Microsofta, košarkaške NBA lige,…
Verified twitter blue users are sharing full length versions of the vile anti Semitic neo nazi propaganda film, "Europa: the Last Battle."
— Alejandra Caraballo 🏳️🌈🏳️⚧️🇵🇷 (@Esqueer_) June 16, 2023
Major brands such as Microsoft, Disney, Adobe, ESPN, and the NBA have ads appearing right next to it. pic.twitter.com/3PDPcjcjX1
Twitter je mnogo puta promijenio svoju definiciju ograničenog govora mržnje – njegova provedba tih pravila također je varirala. Muskova višestruka otpuštanja koja su uništila Twitterov tim za povjerenje i sigurnost, kao i njegov tim za oglašavanje, ostavila su sigurnost brenda na društvenoj mreži u krhkom stanju. U ovom slučaju, čini se da objavljeni neonacistički videosadržaj krši vlastita pravila Twittera protiv “medija koji prikazuju slike pune mržnje”. S druge strane, tvrtka se nedavno razišla sa svojom drugom voditeljicom povjerenstva i sigurnosti u manje od godinu dana.
Kontroverze koje se lako mogu izbjeći poput prikazivanja oglasa protiv neonacističkog sadržaja mogle bi brendovima učiniti još neugodnijim postavljanje oglasa na društvenu mrežu, što je posljednja stvar koju Twitter treba. Podaci koje je SensorTower podijelio sa CNN-om ranije ove godine pokazuju da Twitter ima samo 625 od 1.000 najboljih oglašivača koje je imao prije Muskovog preuzimanja u rujnu. Ta iznenadna masovna evakuacija brendova navodno je rezultirala padom mjesečnih prihoda Twittera od oglašivača od 60% između listopada 2022. i kraja siječnja 2023. godine.