Počinjemo dobivati jasniju sliku o tome kako je preuzimanje Twittera od strane Elona Muska promijenilo platformu. Prema novim podacima američkog Pew Researcha, “većina” američkih korisnika Twittera “uzelo je pauzu” od platforme tijekom prošlih 12 mjeseci, a mnogi od “najaktivnijih” korisnika stranice tweetaju rjeđe nego prije.
20 posto korisnika Twittera šalje 98 posto svih tweetova
Šest od deset Amerikanaca koji su koristili Twitter u proteklih 12 mjeseci rekli su da su uzeli pauzu od platforme na nekoliko tjedana ili više tijekom tog razdoblja,
piše Pew u izvješću temeljenom na istraživanju 10.701 Twitter-korisnika. U zasebnom izvješću, Pew je također proučio “stvarno ponašanje” 1.002 “najaktivnijih” korisnika Twittera i otkrio “primjetan pad objava u mjesecima nakon” Muskove akvizicije.
Prosječan broj tweetova ovih korisnika mjesečno smanjio se za oko 25% nakon akvizicije,
primijetio je Pew.
Sve zajedno, ove statistike sugeriraju da je angažman na Twitteru opao od Muskova preuzimanja, barem među bivšim aktivnim korisnicima. To je posebno vidljivo jer, kao što Pew primjećuje, velika većina korisnika Twittera su promatrači, a ne oni koji objavljuju. Okruglih 20 posto korisnika Twittera šalje 98 posto svih tweetova. U isto vrijeme, čini se da mnogi od najaktivnijih korisnika Twittera nisu u potpunosti odustali od platforme. Prema Pewu, samo 25 posto “vrlo aktivnih” korisnika reklo je da “nije vrlo ili uopće nije vjerojatno da će biti na Twitteru za godinu dana.”
Muskova popularnost
Pew nije anketirao korisnike Twittera o razlozima njihovog povlačenja s Twittera ili jesu li Muskovi postupci izravno odgovorni za promjenu. Također ne uzima u obzir koliko se novih korisnika pridružilo Twitteru u prošloj godini. Međutim, nove brojke nude novi uvid u sve veći broj onih koji su odustali od Twittera i koji možda provode više vremena na alternativnim platformama kao što su Mastodon i Bluesky od Muskova preuzimanja.
Pew je također otkrio da je sam Elon Musk još više postao glavni lik na Twitteru tijekom prošle godine, što nije iznenađujuće.
U prosjeku, odrasli korisnici Twittera u SAD-u spomenuli su Muska u tweetu samo jednom između 1. siječnja i 13. travnja 2022., prije nego što je objavio svoju namjeru preuzimanja platforme,
stoji u izvješću.
Međutim, od tada su reference na Muska postale mnogo češće na stranici. Ti su korisnici tweetali o njemu u prosjeku tri puta između 14. travnja i 26. listopada 2022. godine, dok je Musk bio u procesu preuzimanja platforme, i u prosjeku šest puta u mjesecima nakon završetka prodaje.
Izvješća dolaze nakon što je Musk imenovao novu izvršnu direktoricu, bivšu izvršnu direktoricu NBCU-a, Lindu Yaccarino. Očekuje se da će Yaccarino, koja bi trebala započeti s radom u nadolazećim tjednima, iskoristiti svoje iskustvo u reklamnoj industriji kako bi pokušala ponovno pridobiti oglašivače, od kojih su mnogi pobjegli nakon Muskovih kontroverznih promjena politike. Ipak, nije jasno hoće li uspjeti ponovno osvojiti toliko tražene “vrlo aktivne tviteraše”. Budući da Musk ostaje na mjestu tehničkog direktora i izvršnog predsjednika, on će vjerojatno i dalje biti najutjecajniji (i kontroverzni) korisnik Twittera u doglednoj budućnosti.