U sportu, 2020. godina je imala samo jednog pobjednika. Mnoge lige su stale, a neke su pokušale dovršiti natjecanje do kraja ili čak krenuti u nove sezone. Ipak, stvari nisu išle najboljim redoslijedom. Na kraju ono što su navijači dobili bila je razočaravajuća sezona, koja je počela a nije se završila, kao i razna nova pravila na koja nitko nije bio naviknut i koja su oduzela ljepotu sportske igre.
Jedna sportska industrija se uspjela provući s minimalnim gubicima – eSports! Ne samo da su se streamovi, marketinške kampanje i natjecanja nastavila, nego je industrija doživjela rast u godini koja je bila gubitna za mnoge.
U 2020-toj eSports industrija je donijela oko 1 milijardu američkih dolara, ako je vjerovati NewZoo, kompaniji koja se bavi analitikom. Iako je bilo dosta skepticizma kada se govori o eSports industriji, nitko ne može poreći da industrija raste, kako po broju gledatelja, tako i po količini novca koja se ulaže u sport.
Spoj internet igrača/zvijezda i tradicionalnih sportaša
Ne samo da smo vidjeli da je veliki broj gamera i tradicionalnih sportaša snažno promoviran prošle godine, nego smo vidjeli i da je veliki broj tradicionalnih sportaša izvršio ulaganja u industriju eSportsa. Također, postoji nova interesantna kombinacija koja pokušava spojiti internet senzacije sa sportašima.
Jedan od tih primjera je skorašnji meč između Logan Paula i Floyd Mayweathera. Iznos novca koji je bio oko ovog meča je bio toliko visok da je Mayweather isti nazvao legalnom pljačkom banke. Dok su meč mnogi zvali farsom, a drugi smatrali da je vrhunska zabava, ipak broj gledatelja koji je gledao ovaj susret je iznenađujuće visok i mogao bi predstavljati interesantan pravac za budućnost.
Neki veliki ulagači u eSports su velika imena u svijetu tradicionalnog sporta i time daju kredibilitet novoj industriji u rastu.
Evo samo nekih poznatih investitora:
- Michael Jordan – Ne samo da je legenda košarke, nego je i vlasnik NBA tima Charlotte Hornets i ima carstvo vrijedno 1.7 milijardi dolara.
- Shaquille O’Neal – Legenda košarke
- Mark Cuban – Vlasnik Dallas Mavericksa
- Alex Rodriguez – Bivša zvijezda MLB
- Stan Kroenke – Vlasnik St.Louis Ramsa
- Robert Kraft i Jerry Jones – Vlasnici timova u NFL
Postoje i druge zvijezde koje su također uložile u ovaj sport, a među njima su Ashton Kutcher, Jennifer Lopez, Tony Robbins, Fernando Alonso, Christian Fuchs, i mnogi drugi.
Fun Fact: Esports nije iskreno govoreći nova stvar. Možda je novi fenomen mnogima, ali prvi organizirani eventi u igranju video igrica datiraju iz 70-tih godina prošlog stoljeća.
Što se događa u 2021?
Statističari predviđaju da će eSports u sljedećem periodu porasti za 1.08 milijardi dolara. Većina predviđa da će taj broj porasti na 1.6 milijardi do 2024. godine, a većina ovog novca dolazi od marketinga i reklamiranja, kao i sponzorskih ugovora, kao i autorskih prava, streaminga i kupovine karata.
Za usporedbu, Premier League koja je jedno od najpopularnijih natjecanja u najpopularnijem sportu na svijetu, je prodala TV prava za 4 milijarde dolara u 2018. godini. Natjecanja u eSports nisu ni približno toliko na cijeni još uvijek, ali se brojke svakodnevno penju, što znači da još nisu dostigle svoj zenit.
Imajući u vidu da svjetska populacija raste, a da mladi ljudi sve više gledaju video igre, koje se prenose preko streamova. Kako odrastaju individue koje su tijekom mladosti gledale YouTubere, jasno je da u budućnosti eSports može imati samo veći broj vjernih pratitelja.
Utjecaj produkcije sadržaja u sportu
Esports industrija je sasvim lijepo predodređena za proizvodnju sadržaja. Naprosto je nastala u internet svijetu i savršeno se naslanja na produkciju raznog sadržaja. Uzmite primjerice streamere. Oni zarađuju brdo novca govoreći svojim pratiteljima koje proizvode trebaju koristiti i upućuju ih na gledanje raznog sadržaja koji njima donosi profit. Fanovi sudjeluju u natjecanjima, gledaju kako streameri igraju video igrice na amaterskoj ili profesionalnoj razini, pa čak i gledaju kako se igraju online casino igre.
Znajući kako gameri igraju igre je veliki dio priče. Iz tog razloga, mnogi od ovih igrača napuštaju sponzorirane timove, jer u njima nemaju mogućnost da ostvare kompletnu autonomiju i na taj način ne mogu maksimizirati svoju zaradu.
Igrači koji su napustili eSports timove prebacuju svoje streamove na Youtube i Twitch. Mogu kontaktirati s publikom koja je generalno zainteresirana, i zarade novac čineći to. Taj vid kreiranja unikatnog sadržaja može biti postignut jedino ako su igrači nezavisni od eSports timova koji su bili stvoreni kada je industrija krenula s rastom.
Tradicionalna sportska industrija je također uvidjela važnost ovog segmenta i kontrolira priče koje se pričaju o njima na internetu.
Od Formule 1 koja štiti svoj elitistički imidž kreiranjem sadržaja na društvenim mrežama, do čudnih dokumentaraca koje prave Engleski timovi, mnogi sportaši i lige sada iskorištavaju moć kreiranja sadržaja na internetu kako bi pridobili pažnju.
Ovaj segment internet svijeta je bio rezerviran za čudake pred računalom, ali sada to je rješenje za mnoge timove, sportaše ili lige koje žele preživjeti u surovom svijetu. Esports se snašao u novom svijetu kao riba u vodi i predstavlja zvijezdu vodilju mnogim tradicionalnim sportovima i timovima.
Esports preuzima glavnu ulogu
Postaje jasno da eSports postaje mainstream i da dobiva na gledanosti skoro kao i tradicionalni sportovi. Esports se pokazao kao izdržljiv na ove nove promjene, dok se drugi sportovi muče. Kako se turniri mogu održavati online, a isti se mogu gledati preko streamova, prilike koje se otvaraju naprosto dovode do porasta gledanosti i kapitala.
Kako ljudi provode sve više vremena kod kuće, traže nove načine kako će se zabaviti. Igre koje se gledaju preko streamova ne liče više na klasične prijenose (nogometa, košarke, bejzbola itd.) i sve više mladih fanova dolazi koji radije gledaju eSports jer isti mogu igrati i sami kod kuće.
Tradicionalni sportovi će uvijek biti veliki dio ljudske zabave, ali eSports sasvim sigurno ulazi u igru među velike igrače.