Facebook se suočava s još jednom antitrustovskom bitkom u Europi usred tekuće istrage u Njemačkoj i predstojećeg slučaja u Velikoj Britaniji. Europska komisija priprema se za istragu navodne zlouporabe moći društvene mreže u klasificiranom oglašavanju, navodi Engadget.
Istraga bi mogla biti pokrenuta za nekoliko dana jer dužnosnici traže od Facebooka pojašnjenje njihove promocije u usluzi Marketplace.
Od problematičnog lansiranja 2016. godine, Facebook je pretvorio hub u Craigslist stilu u uspješnu destinaciju za kupovinu s preko milijardu korisnika. U početku je usluga bila zakrčena problemima s provjerom koji su nekim trgovcima omogućavali prodaju nedopuštenih predmeta, uključujući pištolje i ježeve. Preokretu su djelomično pomogle nove značajke, uključujući izloge, u osnovi kataloge proizvoda koje tvrtke mogu prikazati na svojim stranicama, a koje su prikupile više od 250 milijuna interakcija korisnika mjesečno.
Međutim, regulatori EU zabrinuti su da Facebook možda podriva rivale u prostoru klasificiranih oglasa promovirajući Marketplace besplatno svojim korisnicima. Društvena mreža jedina je velika tehnološka tvrtka koja je do sada izbjegla istragu EU. Blok je nedavno pokrenuo postupak protiv Apple-a koji je otkrio da krši pravila konkurencije svojim politikama App Storea. Kao pokazatelj koliko ove istrage mogu biti dugotrajne, EU istražuje navodnu upotrebu podataka tvrtke Amazon za poboljšanje vlastitih proizvoda više od dvije godine. U međuvremenu, Googleu je izrečena novčana kazna u iznosu od oko 10 milijardi dolara zbog štete nanesene svojim rivalima zahvaljujući dominaciji u domeni telefona, kupovine i oglasa.