Kada je Elon Musk preuzeo Twitter, jedan od prvih poteza koje je povukao bilo je uvođenje pretplate za potvrdu računa. Radi se o onoj famoznoj plavoj kvačici koju su pokraj svog imena imali uglavnom samo poznati i slavni. Kako bi postali potvrđeni, prethodno su korisnici morali zadovoljiti neke uvjete kao što su aktivnost, određeni broj followera i slično. To je razlikovalo, nazovimo to tako, obične ljude od onih poznatih. No, sada svatko na Twitteru može imati verificirani profil, a glavni način kako to učiniti je plaćati pretplatu.
I dok se to mnogima nije svidjelo, kao i neke druge promjene koje su došle u ovoj novoj, Muskovoj eri, čini se da će se njegov plan i ideje proširiti i na druge popularne društvene mreže, Facebook i Instagram.
Sličan princip verifikacije kakav je nekoć imao Twitter, imale su i dvije spomenute društvene mreže koje su u vlasništvu tvrtke Marka Zuckerberga, Meta. Upravo je spomenuti Zuckerberg obavijestio korisnike njegovih društvenih mreža o tome, a čini se da žurno pokušava implementirati tu ideju jer, kako kaže, Meta je u financijskim problemima i to je razlog ovog poteza.
“Pokusni kunići” tako će biti Australija i Novi Zeland jer će se ova metoda verifikacije pretplatom tamo uvesti možda već kasnije ovog tjedna. Pretplata za verifikaciju računa korisnicima Internet preglednika iznosit će 11.99 dolara na mjesec, dok će korisnici iOS i Android uređaja za istu morati platiti 14.99 dolara na mjesec.
Zuckerberg je rekao da će uz plavu kvačicu usluga nuditi “dodatnu zaštitu od lažnog predstavljanja”, poboljšani doseg za provjerene korisnike i izravan pristup korisničkoj podršci. U postu na blogu, iz Mete su izjavili kako će se oslanjati na vladine identifikacijske dokumente za dokazivanje identiteta verificiranih računa, a sve u svrhu izbjegavanja neugodnosti računa koji lažno predstavljaju ljude i robne marke.
Računi također moraju imati povijest objavljivanja, a korisnici moraju imati najmanje 18 godina. Usluga u ovoj fazi također neće biti dostupna tvrtkama. Povećana vidljivost objava provjerenih korisnika ovisila bi o postojećoj veličini publike pretplatnika i temi njihovih objava, navode iz tvrtke, a oni s manjom publikom mogli bi vidjeti veći utjecaj.
Pretplatnici će dobiti i neke “ekskluzivne” stickere kojima će moći ukrašavati svoje objave, komentare i priče.
Vidjet ćemo kako će ovaj potez funkcionirati za Facebook i Instagram jer Meta je u studenom prošle godine otpustila čak 11 tisuća svojih radnika zbog ogromnih gubitaka.