Facebook i Instagram u većini Europe pokreću pretplate koje će za korisnike ukloniti oglase s platformi. Ljudi koji koriste platforme u vlasništvu Mete moći će platiti 9,99 eura mjesečno za iskustvo bez reklama.
Meta je u siječnju kažnjena s 390 milijuna eura zbog kršenja pravila EU-a o podacima u vezi s oglasima. Regulator je tada rekao da tvrtka ne može “iznuditi pristanak”, ističući da potrošači moraju prihvatiti da se njihovi podaci koriste ili napustiti platforme.
Pretplata će od studenog biti dostupna ljudima u Europskoj uniji, Europskom gospodarskom prostoru i Švicarskoj. Isprva samo starijima od 18, no tvrtka razmatra i to kako bez kršenja pravila prikazivati oglase mladima.
Meta je istaknula da je njihova nova pretplata usmjerena na rješavanje problema u EU, a ne na zarađivanje novca.
“Vjerujemo u internet podržan reklamama, koji ljudima daje pristup personaliziranim proizvodima i uslugama bez obzira na njihov ekonomski status”, napisala je tvrtka na blogu.
“Opcija da ljudi kupe pretplatu bez reklama uravnotežuje zahtjeve europskih regulatora, dok korisnicima daje izbor i omogućuje Meti da nastavi služiti svim ljudima u EU-u, EGP-u i Švicarskoj. Poštujemo duh i svrhu ovih europskih propisa koji se razvijaju i predani smo njihovom poštivanju.”
Korisnici će imati izbor – ili će platforme uz prikupljanje podataka nastaviti koristiti besplatno ili će platiti pretplatu i potpuno se isključiti iz oglašavanja.
Usluga će koštati dodatna tri eura mjesečno ako se plaća na iOS-u ili Androidu, kako bi se obračunale dodatne naknade koje te platforme uzimaju. No, ovaj se dodatni trošak može izbjeći plaćanjem platforme putem web stranica Facebooka i Instagrama, umjesto putem mobilnih aplikacija.
U međuvremenu, od ožujka 2024., korisnici moraju platiti više novca za svaki dodatni račun koji imaju na platformama – kao što je posjedovanje poslovnog i osobnog računa.