Predviđanja kažu kako će tijekom ove godine čak 700 tisuća tinejdžera Velike Britanije napustiti dosad najveću društvenu mrežu na svijetu. Istina je kako su to britanska predviđanja, ali lako bi se ti trendovi mogli preslikati i u drugim predjelima svijeta.
Prema rezultatima istraživanja kompanije eMarketer, objavljeno je kako će do kraja 2018. godine Facebook u Velikoj Britaniji rabiti 4,5 milijuna osoba starosti između 12 i 17 godina te 4,5 milijuna osoba starosti između 18 i 24 godine. Bit će ih ukupno 700 tisuća manje nego prethodne godine, otprilike.
Koji je razlog svemu tome? Trend je da sve više mladih korisnika odlazi na druge servise, primjerice na Snapchat. Iz tog razloga korisnici stariji od 55 godina postaju polako druga po veličini starosna grupa među korisnicima Facebooka.
Nije sve to ništa iznenadno. Trend po kojem mlađi korisnici polako “okreću leđa” Zuckerbergovom Facebooku prisutan je i postojan već godinama. Mark Zuckerberg i njegovo društvo su uspjeli donekle ublažiti njegove posljedice kupnjom Instagrama i WhatsAppa, ali se čini kako taj “protulijek” (protiv Snapchata te drugih konkurenata) ne djeluje tako učinkovito. Ta aplikacija je više nego udvostručila stopu preuzimanja korisnika s drugih društvenih mreža i aplikacija, samo u Velikoj Britaniji – 43 posto.
S druge strane, publika Facebooka u Britaniji postaje, u prosjeku, sve više i više starija. Najveći porast se očekuje među starijim korisnicima. Primjerice, novih 500 tisuća korisnika koji su stariji od 55 bi se trebalo priključiti na Facebook u tijeku ove godine. Djelomično zato što su konačno uhvatili internetske trendove (čak i zastarjele trendove poput Facebooka), a dijelom i kako bi ostali u kontaktu sa svojom djecom i unučadi.
Zuckerberg je obećao smanjenje reklama i algoritam kojem je prioritet puštanje sadržaja kojeg dijele korisnikova obitelj i prijatelji. Možda to poboljša provođenje vremena na društvenoj mreži onima koji će ostati na njoj, a i onima koji će se tek priključiti.