Gacha je japanski izraz koji oznaฤava aparate s igraฤkama koji funkcioniraju na naฤin da u njih ubacite novac, a iz aparata dobijete nasumiฤno odabranu kapsulu u kojoj se nalazi odreฤeni predmet. Gacha naฤin igre implementiran je u razne video igre, a popularizirale su ga japanske video igre. Najsliฤnije tome bi bilo koriลกtenje i otvaranje loot kutija, koje su sveprisutne u modernim online video igrama kao ลกto su Counter Strike: Global Offensive i sliฤne. Netko ฤe reฤi da Gacha igre spadaju u neku vrstu kocke, ali glavna razlika izmeฤu casina kakva moลพemo pronaฤi na http://www.sportroola.com/ i Gacha igrica je ta ลกto se u njima kupovina odvija putem virtualne valute (koja se takoฤer kupuje pravim novcem), dok u casinima moลพemo odmah igrati pravim novcem.
Compu Gacha (complete Gacha)
Ova tehnika je postala zabranjena u Japanu zbog nevjerojatne koliฤine novaca koju su igraฤi (osobito mladi igraฤi) potroลกili na IAP (in-app purchases) u igrama.
Compu Gacha predstavlja niz Gacha koji se mora dovrลกiti kako bi se dobila โvelika nagradaโ ili predmet, poput epic rijetke karte ili supermoฤnog predmeta u igri. Gacha obiฤno poฤinje laganim tempom i nudi 10% ลกanse za dobitak, a onda se postepeno postotak smanjuje na naฤin 10 โ> 5 โ> 2 โ> 1 posto. To znaฤi da su ลกanse za osvajanje glavne nagrade nevjerojatne male, ali ove informacije nikad nisu prikazane igraฤima.
Primjer igre Megapolis (izdavaฤ Social Quantum)
Kako bi u igri izgradili baziliku Sagrada Familia, morate kupiti niz razliฤitih dijelova. Meฤutim, te dijelove je moguฤe prikupiti samo sluฤajnim odabirom (Gacha). Osobno mi Gacha ne smeta jer mislim da je to zabavan mehanizam sve dok igraฤ uvijek dobije neลกto dobro. Meฤutim, mislim da je Kompu Gacha ipak korak predaleko, jer je to u biti nepoลกtena tehnika koja igraฤa sili da uvijek iznova troลกi svoj novac.
Kontoverze oko Gacha igara
Gore navedene znaฤajke kontroverzne su jer je rijetke i neobiฤne predmete moguฤe pribaviti samo sluฤajno i zato takvi predmeti postaju iznimno vrijedni igraฤima. Takvi se proizvodi ili raฤuni ฤesto prodaju na trลพiลกtu po visokim cijenama. Priroda loot box/gacha izazvala je meฤunarodne kontroverze. To se pokazalo posebno problematiฤnim u Japanu, gdje se ova znaฤajka implementirala u veฤinu aplikacija za igre.
Ne postoji svjetski sporazum o tome mogu li se loot kutije ili Gacha smatrati istom igrom kao i mnoge druge igre na sreฤu. Trenutno razliฤite zemlje imaju razliฤite definicije igara.
Na primjer, postoje geografski trendovi. Zbog velike integracije i ujednaฤenosti regionalnog trลพiลกta i pravnih sustava, druge ฤlanice EU -a vjerojatnije ฤe se sloลพiti s Nizozemskom i Belgijom da loot box postane ilegalan.
Usporedba japanskih, kineskih i juลพnokorejskih โGachaโ igara
Unatoฤ poฤetnom uspjehu Gacha igara na domaฤem trลพiลกtu, analitiฤari sumnjaju da japanski mobilni izdavaฤi nisu uspjeli dugoroฤno ulagati u bazu igraฤa svojih igara, veฤ su uloลพili svoje vrijeme i energiju u stvaranje relativno jeftinijih novih igara. Tvrtke โnisu ulagale u svoje zaposlenikeโ, usporeฤujuฤi prosjeฤni japanski proraฤun od 7 milijuna dolara za jednu mobilnu igru โโs 18 milijuna dolara u Kini.
Dok su japanski izdavaฤi ulagali svoj prihod u prava na licenciranje likova i seksualno sugestivne igre, kineski i juลพnokorejski programeri igara bili su spremni potroลกiti svoje vrijeme i energiju na stvaranje igara sa sloลพenijom mehanikom. Na primjer, NetEaseโs Knives Out donio je u Japanu 274 milijuna dolara u manje od godinu dana, ลกto predstavlja 74% prihoda od igre, prema Sensor Toweru. Jednostavnije reฤeno, kvalitetnije igre iz Kine i Juลพne Koreje bile su popularnije meฤu igraฤima, a izdavaฤi Gacha patili su od ove promjene.
Primjeri kineskih โGachaโ igara
Glavne igre: Heroes Charge, Idle Heroes, AFK Arena, Hongkai Impact 3, Girls Frontline, Ulala Adventure, Azur Lane, Onmyoji, Langrisser, Saint Seiya
Buduฤi da je to najveฤe trลพiลกte mobilnih ureฤaja na svijetu, kineski razvojni timovi imaju viลกe ljudskog kapitala nego bilo tko drugi, a to se odraลพava u grafiฤkoj kvaliteti igara poput Hongkai Impact 3 i opฤenito boljem gameplayu i veฤem broju znaฤajki.
Kineske Gacha igre najviลกe vole igraฤi koji troลกe velike sume novaca (mobile games whales). Obiฤno dolaze s mobilnim posluลพiteljima, pa profesionalci i novi igraฤi mogu poฤeti s novim posluลพiteljima i natjecati se za visoke ocjene. Takoฤer dobivate patentirane VIP razine koje vam daju stalni poticaj kada troลกite novac. Kombinacija ova dva faktora omoguฤila je kineskim programerima da pretvore besplatne igre, koje su se prije smatrale super ugodnim, u strojeve koji ostvaruju prihod na meฤunarodnoj razini. Neaktivne igre takoฤer dolaze s automatskim postavljanjem i preskakanjem karata, tako da โkitoviโ mogu vrlo brzo izvrลกiti svoje duลพnosti.
Kineske Gacha igre vrlo dobro funkcioniraju i izvan Kine. Girls Frontline i Langrisser bile su na vrhu ljestvice u Japanu i Koreji. Heroes Charge na vrhuncu popularnosti primao je oglase za Super Bowl, AFK Arenu, Ulala Adventurers i Idle Heroes โ kraljeve u Americi i svijetu.