Google je tijekom svoje konferencije za programere u srijedu najavio planove za pokretanje alata koji će razlikovati jesu li fotografije koje se pojavljuju u njegovim rezultatima pretraživanja fotografije generirane umjetnom inteligencijom.
Uz sve veću popularnost sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom, postoji potreba za potvrdom je li sadržaj autentičan – odnosno, jesu li ga stvorili ljudi ili ga je razvila umjetna inteligencija. Google će putem ove značajke moći potvrditi korisnicima je li fotografija generirana umjetnom inteligencijom. Alat, prikladno nazvan “About this image” (O ovoj slici), bit će u biti exif (izmjenjivi format slikovne datoteke) podataka za fotografije generirane umjetnom inteligencijom i bit će dostupan ovog ljeta. Omogućit će Vam pristup informacijama o fotografiji kako biste utvrdili njezinu autentičnost kao sadržaja koji su razvili ljudi.
Borba protiv dezinformacija na internetu
Alat će uključivati informacije o tome kada je Google prvi put indeksirao sliku, gdje se prvi put pojavila na internetu i gdje je još bila istaknuta, potvrdio je Google u objavi na blogu. Moći ćete mu pristupiti klikom na tri točkice u gornjem desnom kutu slike u rezultatima pretraživanja. Alternativno, te pojedinosti možete potražiti putem Google objektiva ili povlačenjem prsta prema gore u aplikaciji Google. S obzirom na način na koji Google pretraživanje slika već funkcionira, čini se da bi moglo i funkcionirati.
Tvrtka je dodala da je alat razvijen kako bi pomogao u borbi protiv dezinformacija na internetu. Google citira studiju Poyntera (istraživačka organizacija iz Floride) iz 2022., u kojoj je 62% ljudi izjavilo da vjeruju da su bili podložni lažnim informacijama na dnevnoj ili tjednoj bazi. Posljednjih tjedana obasipale su nas lažne fotografije pape Franje u otmjenom bijelom pufer kaputu, kao i uhićenja Donalda Trumpa, a obje je proizveo generator slika umjetne inteligencije Midjourney.
Spomenuti alat “About this image” dolazi nakon Googleovih planova za pokretanje vlastitog generatora teksta u sliku, za koji tvrtka kaže da će sadržavati podatke tako da oni koji gledaju slike mogu identificirati da ih je generirala umjetna inteligencija. Google je također primijetio da druge tvrtke koje se bave produkcijom fotografija, kao što su Shutterstock i Midjourney, planiraju uskoro uvesti slične značajke u svoj sadržaj generiran umjetnom inteligencijom.