Ako ste jedan od blogera koji objavljuje recenzije raznih proizvoda, Google na svom službenom blogu upozorava što morate napraviti kako bi to radili ispravno. Ako vam kompanije poklanjaju besplatno proizvod kako bi od vas dobili recenziju istog uz povratni link (backlink), tada to u tekstu morate napomenuti uz označavanje linka “nofollow”…
Google je na svom službenom webmaster blogu prije 4 dana objavio smjernice svim blogerima za objavu recenzija proizvoda. Ove smjernice zapravo su upozorenje blogerima, jer oni koji se ovih smjernica neće pridržavati, lako bi mogli “popiti penal” na najpopularnijoj tražilici na svijetu.
“Danas kompanije šalju proizvode besplatno, a zauzvrat traže da ih se spomene u blog postu. Bez obzira na to dostavlja li kompanija ga kompanija ili bloger piše recenziju, ispod se nalaze smjernice kako bi sadržaj bio koristan posjetiteljima i sukladan Google Webmaster Pravilima.” – stoji u priopćenju.
Google traži tri stvari unutar recenzije:
- Povratni link (backlink) mora biti “nofollow”
- Objasnite korisnicima zašto predstavljate taj proizvod
- Stvorite uvjerljiv, unikatan sadržaj
Bez obzira je li link prema stranici kompanije, njihovom dućanu, stranici na društvenoj mreži ili bilo čemu drugome, isti mora sadržavati “nofollow” tag (kako ne bi prolazio PageRank) jer nije stvoren “prirodnim putem”.
Također, napišite posjetiteljima da vam je ta kompanija poklonila proizvod za potrebe recenzije, jer korisnici žele znati kada je sadržaj sponzoriran. Završno, mislite o svojim posjetiteljima, objavljujte samo kvalitetan i unikatan sadržaj kako bi se vraćali na vaš blog.