Web & IT

Google želi ubiti URL kakvog znamo?

Najavljen kraj

Foto: YouTube

URL kakvog znamo je postao previše problematičan, čini se. U tijeku je potraga za nekim novim načinom na koji će web preglednici priopćavati koje web odredište gledamo. A sve to kako se više ne bismo morali susretati s dugim i nečitkim adresama. Ne samo zbog toga, želi se također stati na kraj prevarantima koji sve to zlorabe.

Radikalni prijedlozi

Još u rujnu prošle godine je iznesen neobičan prijedlog. Naime, članovi Googleova tima zaduženog za sigurnost u web pregledniku Chrome iznijeli su ideju: potpuno uklanjanje URL-ova u obliku u kojem ih mi danas poznajemo.

Iako vjerojatno tako djeluje na prvi pogled, ipak nije riječ o drastičnoj promjeni infrastrukture na kojoj se web temelji. U Googleu samo žele promijeniti način na koji web preglednici priopćavaju koje web odredište gledamo.

Što je, uopće, URL?

URL (Uniform Resource Locator) je ujednačeni ili usklađeni lokator sadržaja (resursa). To je adresa na World Wide Webu. Generična je, proširiva i može prikazati adresu u bilo kojem setu znakova u sklopu ograničenog seta ASCII znakova.

Može upućivati na HTML dokument (web stranicu), sliku ili bilo koju drugu datoteku smještenu na određenom web poslužitelju. Osmišljen je od strane oca Weba (a to je Tim Berners-Lee).

Naime, trenutno beskrajno puno kompliciranih URL-ova prevarantima pruža priliku za stvaranje poveznice koja vodi na web odredište koje izgleda kao pravo, ali je u stvari klopka za nedovoljno oprezne surfere. Phishing je dobro poznata kriminalna metoda.

Naime, iz kompanije su objasnili da, pored spomenutih zloupotreba, mnogi korisnici imaju poteškoća u razumijevanju prirode URL-a. To je zato što ih nije lako pročitati, čime ne prenose jasnu poruku o prirodi nekog web mjesta. Istina je da URL često zbunjuje korisnike, posebno kad se koriste skraćenice.

Pretraživači poput Chromea već neko vrijeme pokušavaju zaštititi korisnike tako što prikazuju stranice s upozorenjem koje ih sprječavaju da posjete neki sumnjivi sadržaj.

Komentiraj

Pošalji odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

MyDataKnox
Vrh