Ljudi već dugo nisu uistinu konkurentni umjetnoj inteligenciji u šahu. Prošlo je 15 godina otkako je čovjek pobijedio računalo na šahovskom turniru. Međutim, tim istraživača razvio je AI šahovsku tehnologiju koja ne nas ne želi pobijediti kao robot, već pokušava igrati poput nas.
Maia engine ne mora nužno odigrati najbolji mogući potez. Umjesto toga, pokušava ponoviti ono što bi čovjek učinio. AI je nastao kao rezultat rada u koautorstvu istraživača sa Sveučilišta Cornell, Sveučilišta u Torontu i Microsofta.
Istraživači su, za razvoj Maie, koristili sustav otvorenog koda Leela, koji se temelji na DeepMindovom AlphaZerou. Model su uvježbavali na pojedinačnim potezima iz milijuna ljudskih igara, a ne s jedinim ciljem pobjede. Prihvaćanje ovakvog pristupa omogućilo je istraživačima da podese Maiu za različite razine vještina. Trenirali su više verzija AI na različitim razinama vještina. Dizajnirali su devet botova za igranje s ljudima koji imaju rating između 1100 i 1900 (igrači početnici do jaki amateri), piše Engadget.
U prosincu su istraživači učinili Maiu dostupnom na šahovskoj web stranici lichess.org, a ljudi su u prvom tjednu odigrali s njom više od 40 000 partija šaha. Istraživači su otkrili da su se potezi Maiae više od polovice vremena poklapali s ljudskim potezima na svakoj razini vještine, a točnost se povećavala kako se razina vještine povećavala. Rekli su da je sustav uspio naučiti kakve greške igrači čine na različitim razinama vještina i prepoznati razinu vještine na kojoj ljudi prestaju činiti takve pogreške.