U Tesli su objavili opoziv svojih vozila zbog softvera za potpuno samostalno upravljanje vozilom (Full-Self Driving ili FSD), nakon zabrinutosti saveznih sigurnosnih regulatora da napredni sustav pomoći vozaču možda nije siguran oko raskrižja i može uzrokovati nesreće. Opoziv se odnosi na modele Tesla Model S, Model X, Model 3 i Model Y koji su opremljeni FSD Beta softverom i na one koji čekaju instalaciju istoga.
Do čak 362.758 vozila zahvaćeno je opozivom, a Tesla će izdati bežično ažuriranje softvera za rješavanje ovog problema bez novčane naknade. Vrijedi napomenuti da Teslina vozila nisu u potpunosti samovozeća, unatoč FSD oznaci. Značajka FSD uključuje niz značajki automatizirane vožnje, kao što su “Summon” i “Navigate on Autopilot”, koje i dalje zahtijevaju da vozači budu spremni preuzeti kontrolu u svakom trenutku. Međutim, sustav FSD Beta može dopustiti vozilu da se ponaša, recimo to tako, nesigurno oko raskrižja, a jedna od takvih istaknutih situacija je ulazak u raskrižje koje kontrolira znak STOP bez zaustavljanja ili vožnja ravno kroz raskrižje dok je u traku samo za skretanje.
Problem je otkriven tijekom inženjerske analize i testiranja sustava Nacionalne uprave za sigurnost prometa (NHTSA), koja je otkrila da Teslina značajka “Autosteer on City Streets” predstavlja velik rizik za sigurnost motornih vozila u određenim situacijama. Nakon razgovora s NHTSA-om, iz Tesle su pokrenuli povlačenje kako bi riješili nedostatke i probleme.
Opoziv je posljednji u nizu sigurnosnih problema za Teslu i njegovu tehnologiju samoupravljanja. Ovaj proizvođač je kritiziran zbog sigurnosti svojih vozila, a neki su stručnjaci izrazili zabrinutost oko pouzdanosti FSD tehnologije. Izvršni direktor Tesle, Elon Musk, ranije je obećao da će vozila te tvrtke s vremenom biti sposobna za potpunu autonomnu vožnju, ali FSD sustav i dalje zahtijeva ljudsku intervenciju u mnogim situacijama. Opoziv također dolazi u trenutku kada se Tesla suočava sa sve većim regulatornim nadzorom nad svojom tehnologijom samoupravljanja.
U siječnju je NHTSA pokrenula istragu o Teslinom FSD sustavu, nakon niza nesreća koje su uključivale tu tehnologiju. NHTSA je priopćila da istražuje Teslin napredni sustav pomoći u vožnji, autopilot i druge napredne sustave vožnje nakon što je primila izvješća o 11 nesreća od 2018. u kojima su se Tesla vozila koja su koristila sustav sudarila sa stacionarnim vozilima hitne pomoći. Opoziv je značajan korak nazad za Teslu, koja je bila na čelu revolucije električnih vozila i koja je mnogo ulagala u razvoj tehnologije takozvanih samovozećih vozila.
Tvrtka se suočila s kritikama zbog sigurnosti svojih vozila i pristupa autonomnoj vožnji. Opoziv je podsjetnik da iako tehnologija samovožnje ima potencijal transformirati način na koji putujemo, ona je još uvijek u ranoj fazi razvoja i postoje značajni sigurnosni rizici kojima se treba pozabaviti.