Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Posao

Kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi? Evo 7 strategija

Kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi? Evo 7 strategija
Shutterstock

Dobiti praksu u tehnološkoj firmi danas znači mnogo više od slanja životopisa i čekanja odgovora. U svijetu u kojem digitalne vještine mijenjaju pravila igre, važno je znati kako se istaknuti, povezati i pokazati inicijativu. Bilo da smo studenti, diplomci ili samouki entuzijasti, prvi korak prema ulasku u tehnološku industriju često je upravo praksa. No kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi kada konkurencija raste, a očekivanja rastu još brže?

Odgovor leži u strateškom pristupu. Danas više nije dovoljno samo znati programirati ili baratati alatima – ono što se cijeni je sposobnost učenja, suradnje i prilagodbe novim izazovima. Zato moramo znati gdje tražiti prilike, kako ih pretvoriti u konkretne kontakte i kako se predstaviti kao netko tko donosi vrijednost. Kad znamo kako izgleda praksa u tehnološkoj firmi – dinamična, izazovna, puna timskog rada i brzih promjena – jasno nam je zašto firme traže više od “prosječnog kandidata”.

U nastavku teksta otkrit ćemo 7 konkretnih strategija koje stvarno funkcioniraju ako želimo saznati kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi, razumjeti kako izgleda praksa u tehnološkoj firmi i pritom izgraditi temelje za ozbiljnu karijeru.

Izgradimo vidljiv online portfelj
Shutterstock

Kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi?

U vremenu kada tehnologija oblikuje gotovo svaki aspekt našeg života, praksa u tehnološkoj firmi postala je jedan od najvrijednijih ulazaka u svijet karijere. I ne samo to – kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi često znači i kako uopće započeti put prema stalnom zaposlenju, budući da velik broj firmi upravo kroz praksu pronalazi buduće zaposlenike.

No da bismo znali kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi, važno je prvo razumjeti kako izgleda praksa u tehnološkoj firmi. Riječ je o dinamičnom, često brzorastućem okruženju, gdje se od praktikanta očekuje spremnost na učenje, samoinicijativa i timski duh. Nema mjesta za pasivnost – praksa u tehnološkoj firmi znači konkretan rad na stvarnim projektima, s mentorstvom i povratnim informacijama u stvarnom vremenu.

U nastavku slijedi 7 strategija koje mogu napraviti ključnu razliku između ignoriranog životopisa i stvarne šanse da započnemo praksu.

1. Izgradimo vidljiv online portfelj

Ako želimo znati kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi, moramo znati kako pokazati ono što znamo. Tehnološke firme ne traže samo diplome – traže dokaze. A najbolji dokaz su naši konkretni radovi, dostupni online.

Online portfelj može uključivati:

  • vlastitu web stranicu ili GitHub profil
  • aplikacije koje smo izradili (čak i ako su jednostavne)
  • UI/UX dizajn projekte na Behanceu ili Dribbbleu
  • sudjelovanje u open-source projektima
  • blogove ili članke na temu tehnologije

Kada poslodavac vidi da već radimo na nečemu što volimo, čak i ako to radimo sami i bez formalne strukture, to ostavlja snažniji dojam nego generičan životopis.

Ne moramo čekati poziv – možemo sami stvarati dokaze svoje stručnosti. To je ono što čini razliku, i upravo tu počinje priča o tome kako izgleda praksa u tehnološkoj firmi – kroz konkretne zadatke i inicijativu.

2. Aktivno koristimo LinkedIn i profesionalne mreže

Jedan od najčešćih odgovora na pitanje kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi jest – umrežavanje. Mnogi mladi ignoriraju LinkedIn jer misle da je to “samo još jedna društvena mreža”, ali to je danas najvažniji alat za povezivanje s industrijom.

Što možemo učiniti:

  • ažurirati svoj LinkedIn profil – profesionalna fotografija, jasan opis tko smo i što tražimo
  • redovito objavljivati – npr. kako radimo na nekom projektu, što učimo, koje nas tehnologije zanimaju
  • komentirati i pratiti stručnjake iz područja
  • slati kratke i jasne poruke osobama koje rade u firmama koje nas zanimaju

Na taj način se stvaraju autentični kontakti i povećava šansa da ćemo čuti za praksu prije nego što se uopće službeno objavi.

Jednom kad dobijemo priliku i zaista krenemo, lako je vidjeti kako izgleda praksa u tehnološkoj firmi – kroz timsku suradnju, zadatke koji imaju stvarni utjecaj i mogućnost učenja od kolega koji su već duboko u industriji.

3. Prijavljujemo se direktno, čak i kad nema oglasa

Mnogi čekaju idealan oglas, a zatim se prijavljuju zajedno s još stotinu drugih. No jedna od najučinkovitijih strategija je direktna prijava firmama koje nas zanimaju, bez obzira imaju li trenutačno otvorenu praksu ili ne.

Kako to radimo:

  • odaberemo 5 do 10 firmi u regiji ili EU koje nam se sviđaju
  • pripremimo prilagođeni email ili poruku u kojoj izražavamo interes i dodajemo portfelj
  • jasno navedemo zašto bismo baš u toj firmi htjeli praksu
  • ponudimo mogućnost fleksibilnog rada, rada na daljinu ili suradnje na probnoj osnovi

Na ovaj način pokazujemo inicijativu, odlučnost i iskren interes – osobine koje su ključne kada razmišljamo kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi.

Iako nije zajamčeno da ćemo odmah dobiti odgovor, mnoge firme pohranjuju takve prijave i javljaju se kad se ukaže potreba. A jednom kada nas pozovu na razgovor, imat ćemo priliku pokazati koliko razumijemo kako izgleda praksa u tehnološkoj firmi – kao iskustvo koje gradi i nas i firmu.

Pratimo tech natjecanja, hackathone i bootcampove
Shutterstock

4. Pratimo tech natjecanja, hackathone i bootcampove

Jedan od najbržih načina da dobijemo pažnju tehnoloških firmi je sudjelovanje u događajima gdje se traže talenti u stvarnom vremenu. Bilo da se radi o lokalnim hackathonima, online natjecanjima ili intenzivnim edukacijama poput bootcampova – ovo su prostori u kojima se testiraju konkretne vještine, povezuje se s mentorima i firmama, i često se direktno nude prakse.

Zašto je ovo važno ako želimo znati kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi?

  • Upoznajemo se s realnim problemima i timskim radom
  • Učimo kako izgleda praksa u tehnološkoj firmi kroz simulacije i zadatke
  • Gradimo kontakte s poslodavcima i drugim sudionicima
  • Imamo mogućnost pokazati što znamo, a ne samo pričati o tome

Čak i ako na prvom hackathonu ne osvojimo nagradu, često nas mentori zapamte i preporuče dalje. To su vrata koja vrijedi otvoriti, jer u tehnološkoj industriji reputacija se brzo gradi kroz djela.

5. Učimo raditi s alatima koje firme zaista koriste

Bez obzira na to jesmo li početnici ili već imamo neko znanje, jedan od ključnih kriterija kod odabira praktikanta je poznavanje konkretnih alata koje firme koriste u svakodnevnom radu. To ne znači da moramo biti stručnjaci, ali pokazati osnovno snalaženje u radnom okruženju može biti odlučujuće.

Primjeri alata koji se najčešće koriste:

KategorijaAlati koje treba poznavati
Suradnja i organizacijaGoogle Workspace (Docs, Sheets, Meet, Calendar)
Razvoj i programiranjeGit, GitHub, VS Code, Docker
Dizajn i UXFigma, Adobe XD, Canva
Upravljanje projektimaTrello, Notion, Jira

Na primjer, ako znamo kako koristiti Google Workspace, već imamo prednost pred onima koji se prvi put susreću s tim alatima. Znati dijeliti dokumente, pisati bilješke na Google Docsu, organizirati pozive i sastanke preko Google Meeta – sve to pokazuje da se možemo brzo uklopiti u digitalno radno okruženje.

Tehnološke firme vole praktikante koji ne traže stalnu asistenciju, već sami istražuju alate i uče u hodu.

6. Tražimo preporuke od profesora, mentora i kolega

Preporuka iz pouzdanog izvora može biti presudna kod odlučivanja kome dati priliku za praksu. Tehnološke firme cijene mišljenje svojih suradnika, sveučilišnih profesora, prethodnih mentora i ljudi koji su već surađivali s nama.

Kako doći do preporuke:

  • Zamolimo profesora da nas preporuči tvrtkama s kojima surađuje
  • Ako smo radili volonterski ili freelance, tražimo klijenta da napiše kratak osvrt
  • Povežimo se s bivšim kolegama koji već rade u firmama koje nas zanimaju

Preporuka gradi povjerenje i kredibilitet – a ako netko iznutra potvrdi da znamo kako izgleda praksa u tehnološkoj firmi i da imamo potencijala, firme će nas gledati u potpuno drugačijem svjetlu.

Jasno definiramo svoj cilj i motivaciju
Shutterstock

7. Jasno definiramo svoj cilj i motivaciju

Na kraju, najvažnija stvar koju možemo napraviti je – znati što želimo i zašto to želimo. U moru prijava koje zvuče isto, firme najviše cijene autentičnost. Ako jasno izrazimo svoju želju, ako znamo reći zašto nas zanima baš ta firma, i koji dio tehnologije nas uzbuđuje – već imamo prednost.

Primjer dobrog izražavanja cilja:

„Zanima me frontend razvoj jer volim kombinirati dizajn i logiku. Praksa u vašoj firmi omogućila bi mi rad na stvarnim sučeljima i mentorstvo koje bih iskoristio za usavršavanje. Moj dugoročni cilj je raditi na aplikacijama koje su jednostavne, dostupne i estetski funkcionalne.“

Ovakav pristup pokazuje zrelost, samopouzdanje i sposobnost razmišljanja dugoročno. A to je upravo ono što tehnološke firme žele vidjeti kada traže praktikante.

Kako dobiti praksu u tehnološkoj firmi? Poanta nije u tome da imamo “savršeni” CV, već da razvijemo sustavan pristup koji nas postavlja pred prave ljude, u pravo vrijeme, s pravim dokazima naših sposobnosti. Ako znamo kako izgleda praksa u tehnološkoj firmi – intenzivna, konkretna i puna učenja – tada znamo i što moramo pokazati da bismo do nje došli.

Bez obzira krećemo li iz studentske klupe ili smo samouki entuzijasti, važno je umrežavati se, pokazivati inicijativu, raditi na vlastitim projektima i znati koristiti alate poput Google Workspacea koji su svakodnevni standard. Svaki mali korak vodi prema cilju, a praksa u tehnološkoj firmi može biti upravo onaj ključni početak karijere koju želimo.

Možda će vas zanimati

Tech

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najčudnijih...

Tech

Trebate izračunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Pročitajte ovaj jednostavan članak i naučite kako se računa postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utječu na paukovu sposobnost da izgradi mrežu.

Internet

Odmah da vam kažemo – neizbježan kraj dogodio bi se iznenađujuće brzo. Ako je zapremnina prosječnog lijesa 886 litara, a prosječan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronađen način koji će vašem automobilu omogućiti vječni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najvećih rupa u tlu koju je čovjek napravio. Duboka je 525 metara i široka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih letećih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridžini, no malo je poznato je...