Digitalno poduzetništvo u Hrvatskoj doživljava procvat, a najnoviji primjer dolazi iz Svete Nedelje, gdje je jedan poduzetnik ostvario impresivan uspjeh prodavši svoj YouTube kanal za čak 600.000 dolara na globalnoj platformi Flippa. Ovaj slučaj pokazuje kako se hrvatski talenti mogu pozicionirati na globalnom tržištu, koristeći inovativne pristupe poput “faceless” modela i platforme poput Flippa.
Što je faceless YouTube kanal?
Faceless YouTube kanali ne zahtijevaju osobnu prisutnost vlasnika u videima, što omogućuje stvaranje sadržaja anonimno ili uz pomoć tima. Na taj način, kanali postaju prilagodljivi raznim poslovnim modelima, od monetizacije oglasa do suradnji s brendovima i, kao u ovom slučaju, profitabilne prodaje. Prepričava nam Igor, sada već bivši vlasnik YouTube kanala, te nastavlja:
“Ključ uspjeha leži u pravovremenom ulasku u nišu koja ima potencijal rasta. Potrebno je veliko znanje i istraživanje kako biste prepoznali nišu prije nego postane prenapunjena. Kada to uspijete, moguće je izgraditi sadržaj koji generira stabilan prihod i ima visoku tržišnu vrijednost,” objašnjava poduzetnik koji želi ostati anoniman. (Op.a. podaci poznati uredništvu.)
Kako je realizirana prodaja?
Platforma Flippa, specijalizirana za prodaju digitalnih imovina poput web stranica, aplikacija i YouTube kanala, odigrala je ključnu ulogu u ovoj transakciji. Zahvaljujući stručnosti njihovih specijalista, poput Nelsona Ferreire, ovaj poduzetnik je uspio uspješno pozicionirao svoj kanal među kupcima iz cijelog svijeta.
Flippa trenutno širi svoj tim u našoj regiji, a jedan od njihovih novih partnera je serijski poduzetnik Goran Duškić. “Naš je cilj podržati poduzetnike iz Hrvatske i okolnih zemalja u maksimiziranju vrijednosti njihovih digitalnih imovina. U ovakvim primjerima leži ogroman potencijal za cijelu regiju kojoj nedostaje poduzetničkog duha kod mladih ljudi. Vidim da mladi programeri rade projekte dok ih markentingaši prijavljuju na startup natjecanja samo da bi nešto mogli dodati u CV za buduće poslodavce. Volio bi da postanu svjesni i pokušaju realizirati manji exit i bez vanjskog financiranja, što je također znakoviti uspjeh!” kaže Duškić.
Lekcije za buduće digitalne poduzetnike
- Fokus na nišu: Prepoznavanje niša koje rastu ključno je za stvaranje vrijednog digitalnog proizvoda.
- Faceless pristup: Izbjegavanje ovisnosti o osobnom brendu olakšava kreiranje sadržaja i prodaju digitalne imovine.
- Globalna prisutnost: Korištenje platformi poput Flippe otvara vrata međunarodnim kupcima.
Što dalje?
Bivši vlasnik kanala planira kratak odmor prije nego što započne rad na novom projektu. “Ovaj uspjeh nije kraj, već motivacija za nove ideje i projekte. Digitalni svijet nudi beskrajne prilike, a što više učite i ulažete u svoje znanje, to ćete biti spremniji iskoristiti ih,” zaključuje.
Ako želite prodati SAAS tvrtku, e-commerce ili web stranicu koja ostvaruje profit od AdSensa ili affiliate marketing, obratite se Goranu i Flippi.
Geek.hr nastavlja pratiti ovakve inspirativne priče i poticati inovacije u digitalnom poduzetništvu. Ako i vi imate sličnu priču, podijelite je s nama!