Pratite nas

Pozdrav, koji sadrลพaj vas zanima?

Internet

Kako koristiti storytelling u marketingu?

Foto: Pixabay

Storytelling je oblik content marketinga koji se temelji na priฤanju priฤa o brendu i njegovim proizvodima. Da bi bile uฤinkovite, ove priฤe moraju imati neke temeljne karakteristike kao ลกto su odrลพavanje vrijednosti brenda, buฤ‘enje emocija, izbjegavanje promocije te inspirativni sadrลพaj. Upoznat ฤ‡emo najvaลพnija pravila koja morate slijediti kako bi priฤom lakลกe doprijeli do kupaca i poveฤ‡ali interes za vaลก proizvod.

8 pravila storytellinga

  1. Vrijednosti -Pripovijedanje je temeljni dio brendiranja i kao takvo mora biti odjek poruke brenda. Ne radi se samo o priฤanju priฤe, veฤ‡ takav sadrลพaj mora biti u skladu s vrijednostima koje ลพele prenijeti kroz marketing.
  2. Emocije โ€“ U okruลพenju potpuno zasiฤ‡enom oglaลกavanjem, pripovijedanje se uspijeva istaknuti jer stvara emocionalni utjecaj. Taj utjecaj moลพe se postiฤ‡i kroz smijeh, njeลพnost, zajedniลกtvo, nadahnuฤ‡eโ€ฆ ali ono ลกto ne smije jest ostaviti ravnoduลกnim gledatelja ili ฤitatelja.
  3. Diskretan pristup โ€“ Priฤe koje prodaju ฤine to, paradoksalno, bez izravnog govora o vrlinama marke ili proizvoda. Unutar vaลกeg marketinga morate vrlo jasno razlikovati promotivni sadrลพaj poput onog za popuste tijekom Valentinovog ili blagdana i priฤe koje traลพe i suptilniji i dugoroฤniji uฤinak.
  4. Poฤetak, sredina i kraj โ€“ Svaki storytelling u marketingu mora ukljuฤivati vaลพne korake kako bi se na pravi naฤin doprijelo do publike. Od poฤetnog zagrijavanja s priฤom do vrhunca u kojem su probuฤ‘ene emocije koje vode do zadnjeg koraka: prodaje. Postoji potraลพnja za proizvodom ili uslugom koju promovirate. 
  5. Jednostavnost i kvaliteta โ€“ Ako je cilj pripovijedanja prodati, prva stvar je osigurati da prodajete pravu stvar. Da biste stvorili priฤu koja se prodaje, morate imati jednu vrlo jasnu poruku.
  6. Poznato okruลพenje โ€“ Priฤe koje se najbolje povezuju s publikom su one s kojima se oni najviลกe mogu poistovjetiti. 
  7. Ton i stil- Jezik i kreativni resursi moraju se prilagoditi vrijednostima brenda i primatelja: formalno, neformalno, za odrasle, djecu, ลพene, muลกkarciโ€ฆ
  8. Pouzdana tvrtka ili brend โ€“ Ako ne dolazi iz pouzdanog izvora koji njeguje svoje vrijednosti, korisnici neฤ‡e vjerovati poruci. One moraju biti u skladu s predstavljanjem vaลกeg brenda i marketingom koji promovirate.

Prednosti storytellinga u prodaji

Priฤe su izvrsne za pojednostavljivanje apstraktnih koncepata i sloลพenih poruka. Kada pokuลกavate razumjeti novu ideju, normalno je osjeฤ‡ati se zbunjeno, ali priฤe nam itekako mogu pomoฤ‡i. Kao i u svakodnevnom ลพivotu, nova znanja i informacije moramo postepeno usvojiti. Isto vrijedi za proizvode i korporativne priฤe. Objasnite li novi tehnoloลกki proizvod kroz priฤu usmjerenu na njegove prednosti, korisnici ฤ‡e brzo shvatiti o ฤemu se radi.

Priฤe zbliลพavaju ljude, a dobra priฤa ฤini da se veliki broj razliฤitih ljudi jednako osjeฤ‡a  u isto vrijeme i to vam moลพe pomoฤ‡i da izgradite zajednicu oko vaลกeg brenda. Priฤe inspiriraju i motiviraju, te ฤini da se brendovi osjeฤ‡aju transparentno i autentiฤno. Uz pomoฤ‡ storytellinga pomaลพete potroลกaฤima da se poveลพu s vaลกim brendom. Apelirajuฤ‡i na emocije ljudi, priฤe mogu poboljลกati lojalnost robnoj marki i u konaฤnici potaknuti korisnike na akciju. Pritom ne morate stvarati sloลพene radnje i posebne efekte kako bi privukli paลพnju ljudi. Dovoljno je ispriฤati stvarne priฤe ljudi koji rade za vaลก brend i otvoriti vrata iza scene.

Upoznajte svoju publiku

Prije nego ลกto se upustite u plasiranje priฤe, morate si postaviti nekoliko vaลพnih pitana. Koga bi mogla zanimati vaลกa priฤa? Kome ฤ‡e koristiti ova informacija, ponuda ili proizvod? Da biste stvorili zanimljivu priฤu, morate razumjeti svoju publiku. Prije nego ลกto poฤnete pisati svoju priฤu ili scenarij, istraลพiti svoju ciljanu publiku i potrebe kupca. Tijekom cijelog ovog procesa moฤ‡i ฤ‡ete joลก bolje upoznati ljude, ali i doฤ‡i do onih koji ฤ‡e vas rado ฤitati, gledati ili sluลกati.

Definirajte svoju poruku

Glavna poruka je temelj koji odmah trebate izgraditi. Da biste definirali poruku, razmislite o znaฤenju svoje priฤe i o tome ลกto njome ลพelite postiฤ‡i: prikupiti sredstva, objasniti uslugu, prezentirati novitetโ€ฆ Kad ste doลกli do odgovora, poruku nastojte saลพeti u reฤenicu od nekoliko rijeฤi.

Odluฤite kakvu ฤ‡ete priฤu ispriฤati

Nisu sve priฤe iste. Da biste odluฤili kakvu ฤ‡ete priฤu ispriฤati, morate znati kako ลพelite da se vaลกa publika osjeฤ‡a ili reagira kada je proฤita ili ฤuje. A to ฤ‡e ovisiti o tome koji je vaลก glavni cilj:

  • Potaknite na akciju โ€“ Vaลกa priฤa treba opisati kako je neลกto postignuto u proลกlosti i kako ฤitatelj ili gledatelj to takoฤ‘er moลพe postiฤ‡i.
  • Recite tko se krije iza brenda โ€“ Poveลพite se sa svojom publikom objaลกnjavajuฤ‡i svoje izazove i poteลกkoฤ‡e, trijumfe i neuspjehe. Kupci cijene poลกtene i originalne marke.
  • Ilustrirajte svoje vrijednosti- Ispriฤajte priฤu s emocijama, likovima i poznatim situacijama, tako da publika moลพe razumjeti kako se to odnosi na njihove ลพivote. Ovo je posebno zanimljivo kada govorite o vrijednostima s kojima se ne slaลพu svi.
  • Zajedniลกtvo i suradnjaโ€“ Napravite priฤu koja potiฤe publiku da raspravlja i podijeli vaลกu priฤu s drugima, ili da kaลพe: โ€œIsta stvar se meni dogodila!โ€
  • Edukacijaโ€“ U ovom sluฤaju, dobro je ispriฤati priฤu โ€œpokuลกaja i pogreลกkeโ€, kako bi korisnici bili svjesni problema i primijenjenog rjeลกenja.

Ukljuฤite poziv na akciju

Iako priฤe koje prodaju ne bi smjele biti previลกe promotivne, potrebno je da korisniku bude vrlo jasno ลกto bi trebao uฤiniti nakon ลกto proฤita ili vidi vaลกu priฤu: donira, pretplati se na newsletter, prijavi se na teฤaj, kupi proizvod, ukljuฤi se u darivanjeโ€ฆ

Odaberite svoj format

Priฤe se mogu predstaviti na mnogo razliฤitih naฤina. Format vaลกeg pripovijedanja ovisit ฤ‡e o vrsti priฤe i resursima koje moลพete uloลพiti, na primjer:

  • Pisani oblik: ฤlanci, postovi na blogu ili e-knjige s kombinacijom teksta i slika. Oni su najpristupaฤniji naฤin da poฤnete priฤati svoje priฤe.
  • Glas: u prezentacijama uลพivo ili putem podcasta. Ovaj format priฤe pomaลพe u emotivnijem povezivanju s publikom, ali takoฤ‘er zahtijeva viลกe vjeลกtine.
  • Video: s tradicionalnim reklamnim spotom ili nekim formatom dizajniranim posebno za internet poput reelsa ili IGTV-a. Iako zahtijeva viลกe vremena i resursa, ovaj format je takoฤ‘er jedan od najuฤinkovitijih za povezivanje s publikom i generiranje viralnosti.
  • Digitalni format: ova opcija omoguฤ‡uje kombiniranje viลกe resursa, kao ลกto su tekst, video, animacije ili interaktivni elementi. 

Podijelite svoju priฤu

Kao ลกto je uvijek sluฤaj u sadrลพajnom marketingu, stvaranje priฤe je samo polovica procesa, jer je dobra strategija ลกirenja kljuฤna za dosezanje ลกto veฤ‡eg broja ljudi. Ova strategija ovisi o formatu priฤe i kanalima koje koristi vaลก brend. Druลกtvene mreลพe su se pokazale kao najbolji kanali za doseg ลกto veฤ‡eg broja ciljane skupine. Svakako ispitajte koja od druลกtvenih mreลพa najbolje odgovara vaลกem brendu ili usluzi, te na temelju toga napravite strategiju dijeljenja sadrลพaja. Instagram ima nekoliko moguฤ‡nosti unutar platforme, od reelsa, IGTV-a do storya koji vam mogu olakลกati dijeljenje priฤe.

Moลพda ฤ‡e vas zanimati

Tech

ล to bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekuฤ‡eg duลกika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila ฤim...

Internet

Sigurno ste do sad naletjeli na neke od bizarnosti na koje je Googleovo auto naletjelo pri snimanju, a u ovom videu pogledajte kompilaciju najฤudnijih...

Tech

Trebate izraฤunati postotak od nekog broja, a ne znate kako? Proฤitajte ovaj jednostavan ฤlanak i nauฤite kako se raฤuna postotak. Postotci se koriste za...

Tech

1995. godine grupa znanstvenika NASA-e napravila je testove o tome kako pojedine droge utjeฤu na paukovu sposobnost da izgradi mreลพu.

Internet

Odmah da vam kaลพemo โ€“ neizbjeลพan kraj dogodio bi se iznenaฤ‘ujuฤ‡e brzo. Ako je zapremnina prosjeฤnog lijesa 886 litara, a prosjeฤan volumen ljudskog tijela...

Automoto

Tvrtka Laser Power Systems razvila je automobil pogonjen nuklearnom energijom. Napokon je pronaฤ‘en naฤin koji ฤ‡e vaลกem automobilu omoguฤ‡iti vjeฤni rad bez punjenja. No...

Tech

Rudnik dijamanata Mir u Siberu jedna je od najveฤ‡ih rupa u tlu koju je ฤovjek napravio. Duboka je 525 metara i ลกiroka 1200m. Let...

Tech

Bumerang je jedan od najstarijih leteฤ‡ih objekata koje je ljudska ruka stvorila. Svi znamo da su ih koristili Aboridลพini, no malo je poznato je...