Storytelling je oblik content marketinga koji se temelji na priฤanju priฤa o brendu i njegovim proizvodima. Da bi bile uฤinkovite, ove priฤe moraju imati neke temeljne karakteristike kao ลกto su odrลพavanje vrijednosti brenda, buฤenje emocija, izbjegavanje promocije te inspirativni sadrลพaj. Upoznat ฤemo najvaลพnija pravila koja morate slijediti kako bi priฤom lakลกe doprijeli do kupaca i poveฤali interes za vaลก proizvod.
8 pravila storytellinga
- Vrijednosti -Pripovijedanje je temeljni dio brendiranja i kao takvo mora biti odjek poruke brenda. Ne radi se samo o priฤanju priฤe, veฤ takav sadrลพaj mora biti u skladu s vrijednostima koje ลพele prenijeti kroz marketing.
- Emocije โ U okruลพenju potpuno zasiฤenom oglaลกavanjem, pripovijedanje se uspijeva istaknuti jer stvara emocionalni utjecaj. Taj utjecaj moลพe se postiฤi kroz smijeh, njeลพnost, zajedniลกtvo, nadahnuฤeโฆ ali ono ลกto ne smije jest ostaviti ravnoduลกnim gledatelja ili ฤitatelja.
- Diskretan pristup โ Priฤe koje prodaju ฤine to, paradoksalno, bez izravnog govora o vrlinama marke ili proizvoda. Unutar vaลกeg marketinga morate vrlo jasno razlikovati promotivni sadrลพaj poput onog za popuste tijekom Valentinovog ili blagdana i priฤe koje traลพe i suptilniji i dugoroฤniji uฤinak.
- Poฤetak, sredina i kraj โ Svaki storytelling u marketingu mora ukljuฤivati vaลพne korake kako bi se na pravi naฤin doprijelo do publike. Od poฤetnog zagrijavanja s priฤom do vrhunca u kojem su probuฤene emocije koje vode do zadnjeg koraka: prodaje. Postoji potraลพnja za proizvodom ili uslugom koju promovirate.
- Jednostavnost i kvaliteta โ Ako je cilj pripovijedanja prodati, prva stvar je osigurati da prodajete pravu stvar. Da biste stvorili priฤu koja se prodaje, morate imati jednu vrlo jasnu poruku.
- Poznato okruลพenje โ Priฤe koje se najbolje povezuju s publikom su one s kojima se oni najviลกe mogu poistovjetiti.
- Ton i stil- Jezik i kreativni resursi moraju se prilagoditi vrijednostima brenda i primatelja: formalno, neformalno, za odrasle, djecu, ลพene, muลกkarciโฆ
- Pouzdana tvrtka ili brend โ Ako ne dolazi iz pouzdanog izvora koji njeguje svoje vrijednosti, korisnici neฤe vjerovati poruci. One moraju biti u skladu s predstavljanjem vaลกeg brenda i marketingom koji promovirate.
Prednosti storytellinga u prodaji
Priฤe su izvrsne za pojednostavljivanje apstraktnih koncepata i sloลพenih poruka. Kada pokuลกavate razumjeti novu ideju, normalno je osjeฤati se zbunjeno, ali priฤe nam itekako mogu pomoฤi. Kao i u svakodnevnom ลพivotu, nova znanja i informacije moramo postepeno usvojiti. Isto vrijedi za proizvode i korporativne priฤe. Objasnite li novi tehnoloลกki proizvod kroz priฤu usmjerenu na njegove prednosti, korisnici ฤe brzo shvatiti o ฤemu se radi.
Priฤe zbliลพavaju ljude, a dobra priฤa ฤini da se veliki broj razliฤitih ljudi jednako osjeฤa u isto vrijeme i to vam moลพe pomoฤi da izgradite zajednicu oko vaลกeg brenda. Priฤe inspiriraju i motiviraju, te ฤini da se brendovi osjeฤaju transparentno i autentiฤno. Uz pomoฤ storytellinga pomaลพete potroลกaฤima da se poveลพu s vaลกim brendom. Apelirajuฤi na emocije ljudi, priฤe mogu poboljลกati lojalnost robnoj marki i u konaฤnici potaknuti korisnike na akciju. Pritom ne morate stvarati sloลพene radnje i posebne efekte kako bi privukli paลพnju ljudi. Dovoljno je ispriฤati stvarne priฤe ljudi koji rade za vaลก brend i otvoriti vrata iza scene.
Upoznajte svoju publiku
Prije nego ลกto se upustite u plasiranje priฤe, morate si postaviti nekoliko vaลพnih pitana. Koga bi mogla zanimati vaลกa priฤa? Kome ฤe koristiti ova informacija, ponuda ili proizvod? Da biste stvorili zanimljivu priฤu, morate razumjeti svoju publiku. Prije nego ลกto poฤnete pisati svoju priฤu ili scenarij, istraลพiti svoju ciljanu publiku i potrebe kupca. Tijekom cijelog ovog procesa moฤi ฤete joลก bolje upoznati ljude, ali i doฤi do onih koji ฤe vas rado ฤitati, gledati ili sluลกati.
Definirajte svoju poruku
Glavna poruka je temelj koji odmah trebate izgraditi. Da biste definirali poruku, razmislite o znaฤenju svoje priฤe i o tome ลกto njome ลพelite postiฤi: prikupiti sredstva, objasniti uslugu, prezentirati novitetโฆ Kad ste doลกli do odgovora, poruku nastojte saลพeti u reฤenicu od nekoliko rijeฤi.
Odluฤite kakvu ฤete priฤu ispriฤati
Nisu sve priฤe iste. Da biste odluฤili kakvu ฤete priฤu ispriฤati, morate znati kako ลพelite da se vaลกa publika osjeฤa ili reagira kada je proฤita ili ฤuje. A to ฤe ovisiti o tome koji je vaลก glavni cilj:
- Potaknite na akciju โ Vaลกa priฤa treba opisati kako je neลกto postignuto u proลกlosti i kako ฤitatelj ili gledatelj to takoฤer moลพe postiฤi.
- Recite tko se krije iza brenda โ Poveลพite se sa svojom publikom objaลกnjavajuฤi svoje izazove i poteลกkoฤe, trijumfe i neuspjehe. Kupci cijene poลกtene i originalne marke.
- Ilustrirajte svoje vrijednosti- Ispriฤajte priฤu s emocijama, likovima i poznatim situacijama, tako da publika moลพe razumjeti kako se to odnosi na njihove ลพivote. Ovo je posebno zanimljivo kada govorite o vrijednostima s kojima se ne slaลพu svi.
- Zajedniลกtvo i suradnjaโ Napravite priฤu koja potiฤe publiku da raspravlja i podijeli vaลกu priฤu s drugima, ili da kaลพe: โIsta stvar se meni dogodila!โ
- Edukacijaโ U ovom sluฤaju, dobro je ispriฤati priฤu โpokuลกaja i pogreลกkeโ, kako bi korisnici bili svjesni problema i primijenjenog rjeลกenja.
Ukljuฤite poziv na akciju
Iako priฤe koje prodaju ne bi smjele biti previลกe promotivne, potrebno je da korisniku bude vrlo jasno ลกto bi trebao uฤiniti nakon ลกto proฤita ili vidi vaลกu priฤu: donira, pretplati se na newsletter, prijavi se na teฤaj, kupi proizvod, ukljuฤi se u darivanjeโฆ
Odaberite svoj format
Priฤe se mogu predstaviti na mnogo razliฤitih naฤina. Format vaลกeg pripovijedanja ovisit ฤe o vrsti priฤe i resursima koje moลพete uloลพiti, na primjer:
- Pisani oblik: ฤlanci, postovi na blogu ili e-knjige s kombinacijom teksta i slika. Oni su najpristupaฤniji naฤin da poฤnete priฤati svoje priฤe.
- Glas: u prezentacijama uลพivo ili putem podcasta. Ovaj format priฤe pomaลพe u emotivnijem povezivanju s publikom, ali takoฤer zahtijeva viลกe vjeลกtine.
- Video: s tradicionalnim reklamnim spotom ili nekim formatom dizajniranim posebno za internet poput reelsa ili IGTV-a. Iako zahtijeva viลกe vremena i resursa, ovaj format je takoฤer jedan od najuฤinkovitijih za povezivanje s publikom i generiranje viralnosti.
- Digitalni format: ova opcija omoguฤuje kombiniranje viลกe resursa, kao ลกto su tekst, video, animacije ili interaktivni elementi.
Podijelite svoju priฤu
Kao ลกto je uvijek sluฤaj u sadrลพajnom marketingu, stvaranje priฤe je samo polovica procesa, jer je dobra strategija ลกirenja kljuฤna za dosezanje ลกto veฤeg broja ljudi. Ova strategija ovisi o formatu priฤe i kanalima koje koristi vaลก brend. Druลกtvene mreลพe su se pokazale kao najbolji kanali za doseg ลกto veฤeg broja ciljane skupine. Svakako ispitajte koja od druลกtvenih mreลพa najbolje odgovara vaลกem brendu ili usluzi, te na temelju toga napravite strategiju dijeljenja sadrลพaja. Instagram ima nekoliko moguฤnosti unutar platforme, od reelsa, IGTV-a do storya koji vam mogu olakลกati dijeljenje priฤe.
