Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Internet

Kako koristiti storytelling u marketingu?

Foto: Pixabay

Storytelling je oblik content marketinga koji se temelji na pričanju priča o brendu i njegovim proizvodima. Da bi bile učinkovite, ove priče moraju imati neke temeljne karakteristike kao što su održavanje vrijednosti brenda, buđenje emocija, izbjegavanje promocije te inspirativni sadržaj. Upoznat ćemo najvažnija pravila koja morate slijediti kako bi pričom lakše doprijeli do kupaca i povećali interes za vaš proizvod.

8 pravila storytellinga

  1. Vrijednosti -Pripovijedanje je temeljni dio brendiranja i kao takvo mora biti odjek poruke brenda. Ne radi se samo o pričanju priče, već takav sadržaj mora biti u skladu s vrijednostima koje žele prenijeti kroz marketing.
  2. Emocije – U okruženju potpuno zasićenom oglašavanjem, pripovijedanje se uspijeva istaknuti jer stvara emocionalni utjecaj. Taj utjecaj može se postići kroz smijeh, nježnost, zajedništvo, nadahnuće… ali ono što ne smije jest ostaviti ravnodušnim gledatelja ili čitatelja.
  3. Diskretan pristup – Priče koje prodaju čine to, paradoksalno, bez izravnog govora o vrlinama marke ili proizvoda. Unutar vašeg marketinga morate vrlo jasno razlikovati promotivni sadržaj poput onog za popuste tijekom Valentinovog ili blagdana i priče koje traže i suptilniji i dugoročniji učinak.
  4. Početak, sredina i kraj – Svaki storytelling u marketingu mora uključivati važne korake kako bi se na pravi način doprijelo do publike. Od početnog zagrijavanja s pričom do vrhunca u kojem su probuđene emocije koje vode do zadnjeg koraka: prodaje. Postoji potražnja za proizvodom ili uslugom koju promovirate. 
  5. Jednostavnost i kvaliteta – Ako je cilj pripovijedanja prodati, prva stvar je osigurati da prodajete pravu stvar. Da biste stvorili priču koja se prodaje, morate imati jednu vrlo jasnu poruku.
  6. Poznato okruženje – Priče koje se najbolje povezuju s publikom su one s kojima se oni najviše mogu poistovjetiti. 
  7. Ton i stil- Jezik i kreativni resursi moraju se prilagoditi vrijednostima brenda i primatelja: formalno, neformalno, za odrasle, djecu, žene, muškarci…
  8. Pouzdana tvrtka ili brend – Ako ne dolazi iz pouzdanog izvora koji njeguje svoje vrijednosti, korisnici neće vjerovati poruci. One moraju biti u skladu s predstavljanjem vašeg brenda i marketingom koji promovirate.

Prednosti storytellinga u prodaji

Priče su izvrsne za pojednostavljivanje apstraktnih koncepata i složenih poruka. Kada pokušavate razumjeti novu ideju, normalno je osjećati se zbunjeno, ali priče nam itekako mogu pomoći. Kao i u svakodnevnom životu, nova znanja i informacije moramo postepeno usvojiti. Isto vrijedi za proizvode i korporativne priče. Objasnite li novi tehnološki proizvod kroz priču usmjerenu na njegove prednosti, korisnici će brzo shvatiti o čemu se radi.

Priče zbližavaju ljude, a dobra priča čini da se veliki broj različitih ljudi jednako osjeća  u isto vrijeme i to vam može pomoći da izgradite zajednicu oko vašeg brenda. Priče inspiriraju i motiviraju, te čini da se brendovi osjećaju transparentno i autentično. Uz pomoć storytellinga pomažete potrošačima da se povežu s vašim brendom. Apelirajući na emocije ljudi, priče mogu poboljšati lojalnost robnoj marki i u konačnici potaknuti korisnike na akciju. Pritom ne morate stvarati složene radnje i posebne efekte kako bi privukli pažnju ljudi. Dovoljno je ispričati stvarne priče ljudi koji rade za vaš brend i otvoriti vrata iza scene.

Upoznajte svoju publiku

Prije nego što se upustite u plasiranje priče, morate si postaviti nekoliko važnih pitana. Koga bi mogla zanimati vaša priča? Kome će koristiti ova informacija, ponuda ili proizvod? Da biste stvorili zanimljivu priču, morate razumjeti svoju publiku. Prije nego što počnete pisati svoju priču ili scenarij, istražiti svoju ciljanu publiku i potrebe kupca. Tijekom cijelog ovog procesa moći ćete još bolje upoznati ljude, ali i doći do onih koji će vas rado čitati, gledati ili slušati.

Definirajte svoju poruku

Glavna poruka je temelj koji odmah trebate izgraditi. Da biste definirali poruku, razmislite o značenju svoje priče i o tome što njome želite postići: prikupiti sredstva, objasniti uslugu, prezentirati novitet… Kad ste došli do odgovora, poruku nastojte sažeti u rečenicu od nekoliko riječi.

Odlučite kakvu ćete priču ispričati

Nisu sve priče iste. Da biste odlučili kakvu ćete priču ispričati, morate znati kako želite da se vaša publika osjeća ili reagira kada je pročita ili čuje. A to će ovisiti o tome koji je vaš glavni cilj:

  • Potaknite na akciju – Vaša priča treba opisati kako je nešto postignuto u prošlosti i kako čitatelj ili gledatelj to također može postići.
  • Recite tko se krije iza brenda – Povežite se sa svojom publikom objašnjavajući svoje izazove i poteškoće, trijumfe i neuspjehe. Kupci cijene poštene i originalne marke.
  • Ilustrirajte svoje vrijednosti- Ispričajte priču s emocijama, likovima i poznatim situacijama, tako da publika može razumjeti kako se to odnosi na njihove živote. Ovo je posebno zanimljivo kada govorite o vrijednostima s kojima se ne slažu svi.
  • Zajedništvo i suradnja– Napravite priču koja potiče publiku da raspravlja i podijeli vašu priču s drugima, ili da kaže: “Ista stvar se meni dogodila!”
  • Edukacija– U ovom slučaju, dobro je ispričati priču “pokušaja i pogreške”, kako bi korisnici bili svjesni problema i primijenjenog rješenja.

Uključite poziv na akciju

Iako priče koje prodaju ne bi smjele biti previše promotivne, potrebno je da korisniku bude vrlo jasno što bi trebao učiniti nakon što pročita ili vidi vašu priču: donira, pretplati se na newsletter, prijavi se na tečaj, kupi proizvod, uključi se u darivanje…

Odaberite svoj format

Priče se mogu predstaviti na mnogo različitih načina. Format vašeg pripovijedanja ovisit će o vrsti priče i resursima koje možete uložiti, na primjer:

  • Pisani oblik: članci, postovi na blogu ili e-knjige s kombinacijom teksta i slika. Oni su najpristupačniji način da počnete pričati svoje priče.
  • Glas: u prezentacijama uživo ili putem podcasta. Ovaj format priče pomaže u emotivnijem povezivanju s publikom, ali također zahtijeva više vještine.
  • Video: s tradicionalnim reklamnim spotom ili nekim formatom dizajniranim posebno za internet poput reelsa ili IGTV-a. Iako zahtijeva više vremena i resursa, ovaj format je također jedan od najučinkovitijih za povezivanje s publikom i generiranje viralnosti.
  • Digitalni format: ova opcija omogućuje kombiniranje više resursa, kao što su tekst, video, animacije ili interaktivni elementi. 

Podijelite svoju priču

Kao što je uvijek slučaj u sadržajnom marketingu, stvaranje priče je samo polovica procesa, jer je dobra strategija širenja ključna za dosezanje što većeg broja ljudi. Ova strategija ovisi o formatu priče i kanalima koje koristi vaš brend. Društvene mreže su se pokazale kao najbolji kanali za doseg što većeg broja ciljane skupine. Svakako ispitajte koja od društvenih mreža najbolje odgovara vašem brendu ili usluzi, te na temelju toga napravite strategiju dijeljenja sadržaja. Instagram ima nekoliko mogućnosti unutar platforme, od reelsa, IGTV-a do storya koji vam mogu olakšati dijeljenje priče.

Ostavi komentar
Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Tehnologija

Moskovski sud oglasio je Instagram i Facebook krivima za “ekstremističke aktivnosti”, učvrstivši zabranu obje platforme koja je stupila na snagu ranije ovog mjeseca, izvijestila...

Internet

Organiziranje i vođenje uspješnog darivanja na Instagramu u posljednjih nekoliko godina postalo je dobar marketinški trik. Kako biste sve profesionalno odradili, bilo da se...

Biznis i posao

Marketing putem e-pošte jedan je od najisplativijih načina za dosezanje ciljane publike. To je također izvrstan način za izgradnju odnosa s kupcima. Došlo je...

Internet

Tvrtka Meta je zaprijetila da će povući Facebook i Instagram iz Europe ako ne bude u mogućnosti nastaviti prenositi korisničke podatke u SAD. Europski...