Jasno je da dobre preporuke mogu imati snaลพan utjecaj na vaลก posao i mogu privuฤi nove klijente i suradnike da posluju s vama. No, nije uvijek lako zatraลพiti preporuku na pravi naฤin. Upravo smo zbog toga napravili ovaj mali popis naฤina koje moลพete iskoristiti kako bi se obratili svojim klijentima te se opskrbili potrebnim informacijama. Takoฤer, vaลพno je znati svoje klijente kako bi pravilno mogli odrediti koji je pristup od ponuฤenih najprihvatljiviji.
E-mail je vrlo vjerojatno najefektivniji naฤin za traลพenje preporuke. Sve ลกto morate zapravo znati je kreirati vaลกu molbu i kako doprijeti do odreฤenog klijenta ili grupe. Takoฤer, ovo je i najbrลพi naฤin na koji moลพete klijente zamoliti za preporuku. Ako postoji stranica na kojoj zapravo prikupljate preporuke, e-mail je odliฤno sredstvo koje ฤe ih usmjeriti direktno na nju. Danas na Internetu postoji velik broj razliฤitih primjera kako sastaviti e-mail u kojem od klijenata traลพite preporuku i nema niลกta loลกe u tome da ih prouฤite i prilagodite za sebe i svoje klijente.
Tekstualna poruka
Vaลกi klijenti sasvim sigurno primaju desetke, pa ฤak i stotine e-mailova dnevno. Postoji realna ลกansa da se vaลก e-mail tako zagubi u mnoลกtvu drugih. U tom sluฤaju bi tekstualna poruka bila puno efektivnije rjeลกenje. Buduฤi da gotovo svi danas koriste pametne telefone, i dalje moลพete klijentima linkati svoju stranicu za preporuke i oni ฤe joj moฤi pristupiti bez veฤih problema.
Poveznica na vaลกoj stranici
Poveznica koja se nalazi unutar same vaลกe stranice definitivno ฤe posjetiti klijente da ostave svoju ocjenu i preporuku. Razmislite o tome da ostavite tu poveznicu, kao i suptilan podsjetnik na nekom vidljivom mjestu kako se ne bi osjeฤalo forsirano, a opet bi bilo vidljivo i lako dostupno.
Uลพivo
Ako nemate neki ogroman popis klijenata, pitati ih da vam ostave preporuku kada ih sretnete uลพivo je takoฤer realna i efektivna opcija. Ovo je idealno za razliฤite vrste biznismena koji svoje klijente znaju jako dobro i s njima suraฤuju uลพivo. Buduฤi da ne moลพete istovremeno tijekom razgovora dobiti preporuku, imajte sa sobom spremne kartice na kojima se nalazi prikladna poveznica i adresa na kojoj to mogu uฤiniti kasnije.
Raฤuni
Samo klijenti koji su koristili vaลกe usluge ili kupili vaลก proizvod mogu ostaviti preporuku. Isprintati podsjetnik i upute kako to mogu uฤiniti na raฤunu uopฤe nije loลกa ideja. To je poput kartice koju im ostavljate i gotovo je nemoguฤe da ne vide upute koje ste im priredili.
Druลกtvene mreลพe
Druลกtvene mreลพe su jako efektivan naฤin da ostanete u kontaktu s klijentima jer su gotovo svi danas povezani na barem jednoj od mnogih druลกtvenih mreลพa. Ako je vaลกa prisutnost na njima jaka, razmislite o tome da zatraลพite preporuku od klijenata na platformi koju preferirate.
Dogaฤaj
Ako imate u planu povezati se s klijentima ili pak osvjeลพiti poznanstva i veze s njima kroz neki znaฤajniji dogaฤaj i druลพenje, moลพete se naฤi u odliฤnoj situaciji da zatraลพite preporuku od veฤeg broja ljudi. Na ovaj naฤin moลพete takoฤer iskoristiti ranije spominjane kartice, a oni odvaลพniji mogu postaviti i malenu lokaciju na kojoj ฤe klijenti koristeฤi ponuฤeni ureฤaj, kao primjerice tablet, moฤi ostaviti svoju preporuku.