Jasno je da dobre preporuke mogu imati snažan utjecaj na vaš posao i mogu privući nove klijente i suradnike da posluju s vama. No, nije uvijek lako zatražiti preporuku na pravi način. Upravo smo zbog toga napravili ovaj mali popis načina koje možete iskoristiti kako bi se obratili svojim klijentima te se opskrbili potrebnim informacijama. Također, važno je znati svoje klijente kako bi pravilno mogli odrediti koji je pristup od ponuđenih najprihvatljiviji.
E-mail je vrlo vjerojatno najefektivniji način za traženje preporuke. Sve što morate zapravo znati je kreirati vašu molbu i kako doprijeti do određenog klijenta ili grupe. Također, ovo je i najbrži način na koji možete klijente zamoliti za preporuku. Ako postoji stranica na kojoj zapravo prikupljate preporuke, e-mail je odlično sredstvo koje će ih usmjeriti direktno na nju. Danas na Internetu postoji velik broj različitih primjera kako sastaviti e-mail u kojem od klijenata tražite preporuku i nema ništa loše u tome da ih proučite i prilagodite za sebe i svoje klijente.
Tekstualna poruka
Vaši klijenti sasvim sigurno primaju desetke, pa čak i stotine e-mailova dnevno. Postoji realna šansa da se vaš e-mail tako zagubi u mnoštvu drugih. U tom slučaju bi tekstualna poruka bila puno efektivnije rješenje. Budući da gotovo svi danas koriste pametne telefone, i dalje možete klijentima linkati svoju stranicu za preporuke i oni će joj moći pristupiti bez većih problema.
Poveznica na vašoj stranici
Poveznica koja se nalazi unutar same vaše stranice definitivno će posjetiti klijente da ostave svoju ocjenu i preporuku. Razmislite o tome da ostavite tu poveznicu, kao i suptilan podsjetnik na nekom vidljivom mjestu kako se ne bi osjećalo forsirano, a opet bi bilo vidljivo i lako dostupno.
Uživo
Ako nemate neki ogroman popis klijenata, pitati ih da vam ostave preporuku kada ih sretnete uživo je također realna i efektivna opcija. Ovo je idealno za različite vrste biznismena koji svoje klijente znaju jako dobro i s njima surađuju uživo. Budući da ne možete istovremeno tijekom razgovora dobiti preporuku, imajte sa sobom spremne kartice na kojima se nalazi prikladna poveznica i adresa na kojoj to mogu učiniti kasnije.
Računi
Samo klijenti koji su koristili vaše usluge ili kupili vaš proizvod mogu ostaviti preporuku. Isprintati podsjetnik i upute kako to mogu učiniti na računu uopće nije loša ideja. To je poput kartice koju im ostavljate i gotovo je nemoguće da ne vide upute koje ste im priredili.
Društvene mreže
Društvene mreže su jako efektivan način da ostanete u kontaktu s klijentima jer su gotovo svi danas povezani na barem jednoj od mnogih društvenih mreža. Ako je vaša prisutnost na njima jaka, razmislite o tome da zatražite preporuku od klijenata na platformi koju preferirate.
Događaj
Ako imate u planu povezati se s klijentima ili pak osvježiti poznanstva i veze s njima kroz neki značajniji događaj i druženje, možete se naći u odličnoj situaciji da zatražite preporuku od većeg broja ljudi. Na ovaj način možete također iskoristiti ranije spominjane kartice, a oni odvažniji mogu postaviti i malenu lokaciju na kojoj će klijenti koristeći ponuđeni uređaj, kao primjerice tablet, moći ostaviti svoju preporuku.