Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Web & IT

Kako pobijediti Facebook algoritam – 11 savjeta kako do većeg dosega

Želite ostvariti veći doseg na Facebooku? Zanima vas kako funkcionira Facebook algoritam i na koji način možete nadmudriti taj algoritam? Možete li uz male promjene doći do kvalitetnih rezultata?

Prije desetak godina Facebook je “šakom i kapom” dijelio doseg Facebook stranicama i grupama – no danas su stvari znatno drugačije. Vašu objavu na Facebook stranici vidi manje od 3% vaših pratitelja, a taj postotak iz godine u godinu pada. Valja naglasiti kako su manje Facebook stranice u boljem položaju nego velike (s preko 500.000 lajkova) jer kod velikih je doseg uglavnom manji od 1% pratitelja.

Facebook algoritam posljednjih se godina pokušava prilagoditi novoj filozofiji Facebooka – koja se zapravo vraća starim korijenima na kojima je i nastao Facebook. Ideja je povezati ljude koji su bliski i koji imaju zajedničke interese – pa su objave prijatelja daleko važnije od sadržaja Facebook stranica i grupa.

U skladu s time ponaša se i Facebook algoritam – pa će vaša Facebook stranica teško doći do puno pažnje. Srećom, postoje neke taktike koje vam mogu pomoći kako biste stigli do više pažnje korisnika na vašoj Facebook stranici. Želite li povećati angažman korisnika na Facebooku, ovo su taktike koje trebate slijediti:

Različit sadržaj sa što manje linkova

Facebook, kao i ostale društvene mreže ne voli da korisnici “bježe” s njega. Stoga, Facebook će umanjiti doseg onih objava koje korisnike vode na neke druge web stranice. U skladu s time – objave koje sadrže linkove imat će manji doseg pa ih trebate izbjegavati.

Važno je eksperimentirati sa sadržajem na Facebook stranicama – te otkriti koji sadržaj najviše odgovara vašim posjetiteljima. Podaci pokazuju kako vizualni sadržaj (fotografije, grafike i video materijali) dobivaju čak 87% više angažmana korisnika – od tekstualnog sadržaja i linkova.

Trudite se stvarati što različitiji sadržaj, a koji je u skladu s nišom u kojoj djeluje vaš biznis, odnosno vaša Facebook stranica. Na taj način pobudit ćete zanimanje korisnika, a to će biti dobar pokazatelj Facebooku da vaš sadržaj vrijedi i zaslužuje više dosega.

Evergreen sadržaj za dugotrajnije rezultate

Evergreen sadržaj zapravo simbolizira sadržaj koji nije vezan uz neko razdoblje (npr. vijest), već donosi savjete i ideje koje se mogu iskoristiti bilo kada (npr. tutorijal). Dakle, radi se o sadržaju koji će korisnicima pomoći i za mjesec dana ili će primjerice za godinu-dvije još uvijek biti aktualan.

Važnost evergreen sadržaja godinama naglašavaju SEO stručnjaci jer takav sadržaj na Google tražilici jako dobro kotira. Iako su tek rijetki razmišljali o tome – evergreen sadržaj zapravo je dobar za Facebook stranice.

Naime, Facebook stranice s takvim sadržajem imaju veću mogućnost da će korisnici duže biti zainteresirani za taj sadržaj – pa bi se on mogao pojaviti u newsfeedu ili u pretragama i za mjesec ili više dana. To će biti jasan signal Facebooku da se radi o kvalitetnom sadržaju, a samim time će i stranica dobiti više povjerenja.

Želite li stvarati evergreen sadržaj evo nekoliko primjera što sve može biti evergreen sadržaj: tutorijali, najčešća pitanja i odgovori, statistički podaci, liste , recepti, intervjui, itd.

Video kao medij budućnosti, ali i sadašnjosti

Video sadržaj posljednjih je godina doslovce eksplodirao na društvenim mrežama i digitalnim kanalima. Ljudi putem interneta sve više konzumiraju video sadržaj – što je jasan znak u kojem smjeru trebate ići sa stvaranjem sadržaja.

Prije svega, pametno je direktno na Facebook objavljivati video materijale u standardnim objavama. Važno kod tih objava jest da ne budu previše dugačke (jer su ljudi na Facebooku nestrpljivi) te da imaju atraktivan početak. Prve 3 sekunde videa su najvažnije želite li privući pažnju publike – pa morate upravo najvažniji element svrstati na sam početak videa. Primjerice, kažite što će kvalitetnog korisnik dobiti ako odgleda video do kraja.

Drugi važan način komunikacije kroz video putem Facebooka su Live javljanja. Putem live videa možete korisnicima odgovarati na najčešća pitanja, možete predstaviti novosti koje su se desile u vašem biznisu, možete potaknuti različite vrste interakcije, itd. Iako je live video već sada jako važan za bolji doseg, u budućnosti će igrati još važniju ulogu.

Video u bilo kojem obliku – sjajan je želite li povećati angažman korisnika i privući pažnju Facebook algoritma.

Pametno korištenje hashtagova

Hashtagovi su i dalje sjajna prilika za privlačenje novih pratitelja i povećanje dosega objave. No, način korištenja hashtagova se zadnjih godina znatno promijenio. Nekada smo objavu zatrpavali hashtagovima, a danas ih moramo koristiti puno suzdržanije i pametnije.

Zanimljivo, analize su pokazale kako objave s hashtagovima dobivaju za do čak 30% manje angažmana korisnika, od objava bez hashtagova. Ipak, stvari treba uzeti s rezervom – jer puno toga ovisi o količini i vrsti hashtagova.

Stručnjaci preporučuju da po jednoj objavi koristite maksimalno do 2 hashtaga jer zahvaljujući njima stižete do većeg dosega. Sve više od 2 hashtaga zapravo vodi u suprotnom smjeru i smanjuje doseg objave.

Kako biste izgradili što kvalitetniji brend i povjerenje zajednice osmislite svoj hashtag koji ćete koristi u objavama – i koji će biti specifičan za vas. Također, izbjegavajte korištenje velikih generičkih hashtagova jer ćete se njima teško probiti do većeg dosega – s obzirom na to da ti hashtagovi imaju svakodnevno puno svježeg sadržaja.

Najbolje vrijeme za objavu

Marketing eksperti složni su u tome kako ne postoji idealna količina sadržaja koju možete objavljivati na Facebook stranici. Naime, iako smo nekada težili ka tome da se svakog dana objavi što više sadržaja (jer je sortiranje objava bilo vremenski slijedno) – danas to više nema smisla.

Na internetu možete pronaći savjete ljudi u kojma govore kako je jedna objava dnevno ili 3 objave tjedno – idealna količina za što veći doseg. No, to ne mora biti istina. Vi morate samostalno, testiranjem, doznati koliko objava tjedno biste trebali objavljivati na vašoj Facebook stranici i ima li za vas i vaš biznis smisla objavljivati više od 1 objave dnevno.

Važnija stvar od broja objava vjerojatno jest vrijeme objava. Srećom, Facebook vam daje detaljan uvid u statistiku pa možete točno vidjeti kada su vaši korisnici najaktivniji. Važno je da objava u startu dobije puno pažnje, lajkova i komentara – kako bi je Facebook prepoznao kao kvalitetnu i pogurao ka većem broju korisnika.

Najbolje vrijeme za objavu pronaći ćete analizom podataka o navikama vaših korisnika, dok ćete testiranjem dobiti potpuni uvid u to – kada je najbolje vrijeme za objavljivanje. Druga važna stvar, naviknite s vremenom korisnike na određene termine objavljivanja jer tako će se stvoriti navika i želja za konzumiranjem vašeg sadržaja. Primjerice, objavljujte novi sadržaj svaki dan oko 9.00 sati – ili kako god vama odgovara.

Intuitivno poticanje interakcije

Mogli ste primijeniti kako u posljednje vrijeme imamo sve manje objava koje traže da tagirate osobe koje će vas odvesti na ćevape i pizzu i tome slično. Naime, Facebook je skužio kako korisnici na taj način pokušavaju izmanipulirati aktivnošću korisnika na Facebook stranicama – pa su tome odlučili stati na kraj. Novi Facebook algoritam takve objave sada kažnjava pridodavanjem malog dosega – pa samim time takve objave više ni nemaju velikog smisla.

Stvarajte sadržaj koji budi emocije ili stvara dva tabora – i tako ljude intuitivno potiče na lajkanje, dijeljenje i komentiranje. Pozivi na tagiranje, dijeljenje i komentiranje su stvar prošlosti – a nova retorika okrenuta je ka tome da korisnici moraju reagirati na kvalitetu vašeg sadržaja (bez dodatnih poticanja).

Zajednica mora dijeliti sadržaj

Spomenuli smo u uvodu kako Facebook ide ka tome da se povezuju ljudi ili sličnih geografskih lokacija ili sličnih interesa. Konkretno, to znači da sadržaj koji stvarate za svoju ciljanu grupu mora biti obožavan od te vaše ciljane grupe. Imate li zajednicu suradnika ili poznanika – ti bi poznanici trebali dijeliti sadržaj s vaše Facebook stranice (ako smatraju da je taj sadržaj dobar).

Takvo dijeljenje sadržaja znak je da se radi o dobrom sadržaju – i da mu Facebook algoritam treba pridodati više pažnje. Istraživanja su pokazala kako sadržaj podijeljen od strane korisnika ima čak 16 puta bolji odaziv nego sadržaj koji stvara brend, odnosno koji se nalazi na stranicama brenda. Stoga, potaknite svoje suradnike, prijatelje i poznanike da dijele vaš sadržaj na Facebooku jer time ćete drastično podići doseg objava.

Kontinuirana dvosmjerna komunikacija

Kontinuitet igra jako važnu ulogu u svakom poslovanju, brendiranju ili bilo kojem drugom području biznisa. Kako bi vas vaši korisnici zavoljeli i kako bi se lakše povezali s vama – morate stalno biti tu za njih. Stoga, nemojte dopustiti da se na Facebooku vodi jednosmjerna komunikacija – odnosno da korisnici ne dobiju odgovore na svoja pitanja.

Redovito odgovarajte na komentare, svaka inbox poruka mora biti odgovorena u što kraćem roku, a svaki upit mora biti obrazložen na zadovoljstvo korisnika. Što je interakcija između vlasnika Facebook stranice i korisnika bolja i brža – to će vas Facebook algoritam više favorizirati i naići ćete na bolji doseg i angažman korisnika.

Organiziranje natjecanja

Činjenica je da ljudi obožavaju natjecanja – htjeli oni to priznati ili ne. Dakle, organiziranje natjecanja na Facebook stranici je dobra ideja – a koja vam može donijeti puno toga dobroga. Želite li napraviti svrsishodno natjecanje – najprije morate definirati pametan cilj i rezultat koji priželjkujete samom organizacijom natjecanja.

Definirajte cilj, odaberite vrstu natjecanja te odredite pravila – kako bi sve bilo lako provedivo i transparentno. Svakako, da bi natjecanje bilo uspješno mora doprijeti do velikog broja korisnika – pa se potrudite da samo Facebook natjecanje dobro ispromovirate do ciljane grupe ljudi. Također, ne zaboravite prije kreiranja natjecanja pročitati pravila Facebooka – jer neka su natjecanja zabranjena na ovoj društvenoj mreži.

Facebook grupe kao izvor ideja

Nekada davno, Facebook nije imao stranice – a u prvom planu bile su upravo Facebook grupe. Danas se te Facebook grupe ponovno pokušavaju vratiti u prvi plan, a zanimljivo je to što se uglavnom u grupama može pronaći itekako vrijedan i kvalitetan sadržaj. Stoga, Facebook grupe mogu vam poslužiti za pronalazak ideja za nove objave – odnosno možete se upoznati s time što vaše potencijalne korisnike muči i koje probleme imaju.

Korak naprijed jest kreiranje vlastite Facebook grupe koja je vezana uz vašu Facebook stranicu. U tu grupu pozovite najaktivnije ljude s vaše Facebook stranice i ponudite im kvalitetniji i bolji sadržaj – te započnite bolju interakciju. Potaknite ljude da komentiraju, dijele svoje savjete i probleme – i na taj način dođite do kvalitetnih ideja što i kako raditi.

Kreiranje grupe vezane uz Facebook stranicu – moglo bi pobuditi još više angažmana na vašim Facebook stranicama jer će se korisnici osjećati privilegirano i rado će sudjelovati u raspravama. Stoga, razmislite da uz Facebook stranicu – započnete i Facebook grupu.

Praćenje statistike i optimizacija

Facebook nudi sjajan uvid u statističke podatke Facebook stranice – i bila bi prava šteta to ne iskoristiti. U tim statistikama možete saznati tko su vaši korisnici, koliko su stari, odakle dolaze, kada su aktivni, kakav sadržaj preferiraju, itd. S obzirom na sve navedeno – možete se sadržajem prilagoditi korisnicima kako biste došli do boljih rezultata.

Nove objave neka budu sadržajem slične onima koje najbolje kotiraju među korisnicima. Objavljujte u vrijeme kada su vaši korisnici najaktivniji te personalizirajte objave da budu u skladu s vašom ciljanom publikom. Statistika i optimizacija sadržaja mogu uvelike pridonijeti kvaliteti sadržaja i većem angažmanu jer točno znadete što vaši korisnici trebaju i koje probleme im možete riješiti.

Zaključak

Doći do većeg angažmana korisnika na Facebooku nije nimalo lagano. No, iznad smo nabrojali 11 sjajnih taktika koje će vam pomoći da se prilagodite željama i potrebama svojih korisnika – te tako stvoriti kvalitetniji brend od svoje Facebook stranice.

Nemojte zaboraviti kako vaš fokus mora biti na davanju vrijednosti vašim korisnicima, a ne na nabijanju velikih brojki. Kvalitetan sadržaj uvijek pronađe put do svojeg korisnika – pa stvarajte kvalitetno, mudro i kontinuirano. Želimo vam puno sreće u postizanju boljih Facebook rezultata – i da nađete svoju formulu kako pobijediti Facebook algoritam.

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Apps & Software

Ako vam opcija nije odmah dostupna, napravite update aplikacije ili pričekajte dok opcija ne postane dostupna svima.

Web & IT

Može li LinkedIn postati društvena mreža dovoljno jaka da poduzetnik oko nje izgradi digitalni biznis? Želi li se LinkedIn novim nadogradnja približiti Facebooku i...

Web & IT

Planira se integracija s Instagramom i drugim aplikacijama koje su u posjedu Facebooka

Web & IT

Korisnik će sav svoj multimedijski sadržaj s Facebook mreže moći imati i na svom Google Photos i Drive računu.

Oglašavanje