Pratite nas

Hi-tech

Kako sastaviti idealan hi-fi sustav?

Objavljeno

-

Photo: Bigstock/Jeftinije.hr

Jedno staro hi-fi pravilo kaže da će kod istinskog audiofila novčana vrijednost CD-ova i ploča uvijek prelaziti ukupnu vrijednost njegovog hi-fi sustava. Postoji li uopće savršen hi-fi sustav? Naravno, nijedan sustav se ne može usporediti sa slušanjem glazbe uživo, ali svakako ne drži vodu izjava da savršen sustav čine najskuplje hi-fi komponente. Savršen je onaj koji najbolje zvuči. 

A to će ovisiti o jako puno stvari. Razumjet će svi oni koji već mjesecima (i godinama!) grade svoj idealan hi-fi sustav. Dimenzije sobe, akustika sobe, predispozicije sluha, glazbeni ukus…sve to u konačnici određuje idealan hi-fi sustav koji, kada sve uzmemo u obzir, nikako ne može biti identičan i savršen za sve. Za amatere možda, za audiofile nipošto. 

Nažalost, ne postoji neka univerzalna formula kojom ćete komponentama A, B, C i D sastaviti hi-fi sustav koji će biti savršen svima. Sastaviti idealan hi-fi sustav kod kuće je vrlo izazovan zadatak, toliko je parametara koje valja uračunati, toliko je puno slušanja koje treba odraditi, a utrošeno vrijeme i posebno, novac da ni ne spominjemo. Za izgraditi hi-fi sustav nedvojbeno treba puno pažnje pa bilo da radite nadogradnje ili ga doslovno tek sastavljate evo nekoliko univerzalnih smjernica koje se isplati imati na umu. 

Odredite budžet

Prva dva pitanja koja treba postaviti (ako se komplet sastavlja od nule) su: koji je osnovni medij sa kojeg ćete puštati glazbu i koliko novca ste spremni uložiti? Potonji uvjet se naravno referira na onaj prethodni. Najjednostavnije je započeti odgovorom na pitanje – što će se koristiti kao izvor glazbe?

Ako svu glazbu puštate sa pametnog telefona ili tableta, ali ipak želite tradicionalan hi-fi sustav, treba vam nešto sa ugrađenim Bluetoothom. Ako glazbu puštate sa vinila, treba pregledati ponude gramofona, odlučiti hoćete li uložiti u model s ugrađenim pretpojačalom ili ćete pojačalo kupiti zasebno.

Napravite listu

Realističan budžet će vam pomoći da pravilno rasporedite novce i da u konačnici ne uložite previše u high-end pojačalo koje će biti spojeno na tek prosječnu glazbenu liniju. Naravno, hi-fi komponente slične cijene neće nužno stvoriti kvalitetan i dobar sustav, ali važno je i definitivno korisno da dobro razmislite o pravilnoj raspodjeli budžeta. 

Kao i kod bilo koje kupovine i ovdje se isplati napraviti listu hi-fi komponenti koje želite u konačnici imati ili funkcija koje želite da vaš hi-fi sustav ima – na primjer, mora li postojati izlaz za slušalice, ili Bluetooth – i jednako važno, odrediti prioritete u tim funkcijama. 

Izaberite prave zvučnike

Kao što smo napisali na početku teksta, stereo hi-fi zvučnici različito reagiraju u različitim prostorijama, sve ovisi i o njihovom razmještaju unutar prostorije, ali i o tome koliko su blizu jedan drugome i koliko su udaljeni od bilo kojeg zida. Čak i ako dolaze s glazbenom linijom, onaj par zvučnika koji vam je savršeno zvučao u trgovini, možda neće biti jednako savršen u vašoj dnevnoj sobi. Osnovna preporuka se zato uvijek svodi na to da obavezno izmjerite dimenzije prostorije u kojoj ćete staviti hi-fi zvučnike i da prema tome odaberete najbolje za sebe.

Ako strahujete od pravilnog pozicioniranja unutar prostorije, dobro proučite uputstva za instalaciju i postavite ih prema preporukama proizvođača. Kasnije pažljivim slušanjem eksperimentirajte i pronađite idealnu poziciju.

Razmišljajte unaprijed

Možda kod kuće imate ograničen prostor za hi-fi sustav? Ako je tako, razmislite koje komponente možete preskočiti, koje ćete kupiti zasebno, a koje ćete u budućnosti nadograđivati. Sve će to utjecati na konačan odabir komponenti vašeg novog hi-fi sustava. 

Svakako odvojite budžet i za sve dodatke sustavu koje isto treba pažljivo odabrati – kvalitetne kabele, odgovarajuće nosače i stalke za zvučnike i svu ostalu dodatnu opremu – jer ako to zanemarite nećete dobiti dobar zvuk, bez obzira na to koliko ste uložili u druge hi-fi komponente. 

Zlatno pravilo kaže da nikada ne kupujte ni jedan dio hi-fi sustava a da ga prethodno niste poslušali. Zato prije konačnog odabira sve testirajte, slušajte i osluškujte to će biti garancija za bezgranično uživanje u slušanju kod kuće.

Nastavi čitati
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Hi-tech

Huawei će koristiti TomTom kao alternativu Google kartama

Objavljeno

-

Objavio

Kinesko-američki odnosi su završili pogubno za Huawei i odsjekli tvrtku u potpunosti od Googlea i Google usluga. S obzirom na to da se Huawei više nije mogao osloniti na GMS (Google Mobile Services), neophodno je bilo pronalaženje alternative i novog partnera. Dobra vijest za sve korisnike Huaweija je ta da su pronašli alternativu Google kartama i to u nizozemskoj tvrtki TomTom.

Kineski gigant sklopio je dogovor s nizozemskom tvrtkom TomTom koja se bavi pružanjem lokacijske tehnologije, te će im omogućiti korištenje karata, prometnih informacija i navigacijske softvere koji će služiti za razvoj vlastitih mobilnih aplikacija.

Ovaj dogovor je pozitivan korak za Huawei jer znači da kompanija poduzima što više koraka kako bi smanjila učinke američke trgovinske zabrane. Pošle godine, SAD je stavio Huawei na vladinu crnu listu nazvanu “Entity List”, koja sprječava američke kompanije da posluju s Huaweijem bez posebne licence, a kao razlog tome navode zabrinutost za nacionalnu sigurnost.

Kao rezultat toga, Google je zabranio Huaweiju pristup svim aplikacijama koje su u vlasništvu Googlea, a tu se našla i aplikacija Google karte. Huawei se godinama oslanjao na američke softvere i komponente za svoje pametne telefone.

Iako američka zabrana nije velika stvar za Huawei u Kini gdje su Google usluge ionako blokirane, važna im je na međunarodnoj razini jer se mnogi kupci oslanjaju na Google aplikacije.

Hoće li Huawei ostati na američkoj “Entity” listi, nije poznato. Huawei nije bio predmet pregovora u prvoj fazi američko-kineskog trgovinskog sporazuma, potpisanog prije nekoliko dana. U stvari, neposredno prije nego što su obje zemlje potpisale sporazum, ministar financija Steven Mnuchin rekao je da na Huawei ne gleda kao na “šahovskog pijuna” i da je tvrtka dio dijaloga o nacionalnoj sigurnosti, a ne ekonomskog dijaloga. To bi u konačnici značilo da bi se o tome pitanju trebalo pregovarati odvojeno.

Nastavi čitati

Hi-tech

Na noć s robotom bi pristala četvrtina žena i trećina muškaraca

Biste li i vi pristali na seks s robotom?

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Realbotix

Čak trećina muškaraca i četvrtina žena bi provela noć s robotom. Ako su seks roboti i bili neki tabu kad se za njih prvi put čulo – više izgleda da nisu.

To da robot može greškom pošpricati zaposlenike Amazona jakim suzavcem nije sporno. Može on i nešto drugo. Barem oni njegovi čovjekoliki rođaci, jer već znamo da ima realno napravljenih robota za nešto intimnije stvari.

Strastvena noć s umjetnom inteligencijom

Provedeno je istraživanje o razonodi za odrasle vezano uz internet, robote, virtualnu stvarnost i slične napredne tehnologije. Pokazalo je neke prilično zanimljive podatke.

Naime, istraživanje portala za pronalaženje partnera Saucydates propitkivalo je utjecaj modernih tehnologija na navike “u spavaćoj sobi”.

Obuhvatili su gotovo 30 tisuća ispitanika koji su bili podijeljeni na muškarce, žene i transseksualne osobe.

Pitanja u anketnom upitniku su se bavila gledanjem pornografije online i korištenjem tehnologija virtualne stvarnosti za te potrebe. Također su ih zanimale navike korištenja raznih tehnoloških pomagala koja su sezala sve do robota i umjetne inteligencije.

Foto: YouTube

Zanimljivo je da bi otprilike jedna trećina muškaraca i jedna četvrtina žena te čak polovica transseksualnih osoba odgovorila potvrdno. Pitanje je, dakako, bi li se upustili u vođenje ljubavi s robotom kojeg pokreće umjetna inteligencija.

Dio populacije koji je najotvoreniji za ovu ideju

Najzainteresiraniji dio populacije za ovakvu vrstu aktivnosti su dvije skupine. Prema dobi su tako nečemu naklonjeni ispitanici u dobi od oko 18 godina, kao i oni starosti od 40 do 50 godina.

Prilično je zanimljivo i to da je oko 40% ispitanika reklo kako nije gledalo pornografiju u VR tehnici, ali bi voljelo isprobati. To onda otvara velik potencijal za razvoj takvog tržišta.

Zaključak svega je da transseksualne osobe imaju najveći interes i prepoznati su kao rani prihvatitelji tehnologija u području zabave za odrasle. Općenito su moderne tehnologije i njihovi dosezi privlačniji mlađima.

Nastavi čitati

Hi-tech

Xiaomi svoj Poco brend pretvara u novu tvrtku

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Xiaomi

Prošle godine Xiaomi je uspio nadmašiti OnePlus lansiranjem snažnog Pocophone F1 pametnog telefona kojeg su opremili Snapdragon 845 procesorom, i to sve za samo 300 dolara. Kineska tvrtka najavila je da će se taj pod-brend sad pretvoriti u potpuno novu tvrtku naziva Poco. Izvršni direktor tvrtke izjavio je za TechCrunch kako je došlo vrijeme da Poco postane samostalan.

Foto: Xiaomi

Xiaomi je četvrti najveći proizvođač pametnih telefona na svijetu, a posebno je popularan u Indiji. Iako se pretežito bavi prodajom uređaja srednjeg i nižeg ranga, 2018. godine lansirao je Poco pod-brend kako bi se mogao natjecati s pametnim telefonima visokog ranga kao što su Samsung, OnePlus i drugi.

Xiaomi već ima svoje pod-marke, a to su Mi/ Redmi, koje su stvorili za prodaju pametnih telefona, računala, televizora i drugih proizvoda u Europi i na drugim tržištima. Ti pod-brendovi ostaju pod Xiaomijem, dok će se Poco pretvoriti u potpuno novu tvrtku.

Detalji o budućim Poco proizvodima još nisu poznati, a šef Poco brenda Alvin Tse izjavio je da Poco radi na drugim pametnim telefonima i ostalim kategorijama proizvoda. Također nije poznato koje će resurse (proizvodnja, marketing) nova tvrtka dijeliti s Xiaomijem.

Poco će se pridružiti prepunom i relativno teškom tržištu koje nije puno poraslo u posljednjih nekoliko godina. Xiaomi odnedavno proizvodi i premium uređaje poput K20 Pro i CC9, pa će se Poco osim s ostalim proizvođačima, također natjecati i s vlastitim tvorcem.

Nastavi čitati

Preporučeno