Mnoge marketinške kampanje za influencere zaustavljene su ili potpuno otkazane zbog pandemije koronavirusa, jer brendovi koče svaku aktivnost koja bi se u trenutnoj klimi mogla smatrati neosjetljivom.
Nije iznenađujuće što se velika većina ovih kampanja odnosila na promociju budućih događaja koji se sada ne događaju ili određenih industrija na koje je pandemija otvoreno utjecala (poput putovanja i ugostiteljstva). U isto vrijeme, brendovi su jednostavno vrlo oprezni da se ne pojave kao flippant ili možda dodijele marketinšku potrošnju koja se ne može uvijek pratiti prodajom, u periodu takve nesigurnosti i preokreta za sve nas.
No, dok se brendovi možda trude pronaći put naprijed za oglašavanje, još uvijek postoji ogroman prostor za društveni sadržaj, s tim da su influenceri posebno dobro opremljeni za prilagođavanje trenutnoj situaciji – i promjenjivom ponašanju potrošača koje vidimo kao rezultat. Povećanje upotrebe društvenih medija i namjerno traženje sadržaja koji bi ljudi mogli smatrati korisnim tijekom samoizolacije potencijalno bi mogli biti od velike važnosti.
Dakle, kakav sadržaj influencera sada vidimo na društvenim mrežama?
Prijenosi uživo (lajvovi) uvijek su bili popularan oblik sadržaja za influencere, omogućavajući im da razgovaraju s publikom i komuniciraju s njom u stvarnom vremenu. Samoizolacija je rezultirala time da ljudi sve više žele izgraditi i održavati veze, a porast ove vrste sadržaja događa se i na mreži. Platforma za streaming uživo Twitch zabilježila je porast gledanosti od 10% tijekom vikenda 14. ožujka, jer gledatelji povećavaju vrijeme provedeno na igrama i drugim oblicima digitalne zabave.
Fitness je još jedan sektor koji je iskoristio streaming uživo, a influenceri poput Joea Wicksa (aka The Body Coach) svakog jutra uživo prenose P.E treninge za djecu zaglavljenu kod kuće. Svaki videozapis do sada je prikupio više od milijun pregleda, što je preko dvostruko više od broja pregleda koje Wicksovi videozapisi obično generiraju. I drugi, poput London Fitness Guy-a i Katie Dunlop, također su vidjeli povećanu angažiranost na fitness videima uživo, jer korisnici uživaju u osjećaju zajedništva i ohrabrenju koji proizlaze iz istodobnog rada s drugim ljudima.
Kako tjedni odmiču, mogli smo vidjeti kako se brendovi uključuju u ovu vrstu sadržaja, kao i u drugim područjima poput vodiča za kuhanje, pečenje ili ljepotu uživo, pod uvjetom da paze na ton i razmjenu poruka. Zanimljivo je da je nedavno istraživanje pokazalo da potrošači ne žele da se brendovi prestanu oglašavati. Kantar je otkrio da samo 8% globalnih potrošača (od 35.000 anketiranih) želi da brendovi prestanu s oglašavanjem, dajući nadu influencerima koji se oslanjaju na ponude brendova i sponzorstva.
Marketing s utjecajem uvijek je bio način da brendovi promoviraju ciljane kampanje; iskorištavajući često širok doseg influencera kako bi prenijeli određenu poruku. Influenceri mogu poslužiti i kao primjer „činjenja dobra“, s publikom koja je spremnija slijediti savjete nekoga tko im se sviđa ili mu vjeruje, nego velikog ili bezličnog brenda.
U Finskoj je vlada angažirala influencere koji pomažu u prenošenju informacija o pandemiji, sugerirajući da oni mogu biti jednako korisni kao i glavni mediji u prenošenju poruke. Zanimljivo je da je Finska također prva zemlja koja je utjecaje na društvenim mrežama označila kao “ključne radnike” (ili “kritične aktere” kako su poznati i zbog njihove sposobnosti širenja korisnih informacija u krizi).
Kako se koronavirus razvijao, vidjeli smo kako i influenceri drugdje pomažu u širenju poruke prvo o socijalnom udaljavanju, a zatim o samoizolaciji.
Svjetska zdravstvena organizacija prijavila je brojne globalne influencere za “Izazov sigurnih ruku” – svoju kampanju za poticanje ljudi širom svijeta da pravilno peru ruke u borbi protiv koronavirusa. I druge poznate ličnosti, uključujući Selenu Gomez i Kate Winslet, također su prihvatile izazov, pomažući da se poruka dodatno proširi.
Inače, influenceri i poznate ličnosti surađivali su na stvaranju videozapisa #StayHome koji je objavljen na popularnom YouTube kanalu Sidemen. Također, Sidemen je izjavio da će sav prihod od oglašavanja ići prema NHS-u. Ponovo bismo mogli vidjeti kako se brendovi sve više uključuju u ove vrste partnerstva s utjecajem ili kako angažiraju influencere za promociju vlastitih inicijativa, čiji je cilj širenje pozitivne poruke, kao i stvaranje sredstava za one kojima je to potrebno.