Pratite nas

Tips & Tricks

Kako se radi arhiviranje emaila u aplikaciji Mozilla Thunderbird

Objavljeno

-

Email koristimo u svakodnevnom poslovanju, redovno i gotovo instinktivno. Mnogi ne znaju da se email podaci trebaju redovno ažurirati, ukloniti nepotrebne email poruke, i općenito: potrebno je održavati podatkovne datoteke svake e-mail klijent aplikacije, pa tako i Mozilla Thunderbird.

Vremenom se datoteke popunjavaju i zauzimaju sve veći prostor na disku. Kako se popunjavaju datoteke, kada koristimo Thunderbird, možemo osjetiti usporeni rad E-mail klijenta, što je svakako znak da trebamo nešto poduzeti.

Većinom se korisnici oslanjaju na IT osoblje unutar poduzeća ili pozovu u pomoć vanjskog suradnika za to područje, ali je rješenje problema često jednostavno i prilagođeno je na način da korisnik sam može održavati, arhivirati i sortirati email poruke.

U ovom članku ćemo objasniti korak po korak, kako se radi arhiviranje E-pošte u aplikaciji Mozilla Thunderbird.

Kako arhivirati E-mail poruke?

U nastavku ćemo objasniti kako možete arhivirati poruke u e-mail aplikaciji Mozilla Thunderbird.

Pokrenite aplikaciju Thunderbird, i kreirajte (ako niste već prije) folder za arhiviranje email poruka. Da pojednostavimo, folder ćemo nazvati arhiva. Da bi kreirali folder arhiva, uradite desni klik na “Local Folders” i odaberite “New Folder”.

Folder za arhivu stavite kao pod-mapu Lokalnih foldera “Local Folders”.

Sada uz pomoć miša i tipkovnice (Shift + lijevi klik) označite email poruke koje želite premjestiti u novi folder za arhiviranje.

Jednom kada označite poruke, povucite ih u folder Arhiva, ili uz pomoć desnog klika odaberite opciju “Move to > Local folders > Arhiva”.

Sačekajte da se označene poruke premjeste u novi folder Arhiva.

Da završite posao, kliknite na Inbox, ili Sent desnim klikom i odaberite opciju “Compact”.

Po završetku izvođenja naredbe, vaš posao je gotov. Za što bolji rad aplikacije i ugodnije pretraživanje email poruka, ovo radite po nekom redovnom intervalu, ovisno o broju email poruka koje dnevno primite ili pošaljete.

Arhivu e-mail poruka možete rasporediti po godinama, ili mjesecima. Važno je po završetku arhiviranja, i nakon brisanja većeg broja poruka, uraditi “Compact” sažimanje, da se podatkovna datoteka oslobodi prostora i defragmentira.

Druge E-mail aplikacije imaju slične alate, pa ćemo sljedećom prilikom objasniti kako se održavaju podatkovne mape MS Outlook aplikacije.

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Tips & Tricks

Koji je najbolji način za backup podataka

Objavljeno

-

Objavio

U nekom trenutku gotovo svaki korisnik računala, pametnog telefona ili tableta, izgubi manji ili veći dio podataka. Uzroci su razni, od kvara na tvrdom disku, do napada Ransomware zloćudnog koda, ili jednostavno zbog nepažnje i brisanja podataka koje nismo htjeli obrisati.

Da bi izbjegli takav gubitak, važno je djelovati na vrijeme, i osmisliti backup metodu koja najbolje odgovara pojedinoj situaciji.

Ako pričamo u kontekstu osobnih podataka, mislimo na korisnike kućnih računala, i spremanje sigurnosnih kopija njihovih osobnih podataka, na primjer: fotografije, kolekcija glazbe, snimljeni video zapisi, razne datoteke i dokumenti (CV, skripte sa faksa isl…).

Različite metode za backup podataka

Postoji više načina kako da napravite backup podataka. Napisat ćemo neke osnovne, kao što je backup na vanjski disk (external drive), backup na web servis (cloud), ili backup na dodatni disk uređaj unutar računala.

Opisat ćemo backup detaljnije, da se lakše odlučite za najbolju metodu.

Backup na vanjski disk uređaj

Vanjski disk uređaj možete spojiti na računalo putem USB priključka, i koristiti standardne MS Windows ili Linux alate za backup podataka. Ako baš trebate, backup možete napraviti selektivno, na način da birate točno one podatke koje želite sigurno pohraniti.

Ovaj način je relativno dobar, ali postoji opasnost od kvara na vanjskom disk uređaju. Isto tako, ako vanjski disk uređaj čuvate u blizini računala s kojeg ste radili backup, postoji mogućnost da i on strada, ako bi na primjer stradao PC.

Backup podataka na web servise (cloud)

Backup na udaljene servere danas nije ništa neobično. Čak što više, mnoge velike kompanije (Google, Microsoft …) nude cloud rješenja za automatski ili ručni (selektivni) backup.

Ovo rješenje sasvim je dovoljno za sigurnost podataka, ali je besplatni podatkovni prostor ograničen i često nije dovoljno velik da primi količinu potrebnih podataka. Ako želimo proširiti podatkovni prostor, backup servis više nije besplatan, nego se trebamo odlučiti za neki od paketa koji se plaćaju.

Backup na dodatni disk unutar računala

Ovaj backup radi gotovo identično kao i backup na vanjski disk uređaj, s tim da dodatni HDD nije spojen putem USB-a nego se povezuje na matičnu ploču S-ATA konektorom.

Brzina je tako povećana i to je prednost u usporedbi USB prijenosa. Negativne stavke ostaju kao i kod prvog spomenutog načina za backup, a to je mogućnost da sa računalom strada i disk na kojem se nalazi backup.

Bolje od jedne kopije su dvije kopije

Jedan backup često bude nedovoljan za ozbiljno čuvanje podataka i potpunu sigurnost. Da bi uklonili nedostatke spomenutih metoda, najbolje je backup kombinirati.

Za što bolji i sigurni backup najbolje je kombinirati lokalni i internet backup. Podaci snimljeni na različitim lokacijama teško će se uništiti simultano, a to je poanta čitave priče o backup rješenjima.

Ne budite lijeni i redovno radite backup. Kasno je razmišljati o tome kada izgubimo podatke. Backup je preventivno djelovanje, i nema boljeg rješenja nego na vrijeme izraditi plan za redovnu izradu sigurnosnih kopija.

Nastavi čitati

Tips & Tricks

Naučite blokirati nepotrebne instalacije na Windows 10

Objavljeno

-

Objavio

Microsoft Windows 10 već pri samoj instalaciji sa sobom donosi neke neželjene aplikacije. Većinom su to neke igrice, i naravno prečaci za instaliranje najnovijih Office alata koje na kraju instaliranja i probnog perioda treba i platiti. Da stvar bude gora, prilikom instaliranja aplikacija koje nam zaista trebaju, često nam se dogodi da se kriomice provuče instalacija neke dodatne aplikacije, koju nismo niti tražili niti željeli instalirati na OS.

Spomenute neželjene aplikacije posebno se nagomilavaju kod manje vještih korisnika, a nerijetko se problem može vidjeti i u poslovnim okruženjima, jer se korisnici ne obaziru previše i nisu svjesni potencijalnih problema koje mogu sebi prouzrokovati.

Windows 10 antivirus ima ugrađenu zaštitu od spomenutih “skrivenih” instalacija, popularno nazvanih Crapware. Već po nazivu možete zaključiti o kakvim aplikacijama je riječ.

Skrivene postavke Windows 10 antivirusa pomoći će vam da se oslobodite većih briga, posebno ako ste IT osoba zadužena za rješavanje problema za druge korisnike.

Napomena, prije nego nastavimo: Postavka koju ćemo predstaviti radi isključivo ako je Windows 10 antivirus (Windows Defender) jedini samostalni antivirus program. Ako ste instalirali neki drugi antivirusni alat, Windows Defender neće raditi, pa tako niti postavka koju ćemo spomenuti u tekstu.

Zašto izbjegavati Crapware?

Aplikacije koje se instaliraju spomenutom metodom u principu ne spadaju u kategoriju Malware aplikacija, ali je ipak riječ o slabo kvalitetnim aplikacijama koje nam ne koriste, nemaju praktičnu i opravdanu primjenu, a mnoge od njih pokazuju oglase, prate naše navike na internetu, i usporavaju rad računala.

Često takve aplikacije vidimo kao dodatak alata u internet preglednicima, aplikacije za vremensku prognozu, neki alati za optimiziranje računala, ili instaliranje najnovijih drivera. Mnogo obećavaju, a malo toga mogu napraviti. Što bi rekli “puno zuji, malo meda daje”.

Dosta uvodne priče, krenimo s akcijom.

Da bi blokirali Crapware na Windows 10 slijedite naše upute

Napisali smo već da je riječ o skrivenoj opciji u Windows Defender alatu. Najbolje je upaliti filtar, odnosno blokadu, koristeći Windows PowerShell. Pokrenite PowerShell s Admin privilegijama i ukucajte sljedeću naredbu:

Set-MpPreference -PUAProtection 1

Potvrdite sa tipkom Enter, i to je to.

Upravo ste uključili Crapware blocker na vašem Windows 10 OS-u. Ako želite isključiti blokadu, iskoristite istu naredbu, koju smo gore napisali, samo “1” zamijenite sa “0”.

Provjerite status postavki Windows Defender Crapware blocker.

Da bi napravili provjeru, iskoristite dvije naredbe u nastavku, svaku posebno, sa potvrdom na Enter.

$Preferences = Get-MpPreference

$Preferences.PUAProtection

Potvrdom na naredbe dobit ćete ispis “1” ili “0”. Prva oznaka kaže da je zaštita uključena, a “0” kaže korisniku da je Crapware Blocker zaštita isključena.

PowerShell

Testirajte i sami vidite koliko vam može pomoći ova zaštita. Microsoft kontinuirano nadograđuje svoje alate, pa tako i Windows Defender filtre. Dosta ovih instalacija može se provući unatoč aktiviranoj zaštiti, ali je stvar svakako korisna i treba je imati uključenu.

Nastavi čitati

Tips & Tricks

Kako faksirati dokument bez fax uređaja i telefonske linije?

Objavljeno

-

Objavio

Iako fax smatramo zastarjelom tehnologijom, koju je jako dobro zamijenio e-mail, danas još uvijek imamo potrebu za faksiranjem dokumenata, ili primanjem nekih dokumenata na fax uređaj. Iz nekog razloga, pojedini klijenti, ili institucije, još uvijek više vjeruju fax dokumentu, nego e-mail poruci. Kako god bilo, s vremena na vrijeme pojavi se potreba za faksiranjem dokumenata.

Po definiciji: Fax je preslika skeniranog dokumenta koju smo poslali u obliku podataka putem telekomunikacijskog linka. Da bi napravili taj zadatak, potrebno je imati fax uređaj na mjestu s kojeg se šalje dokument, jedan fax uređaj na mjestu gdje se dokument prima, i telefonsku vezu između dva uređaja (sa dva telefonska broja).

Zbog čega i danas šaljemo fax dokumente?

Ne događa se često da trebamo poslati faks, ali s vremena na vrijeme pojavi se potreba, i dobro je znati kako možemo poslati faks bez korištenja telefon-faks uređaja ili potrebe za posebnom telefonskom linijom.

Ako ste primorani poslati fax, možete to učiniti uz pomoć računala, besplatno i bez potrebe za posebnim fax uređajem, ili potrebe za posebnom telefonskom linijom. Financijski nikako nije opravdano kupiti faks uređaj, ili plaćati posebnu telefonsku liniju samo za primanje ili slanje faks dokumenata. Ta tehnologija je na zalasku, već dugi niz godina, i vrijeme je da zaboravimo na fax. E-mail je način komunikacije, koji će vjerojatno opstati još neko vrijeme.

Telefonski fax uređaj je stvar prošlosti

Fax uređaj radi uz pomoć telefonske linije, na način da uređaj poziva broj koji ste zadali, a na drugoj strani uređaj iste tehnologije odgovara (na poziv) i prima dokument koji na kraju ispisuje na papir, slično kao i štampač.

Gore opisana komunikacija izumljena je prije pojave interneta, i danas je zastarjela tehnologija. Da bi poslali fax, osoba koja šalje treba ubaciti dokument koji želi poslati, aktivirati liniju i unijeti broj odredišta. Na drugoj strani linije, drugi fax uređaj prima signale koji putuju telefonskim kabelima, i pretvara signale u dokument koji će ispisati na list papira. Da bi takav dokument opet prebacili u digitalni oblik, zaprimljeni fax trebamo skenirati i pohraniti na računalo. To se danas čini dosta naporno, posebno ako poznajemo tehnologiju elektronske pošte.

Trebamo još spomenuti, kada radimo slanje dokumenata putem faksa, kvaliteta dokumenta na drugom kraju znatno je lošija od originala. Slanje i primanje fax dokumenta je sporo, i često zna blokirati. Nije ništa neobično da se faksiranje dokumenta treba ponoviti, pa i više puta, dok ne prođe na drugu stranu.

E-mail je gotovo u potpunosti zamijenio potrebu za fax uređajima, ali “samo” gotovo u potpunosti. Još uvijek se pojavi potreba da nešto faksiramo, i dobro je znati na koji način možemo faksirati dokumente uz pomoć računala, bez potrebe za posebnim telefonskim linijama.

Ne postoji mogućnost da fax uređaj spojimo direktno putem internet konekcije. Tehnologija fax uređaja zahtijeva telefonsku liniju, što znači da klasični internet priključak neće biti dovoljan da tek tako pošaljemo fax.

Da bi koristili fax putem internet konekcije, trebamo nekakav “gateway” koji može simulirati rad fax uređaja korištenjem suvremenih internet priključaka. U nastavku ćemo pojasniti kako koristiti servise koji mogu poslati i primiti fax, i na koji način možete iskoristiti neke funkcije računala za primanje i slanje faksa. Ovi trikovi mogu biti od pomoći, posebno kada se bez ikakve najave pojavi potreba za faksiranjem.

Slanje faksa uz pomoć računala…?

Microsoft Windows već dugo (u različitim verzijama svog OS-a) nudi aplikaciju za slanje Fax-a, no i taj servis treba telefonsku liniju i dial-up fax modem, da bi koristili ponuđene funkcionalnosti. Ovo je stvar koju želimo izbjeći, jer nije praktično imati sve potrebne preduvjete, za tek povremeno slanje faksa.

Skeniranje dokumenta i slanje na fax

Sami postupak je jednostavan, a koristit ćete posebno dizajnirane online servise koji mogu poslati dokument na neki fax broj. Skenirajte dokument koji želite poslati na fax, baš kako to radite prilikom slanja e-mail poruke. Kada imate spreman dokument za slanje, koristite neki od mnogih online servisa, koji imaju namjenu slanja fax dokumenata.

Ima ih veći broj, i najbolje je da sami sebi izaberete onaj za koji smatrate da najbolje odgovara vašim potrebama. Nude se profesionalni servisi za slanje fax-a, koje plaćate, pa do onih besplatnih, koji su sasvim dovoljni za povremeno korištenje spomenutih usluga. Primanje faksa, bez fax aparata

Ako imate potrebu primiti fax, a nemate fax aparat ili telefonsku liniju, možete odabrati neki online servis za tu namjenu. No trebate znati da se takvi servisi za primanje fax-a uglavnom naplaćuju, jer će biti potreban telefon/fax broj, na koji vam netko može poslati fax. Telefonski broj ne trebate plaćati u svom uredu, nego ćete dobiti broj unutar zakupljene usluge nekog online fax servisa.

Servisi za primanje faksa rade na sličnom principu, i razlikuju se u detaljima. Isprobajte neke, i sami odlučite koji želite koristiti. Ukoliko imate potrebu primiti tek jedan fax, ili manji broj u kratko vrijeme, savjetujemo da odaberete neki servis koji daje free trial period. To znači, da ćete imati mogućnost besplatnog korištenja neki ograničeni vremenski period.

Zaključak za kraj

Primanje i slanje fax-a zastarjela je tehnologija komunikacije, i najbolje je okrenuti se elektroničkoj pošti. Ukoliko pak imate potrebu za povremenim slanjem ili primanjem faksa, iskoristite neki online servis, da se ne dovedete u situaciju uvođenja telefonske linije i pronalaska faks uređaja u vrijeme kada se smatraju zastarjelom tehnologijom, čije vrijeme je prošlo već sa pojavom E-maila.

Nastavi čitati

Preporučeno