Tesla se ponovno suočava s pitanjima o sigurnosti autopilot opcije, nakon što se u blizini Houstona dogodila prometna nesreća sa smrtnim ishodom, koja je pokazala koliko je ova tehnologija još uvijek nesavršena.
Naime, KHOU, Wall Street Journal i Reuters izvijestili su da su dvojica muškaraca smrtno stradala nakon što se Tesla Model S iz 2019. godine zabio u drvo sjeverno od Houstona, a da u to vrijeme na vozačkom mjestu nije bilo nikoga. Jedan muškarac sjedio je na suvozačkom mjestu, a drugi se nalazio na stražnjem sjedalu automobila.
Za sad nije poznato je li autopilot bio aktivan u trenutku sudara, ali sve ukazuje na to. Identitet muškaraca se ne zna, ali poznato je da je jedan imao 59, a drugi 69 godina, piše Engadget.
Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu (NHTSA) dala je svoj komentar na ovu situaciju rekavši:
“NHTSA je pokrenula tim za specijalnu istragu sudara koji će istražiti nesreću. Aktivno smo se angažirali u suradnji s lokalnim tijelima i Teslom kako bismo saznali više detalja oko samog sudara. Odgovarajuće korake poduzet ćemo kad budemo imali više informacija.”
Ako je Model S uistinu bio bez vozača, incident sugerira da je vlasnik vozila pogrešno razumio što znači Autopilot, a što Full Self-Driving. Već neko vrijeme postoji zabrinutost da kupci vozila precjenjuju tehnologiju i pretpostavljaju da mogu skinuti ruke s volana ili čak u potpunosti napustiti vozačko mjesto. Full Self-Driving u osnovi ne predstavlja potpunu autonomiju (iako bi se to iz naziva moglo zaključiti), a vozač u svakom trenutku treba biti spreman preuzeti kontrolu nad automobilom. Ovaj sustav čak ima i posebnu opciju koja upozorava vozača da uhvati volan, ako AI primijeti da je to potrebno.
Ova nesreća je također podsjetnik na još jedan potencijalni problem, koji bi se trebao riješiti što prije. Naime, hitne službe još uvijek nisu obučene kako reagirati u slučaju teških sudara električnih automobila, koji sadrže velike i zapaljive baterije. Policajac Herman rekao je da je u konkretnom slučaju bilo potrebno čak četiri sata da se ugasi požar na modelu S, a da su za pomoć kontaktirali čak i Teslu. Ipak, to ne čini električne automobile opasnijima, ali potrebno je još neko vrijeme kako bi se vatrogasci mogli nositi s ovakvim novitetima.