Tesla se ponovno suoฤava s pitanjima o sigurnosti autopilot opcije, nakon ลกto se u blizini Houstona dogodila prometna nesreฤa sa smrtnim ishodom, koja je pokazala koliko je ova tehnologija joลก uvijek nesavrลกena.
Naime, KHOU, Wall Street Journal i Reuters izvijestili su da su dvojica muลกkaraca smrtno stradala nakon ลกto se Tesla Model S iz 2019. godine zabio u drvo sjeverno od Houstona, a da u to vrijeme na vozaฤkom mjestu nije bilo nikoga. Jedan muลกkarac sjedio je na suvozaฤkom mjestu, a drugi se nalazio na straลพnjem sjedalu automobila.
Za sad nije poznato je li autopilot bio aktivan u trenutku sudara, ali sve ukazuje na to. Identitet muลกkaraca se ne zna, ali poznato je da je jedan imao 59, a drugi 69 godina, piลกe Engadget.
Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu (NHTSA) dala je svoj komentar na ovu situaciju rekavลกi:
โNHTSA je pokrenula tim za specijalnu istragu sudara koji ฤe istraลพiti nesreฤu. Aktivno smo se angaลพirali u suradnji s lokalnim tijelima i Teslom kako bismo saznali viลกe detalja oko samog sudara. Odgovarajuฤe korake poduzet ฤemo kad budemo imali viลกe informacija.โ
Ako je Model S uistinu bio bez vozaฤa, incident sugerira da je vlasnik vozila pogreลกno razumio ลกto znaฤi Autopilot, a ลกto Full Self-Driving. Veฤ neko vrijeme postoji zabrinutost da kupci vozila precjenjuju tehnologiju i pretpostavljaju da mogu skinuti ruke s volana ili ฤak u potpunosti napustiti vozaฤko mjesto. Full Self-Driving u osnovi ne predstavlja potpunu autonomiju (iako bi se to iz naziva moglo zakljuฤiti), a vozaฤ u svakom trenutku treba biti spreman preuzeti kontrolu nad automobilom. Ovaj sustav ฤak ima i posebnu opciju koja upozorava vozaฤa da uhvati volan, ako AI primijeti da je to potrebno.
Ova nesreฤa je takoฤer podsjetnik na joลก jedan potencijalni problem, koji bi se trebao rijeลกiti ลกto prije. Naime, hitne sluลพbe joลก uvijek nisu obuฤene kako reagirati u sluฤaju teลกkih sudara elektriฤnih automobila, koji sadrลพe velike i zapaljive baterije. Policajac Herman rekao je da je u konkretnom sluฤaju bilo potrebno ฤak ฤetiri sata da se ugasi poลพar na modelu S, a da su za pomoฤ kontaktirali ฤak i Teslu. Ipak, to ne ฤini elektriฤne automobile opasnijima, ali potrebno je joลก neko vrijeme kako bi se vatrogasci mogli nositi s ovakvim novitetima.
