Otvarate Facebook ili mail i pojavljuje se poruka – “popusti do 50 posto!“. Otvarate webshop i shvaćate da popusti zapravo iznose 10 ili 20 posto, uz jedan ili svega nekoliko proizvoda čije je cijene trgovina doista prepolovila. I dok će većina stranicu ugasiti, netko se možda odluči uzeti proizvod iako je mislio da će akcija biti veća. Ili nastaviti tražiti po istoj trgovini i za sebe pronaći nešto drugo.
Takvi natpisi, kojima trgovine privlače kupce, graniče s lažnim oglašavanjem i obično su vezani uz proizvode s izrazito visokim cijenama. Tako vam popust od 10 posto na proizvod koji, recimo, stoji 100 eura omogućuje da ga kupite za 90, što i nije neka bombastična ponuda. Gotovo sve trgovine slične akcije imaju i kroz godinu; za Crni petak ipak se očekuje nešto više.
U prvom su planu posljednjih dana trgovine s odjećom. Tko uopće može pobrojati silne brendove koji prodaju modne marke? Upravo su zbog toga najeksponiraniji, iako se primjeri mogu pronaći i na drugim područjima prodaje. Još ako ne kupujete uživo već online pa platite poštarinu – koliko je zapravo velik taj popust? Baš i nije, zar ne?
Crni petak američka je ideja koja se kod nas pojavila unazad nekoliko godina. No, čini se da je već “ishlapila” i uskoro bi mogla postati besmislena. Ovakve prakse možemo izjednačiti s varanjem kupaca, jer zbog natpisa koji graniče s obmanjujućim otvaraju webshopove. Ipak, kako tu i tamo neki proizvod doista bude na popustu od 50 posto, sve je u redu.
Barem što se trgovina tiče.