Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Krađa web sadržaja – kako reagirati kada dođe do krađe sadržaja na internetu?

Snimiti kvalitetan video
(Photo: Pixabay.com)

Kako reagirati kada neka tvrtka, korisnik ili web portal – ukrade vaš sadržaj koji se vješto i strpljivo stvarali? Na koji način se možete obraniti od krađe web sadržaja? Postoji li pravna regulativa za tužbe i je li uopće pametno uplitati odvjetnike u krađu sadržaja na internetu?

Živimo u digitalnim vremenima kada su informacije postale jedna od glavnih roba – koja u svijetu vrijedi milijarde i milijarde eura. Iako smo još uvijek usko vezani za fizičke proizvode, činjenica jest da se sve više i intenzivnije povezujemo s digitalnim proizvodima.

Ako ste se našli u problemima i netko je ukrao vaš digitalni sadržaj – vrijeme je da reagirate na pravilan način. S obzirom na svjesnost važnosti informacija – danas postoje mnogi načini za zaštitu od krađe digitalnih dobara. Evo nekoliko prijedloga kako riješiti slučaj krade web sadržaja:

TikTok mjesto za zaradu
(Photo: Pixabay.com)

Postanite svjesni važnosti digitalnih dobara

Prije desetak i više godina digitalna dobra smo uzimali zdravo za gotovo. Smatrali smo da sve što je na internetu možemo koristiti na način kakav želimo. Slijedom toga, mnogi su kopirali sadržaj drugih i na taj način stvarali svojevrsnu vlastitu popularnost. No, ta su vremena iza nas jer ljudi su danas svjesni važnosti i vrijednosti vlastitih digitalnih dobara i informacija.

Stvarate li bilo kakav digitalni sadržaj (tekst, fotografiju, video zapis, kod, itd.) morate biti svjesni činjenice da je to vaš sadržaj. Vi ste u taj sadržaj uložili trud, znanje, volju, entuzijazam, energiju i vrijeme. Shodno tome, drugi korisnici interneta nemaju nikakvo pravo kopirati i koristiti vaš sadržaj – na način na koji vi to ne želite. Dakako, korisnicima uvijek možete dopustiti da s vašim sadržajem rade što god žele – no ne trebate biti previše darežljivi i popustljivi.

U vremenima kada su informacije i digitalna dobra postala toliko važna da se čitave svjetske ekonomije baziraju na razmjeni informacija – cijenite svoj digitalni sadržaj. Dakako, cijenite i tuđi digitalni sadržaj. Zaštitite sebe i druge kreatore na način da naglašavate važnost zaštite digitalnih dobara. Vaš sadržaj je vaša online vrijednost – i nemojte dopustiti da drugi to neovlašteno koriste. Ako ste vi uložili 10 sati u kreiranje sadržaja – zašto da netko drugi sve to iskopira i iskoristi u svoju dobrobit za svega 10 sekundi?

7 fantastičnih TikTok činjenica koje ga čine odličnim mjestom za zaradu
(Photo: Pixabay.com)

Upozorite korisnike da se radi o zaštićenom sadržaju

Stara narodna mudrost kaže: Bolje spriječiti nego liječiti. Shodno tome, želite li zaštiti vaš digitalni sadržaj od krađe – prvi korak jest vidljivo upozoriti korisnike da se radi o zaštićenom sadržaju. Primjerice, na web portalu ili blogu možete jasno istaknuti natpis da je sadržaj koji korisnici konzumiraju samo za konzumiranje i nije dozvoljen za kopiranje. Konkretno, nije dozvoljen za kopiranje bez dozvole autora. Dakako, vi možete postaviti i neko drugo upozorenje.

Mi ljudi često razmišljamo na primitivan način, tako što situacije uvijek rješavamo na način najmanjeg otpora i sugestije. Konkretno, ako ispred fizičke trgovine postavimo kameru koja snima lopova i stavimo natpis “Snimamo lopova” znatno je manje vjerojatnost da će lopov opljačkati baš tu trgovinu. Pored 10 trgovina bez nadzorne kamere i jedne trgovine s nadzornom kamerom – puno mu je lakše i logistički jednostavnije opljačkati onu koja nema kameru.

Slična situacija je i na internetu. Ako korisnika jasno i vidljivo upozorimo da je kopiranje sadržaja zabranjeno – velika je vjerojatnost da će korisnik izbjeći kopiranje sadržaja. Dakako, sama obavijest nije garancija da netko neće ukrasti vaš sadržaj – ali će kradljivac biti svjestan da činom krađe sadržaja zapravo krši pravila koja ste vi odredili. Kršenje pravila za sobom povlači potencijalne tužbe i sudska navlačenja – pa će mnogi takvo što htjeti izbjeći na način da ne ukradu vaš digitalni sadržaj.

7 toksičnih stavova koji uništavaju vaš uspjeh i projekte
(Photo: Pixabay.com)

Ako dođe do krađe – kontaktirajte lopove i vlasnike servera

Mnogi ljudi danas još uvijek nisu svjesni da kopiranjem i objavljivanjem sadržaja pod svojim imenom – zapravo rade veliki prekršaj krađe podataka. Dakako, s druge strane imamo korisnike koji svjesno kradu tuđi sadržaj i zbog potencijalne zarade manevriraju na granici ilegalnih aktivnosti. Bilo kako bilo, i jedni i drugi su u prekršaju – ako bez vaše dozvole kopiraju i iskoriste vaš digitalni sadržaj.

Ako dođe do krađe podataka i digitalnog sadržaja – važno je što prije i što aktivnije reagirati na nastalu situaciju. Konkretno, važno je odmah nakon uočene krađe kontaktirati kradljivce na način da oštro osudite njihov čin krađe i upozorite ih na daljnje kaznene radnje i eventualne tužbe. Na sam spomen tužbe ljudi se vrlo brzo osvijeste svojeg negativnog čina i spremni su na suradnju – po pitanju brisanja sadržaja koji su ukrali.

Osim kontaktiranja lopova, možete se obratiti i vlasnicima servera na koji je kopirani sadržaj smješten. Vlasnici servera uglavnom će vrlo brzo reagirati te ukloniti sadržaj sa servera – ako se ustanovi da ste vi u pravu i da se radi o krađi vašeg sadržaja. No, kontaktiranje s vlasnicima servera ponekad može biti naporno i dugotrajno – pa je za početak najbolje obratiti se kradljivcima. Ako smatrate daje učinjena nepovratna šteta za vas – možete pokrenuti i sudski postupak. No, ako smatrate da nema neke velike štete – onda možete cijeli proces završiti na način da kradljivci obrišu vaš sadržaj s njihovih servera, web portala ili drugih digitalnih servisa.

Glava vas uništava
(Photo: Pixabay.com)

Zaprijetite kradljivcu odvjetnicima, ali težite nagodbi spora

Kradljivci sadržaja često nisu ni svjesni da su u prekršaju ili svjesno koriste situaciju tako dugo dok ne dođe do sukoba. Što se tiče samih sukoba i prepirki – trebate biti vrlo mirni i strpljivi. Bilo kakvo dizanje tenzija i verbalne/fizičke prijetnje – odvesti će vas u smjeru u kojem ne želite ići. Kako biste sukob oko krađe vaših digitalnih sadržaja uspješno riješili – važno je održati mirnu i staloženu glavu.

Taktika koja uglavnom vrlo dobro pali kod mnogih kradljivaca jest prijetnja odvjetnicima i tužbama. Na sam spomen odvjetnika i tužbi ljudi će često instinktivno reagirati te će željeti spriječiti bilo kakve sudske sukobe i povlačenja po sudovima. Samim time, da biste riješili sukob oko krađe vaših informacija i digitalnih dobara – najbolje je spomenuti odvjetnike i sudske tužbe. Dakako, ako smatrate da je došlo do povrede vaših prava i financijskih gubitaka zbog krađe – može zaista uključiti odvjetnika za digitalna dobra u čitav proces. No, odvjetnici kompliciraju čitav proces i uzimaju vam dio novaca i vremena na rješavanje sukoba.

Iako je prijetnja odvjetnicima i tužbama dobra način da potaknete lopove na pokajanje i poništenje krađe – samo uplitanje odvjetnika i sudova često baš i nije najpoželjnije rješenje. U praksi se pokazalo kako sudski sporovi oko digitalnih dobara često traju dugi niz godina i na kraju su troškovi sudskih postupaka veći nego što će biti novac naplate zbog krađe. Najbolje rješenje u mnogim je situacijama nagodba – gdje vam kradljivac uplati neku manju svotu novaca (npr. 200 eura za krađu fotografije), a vi njemu oprostite za krađu. U toj situaciji nema velikih sudskih troškova, nema obilaženja sudova – i nema dugotrajnih borbi s kradljivcima. Stoga, slobodno kradljivcima vašeg sadržaja zaprijetite odvjetnicima, ali sukobe pokušajte riješiti jednostavnim i brzim nagodbama.

2 komentara

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Zašto nije nimalo pošteno krasti tuđi digitalni sadržaj? Koje su sve opasnosti krađe tuđeg digitalnog sadržaja? Živimo li u vremenima kada se više nego...

Biznis i posao

Koliko je važno korisničko iskustvo na web stranici? Kako poboljšati korisničko iskustvo web stranice i koje su važne odrednice funkcionalnog dizajna? Zašto je intuitivnost...

Biznis i posao

Imate li ponekad osjećaj da ne ostvarujete sve ono što biste mogli ostvariti? Čini vam se da su svi drugi uspješniji od vas? Niste...

Biznis i posao

Razmišljate o pokretanju i razvoju digitalnog projekta? Niste sigurni je li bolje razvijati vlastiti projekt ili se zaposliti na kvalitetnom 8-satnom poslu? Koje su...