Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Kreativnost bazirana na tuđim idejama – kako biti kreativan u digitalnom svijetu?

Snimiti kvalitetan video
(Photo: Pixabay.com)

Kako pronaći kreativne ideje u svojoj glavi i je li danas uopće moguće biti kreativan i jedinstven? Živimo li u vremenima kada je kreativnost postala toliko zasićena sličnim idejama da je nemoguće biti jedinstven? Kako izvući kreativnost iz sebe u modernom digitalnom svijetu?

Kreativnost je jedan od glavnih pokretača mnogobrojnih trendova i uspjeha u digitalnom svijetu. Mnogi ljudi svoje kreativne ideje pretvaraju u tekstove, fotografije, audio i video zapise – ne bi li ih predstavili vlastitim pratiteljima ili čitavome svijetu. No, biti kreativan u modernom svijetu nešto je sasvim drugačije, nego biti kreativan prije 30 i više godina.

Kreativnost je danas postala toliko zasićena tuđim idejama da je praktički nemoguće biti jedinstven. Internet i društvene mreže zasićeni su mnogobrojnim sadržajem koji je zapravo kopija nečijeg tuđeg sadržaja. Ako ponekad listate društvene mreže shvatiti ćete da se veliki dio sadržaja zapravo ponavlja. Možda u malo izmijenjenom obliku – ali se ponavlja. Stoga, pravo je pitanje – je li danas moguće biti kreativan i kako?

Kreativnost u digitalnom okruženju prepunom kopija

Danas je praktički nemoguće biti jedinstveno kreativan. Sve što vam padne na pamet vrlo vjerojatno je već netko napravio prije vas. To pogotovo vrijedi ako stvarate neki sadržaj za globalno tržište, odnosno engleski jezik. Na globalnom je tržištu konkurencija puno veća pa je samim time i broj ljudi koji se bave istom tematikom puno veći. Sve to stvara jedno kopirano okruženje u kojem je više manje sve kopija tuđeg sadržaja. Dakako, kopiranje se zamaskira ispod novih vizuala i prilagodbi, ali u suštini većina sadržaja je “kopirana”.

Internet je mjesto na kojem postoji hrpetina kopija istog ili sličnog sadržaja. Svakog dana na internetu nastaju milijuni i milijarde novih objava (tekst, foto, video) i jednostavno je nemoguće izbjeći sličnost. Čak i onda kada se potrudite napraviti nešto jedinstveno, vrlo vjerojatno ćete naletjeti na sličan sadržaj drugih korisnika. Ili ako stvorite nešto jedinstveno – vrlo brzo će vas netko kopirati u online svijetu. Ideje su toliko iskorištene da je danas gotovo nemoguće biti jedinstven i kreativan. Dakako, uvijek možete ostaviti neki svoj trag – no nemojte vjerovati da ste jedinstveni i bolji.

Zašto Ne kradite digitalni sadržaj jer ne želite da netko krade vaš trud, vrijeme i novac
(Photo: Pixabay.com)

Kreativnost bazirana na tuđim idejama i sadržajima

Gledamo li kroz povijest – uvijek je netko kopirao nekog. U nekim prijašnjim vremenima to se najviše raspoznavalo u svijetu glazbe – gdje je bilo relativno lako prepoznati istu ili sličnu melodiju i akorde. Unatoč tome što je bilo zabranjeno kopirati sličnu glazbu, mnogi su novi autori inspiraciju tražili u starim autorima. Tako su nastale nove pjesme, ali koje su svoje postojanje bazirale na starim notama i akordima. Samim time, možemo reći kako se kopiranje ideja dešava već od davnih dana.

Promatramo li situaciju danas – stanje na tržištu znatno je drugačije. Danas svatko ima priliku objaviti na internetu ono što mu padne na pamet – i samim time sve je više sličnog i kopiranog sadržaja. Odmah da raščistimo, nije nimalo pošteno ni u skladu sa zakonima – kopirati nečiji tuđi sadržaj. Dakle, nikako nemojte kopirati tuđi sadržaj. No, da biste pronašli vlastitu inspiraciju i kreativnost – možete se upoznati s tuđim idejama. Dozvoljeno je inspirirati se tuđim sadržajem – kako biste stvorili svoj jedinstveni sadržaj. U modernim vremenima, kada je internet zasićen informacijama – vlastitu kreativnost možete poticati tuđim idejama.

autentičnost kod stvaranja digitalnih projekta i profila
(Photo: Pixabay.com)

Svaka sličnost s drugima je slučajna ili ipak nije?

Dva su smjera u kojima možete ići – možete tuđi sadržaj iskoristiti za vlastitu inspiraciju ili možete tuđi sadržaj iskoristiti za vlastiti sadržaj. Razlika je u tome što u prvom slučaju uzimate samo ideju, a u drugome uzimate i nečiji tuđi sadržaj. Što se tiče uzimanja tuđeg sadržaja tu morate biti vrlo oprezni jer se vrlo vjerojatno radi o krađi. Trebali biste dozvolu autora kako biste mogli njegov sadržaj koristiti u svoje svrhe. U suprotnom kršite moralne i zakonske regulative – i niste ništa drugo do li podli lopuža koji krade tuđi sadržaj.

Krađa digitalnog sadržaja danas se sve više razmatra po sudovima, s obzirom na to da sve više autora prijavljuje krađu tekstova, fotografija i video zapisa. Kopirate li nečiji tuđi sadržaj automatski kršite zakonska pravila, pogotovo ako taj sadržaj nije kopiran u vlastitu korist. Dakle, ako taj kopirani sadržaj vide ili čuju mase ljudi – sasvim sigurno ste u prekršaju. Nemojte dopustiti ni sebi ni drugima da kopirate sadržaj bez dopuštenja autora sadržaja. Možete se tuđim sadržajem poslužiti kao izvorom za vlastite ideje, ali nemojte kopirati tuđi sadržaj. Svoju kreativnost gradite na tuđim idejama, ali budite jedinstveni.

Zašto je važno zadržati autentičnost kod stvaranja digitalnih projekta i profila
(Photo: Pixabay.com)

Redovitost objavljivanja važnija od kreativnosti sadržaja

Istraživanja pokazuju da je redovitost objavljivanja jedan od najvažnijih kriterija uspjeha u online svijetu. Možete graditi brutalno kreativan i prekrasan projekt, ali pobijediti će ga projekt koji će stvarati više sadržaja. Dakako, sadržaj mora biti kreativan – ali u konačnici ipak pobjeđuje konzistentnost objavljivanja. Želite li postići uspjeh na Instagramu ili TikToku važno je da objavljujete što više sadržaja – što redovitije. Pojavljujte se iz dana u dan za svoje korisnike i pratitelje – i vaš će profil ili stranica rasti.

U svijetu u kojem smo obasipani kreativnim sadržajem sa svi strana – zapravo i nije toliko teško pronaći vlastitu dozu kreativnosti. Onu dozu koja je bazirana na tuđim idejama s našim jedinstvenim pristupom. Nemoguće je stvoriti nešto potpuno jedinstveno jer sve već postoji. Samim time, puno je teže ostvariti redovitost nego li kreativnost. Puno je teže u moru raznih distrakcija osjetiti dovoljno pribranosti da svakog dana redovito objavljujete vrijedan sadržaj. Kreativnost je lagana, no konzistentnost je teška. Stoga, konzistentnost u modernom svijetu donosi puno više benefita nego li kreativnost.

Video za društvene mreže
(Photo: Pixabay.com)

Autentičnost bazirana na tuđim idejama i sadržaju

Kada sve zbrojimo i oduzmemo čini se kako je glavni cilj u modernom svijetu – graditi autentičnost na tuđim idejama. Potrebno je pronaći uzora koji je bolji od nas i koji je ostvario ono što mi želimo ostvariti. Zatim je potrebno proučiti tog uzora i upijati redovito njegov sadržaj koji stvara. Kada imamo dovoljnu širinu “upijenog” sadržaja možemo krenuti sa stvaranjem vlastitog sadržaja. Naš sadržaj može biti sličan sadržaju našeg uzora – ali mora biti autentičan. Kroz naš sadržaj moramo prikazati našu stranu priče, moramo prikazati tko smo i za koje se ideale borimo. Svaki je čovjek jedinstven i svaki brend nosi neku svoju priču – pokažite je kroz autentičan sadržaj.

Zahvaljujući mnogobrojnim jednostavnim alatima za kreiranje sadržaja danas je zbilja jednostavno stvarati tekstualni, fotografski, audio ili video sadržaj. Aplikacije na pametnim telefonima ili softverska rješenja na računalima omogućavaju vam lagano i brzo kreiranje svega što vam padne na pamet. Stoga, izgovora za nekreiranje nemate. Još jednom naglašavamo da je u modernom svijetu – redovitost puno važnija od kreativnosti. Puno je teže održati koncentraciju na svakodnevno objavljivanje, nego li pronaći kreativnost u moru zanimljivog sadržaja. Stoga, napunite se tuđim idejama – i krenite stvarati svoje kreativne sadržaje koji će vas odvesti do uspjeha.

Ostavi komentar

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Što je zakazivanje, tj. tempiranje objava? Zašto je zakazivanje objava za buduće objavljivanje odličan način za postizanje željenih ciljeva? Može li tempiranje objava omogućiti...

Biznis i posao

Razvijate web stranicu ili digitalni projekt? Potreban vam je kvalitetan hosting za razvoj vlastitog digitalnog projekta ili web stranice? Zanima vas kako odabrati web...

Biznis i posao

Zašto nije nimalo pošteno krasti tuđi digitalni sadržaj? Koje su sve opasnosti krađe tuđeg digitalnog sadržaja? Živimo li u vremenima kada se više nego...

Biznis i posao

Kako reagirati kada neka tvrtka, korisnik ili web portal – ukrade vaš sadržaj koji se vješto i strpljivo stvarali? Na koji način se možete...