Zbog sve češćih skandala sa sigurnosnim propustima, nije samo privatnost korisnika ta koja je ugrožena, nego i njihovo dugoročno povjerenje u aplikacije i servise. Svejedno, ljudi mahom više vjeruju strojevima.
Studija koju je proveo Media Effects Research Laboratory je pokazala kako su ljudi nepovjerljiviji prema drugim ljudima kada je u pitanju dijeljenje privatnih podataka. Pogotovo onih financijskih.
Sudionici istraživanja su morali koristiti ili osobu ili chatbot kako bi kupili zrakoplovne karte na internetu. Nakon što su dobili sve informacije, sudionici su trebali dati broj svoje kreditne kartice.
Ispostavilo se da ljudi imaju više povjerenja u strojeve nego u ljude. Čak im nije bilo potrebno direktno reći da komuniciraju sa strojem kako bi stupanj povjerenja narastao. Dovoljni su bili i suptilni pokazatelji u dizajnu.
Nagađa se da je situacija s (ne)povjerenjem takva zato što strojevi “ne tračaju i nemaju prikrivene motive”.
Takvo uvjerenje je potencijalno dvojbeno. Iako strojevi nemaju skrivenih motiva, ljudi koji razvijaju strojeve i osmišljavaju programe mogli bi iskoristiti navedenu lakovjernost korisnika za svoju dobit.
“Ljudi bi trebali biti svjesni kako možda slijepo vjeruju računalima i chatbotovima, a zapravo bi morali biti veoma oprezni”, ističe S. Shyam Sundar, koji je provodio studiju.