Prošle godine je Best Buy odlučio prestati prodavati CD-e, a ta promjena je rezultat nužnosti o kojoj izdavačke kuće sve više mozgaju. Pitanje je treba li uopće albume objavljivati na fizičkim nosačima zvuka?
Brojke
Prošle godine je prodaja albuma pala za 18,2% u odnosu na prethodnu godinu. Prodaja pjesama je, pak, pala za 28,8%. Tako pokazuju podaci kompanije BuzzAngle, koja prati potrošnju glazbe u Sjedinjenim Državama.
U međuvremenu su se glazbeni streamovi, uključujući audio i video, povećali za 35,4%.
Audio stream na zahtjev je postavio novi rekord od 534,6 milijardi streamova u 2018. godini, što je 42% više od 376,9 milijardi nego jednu godinu prije toga.
Od sveukupne glazbe koju su Amerikanci slušali prošle godine, 77% bilo je putem usluga streaminga glazbe poput Spotifya i Applea, dok je 17,3% od toga bilo kroz prodaju albuma i 5,7% kroz prodaju singlova.
Te brojke su u 2017. godini iznosile 66%, 24,6%, odnosno 9,3%.
Trendovi
Stvari su prilično jasne, kupnja glazbe sada izlazi iz mode gotovo jednako brzo kao što streaming ulazi.
Što se analognih nosača zvuka tiče, ima zanimljivih podataka vezanih uz one retro tipove. Točnije, vinil.
Prije nekoliko godina se vratio na velika vrata, u vidu jedne nove epidemije sakupljanja. No, što zapravo pokazuju statistike?
Naime, gotovo polovica kolekcionara vinila uopće ne sluša svoje ploče. Pokazali su tako rezultati provedene ankete iz 2016. godine.
Konkretnije, u anketi koju je proveo ICM, 41% ispitanika odgovorilo je da posjeduje gramofon, ali ga ne koriste, dok njih 7% uopće ne posjeduje gramofon.