Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Važno je kako se postavite do biznisa: Možete li s manje resursa do više uspjeha?

Pravilo 10.000 sati - put prema uspjehu ili ideja bez pokrića
(Photo: Pixabay.com)

Je li moguće s manje resursa ostvariti više uspjeha? Može li se smanjenjem broja klijenata postići duplo bolji poslovni rezultati? Zašto je važno znati se pravilno postaviti do biznisa? Koje taktike možete iskoristiti da s manje resursa napravite više rezultata?

Iako zvuči pomalo čudno, ponekad je potrebno smanjiti količinu posla i klijenata – da bi vaš biznis mogao narasti i više zaraditi. Nevjerojatno je da mnogi ljudi s malo uloženog vremena i resursa – postižu vrlo kvalitetne rezultate. Koja je njihova tajna? Kako to postižu?

Želite li ostvarivati bolje poslovne rezultate i veću financijsku zaradu u svojem biznisu – možda rješenje nije u gomilanju novih klijenata, nego u otpuštanju pojedinih starih klijenata. Ponekad je potrebna samo pametna raspodjela resursa. Evo nekoliko savjeta kako uz manje resursa ostvariti bolje rezultate:

Raditi od doma iz postelje
(Photo: Pixabay.com)

Neki poduzetnici s manje resursa postižu više od drugih

Influencer A ima primjerice 100.000 pratitelja na Instagramu, a Influencer B svega 35.000 pratitelja. Iako Influencer B ima tri puta manje pratitelja, ostvaruje duplo bolju zaradu od Influencera A. Iako zvuči pomalo nerealno i nestvarno, činjenica jest da nas takvi primjeri okružuju svuda. Mnogi ljudi s puno manje resursa i klijenata – ostvaruju puno bolje financijske i poslovne rezultate. To je samo dokaz kako rješenje super poslovanja nije uvijek u gomilanju novih klijenata. Dapače, to je rijetko kada kvalitetno rješenje.

Kako to da je netko sposoban s manje napraviti puno više od drugog? Živimo u svijetu u kojem psihologija i emocije igraju vrlo važnu ulogu – u svemu. Od privatnog života i ljubavi, preko druženja i zabava pa sve do poslovnog života. Što god radili vode nas dvije važne stvari – naše navike i naše emocije. Samim time, oni koji znaju pravilno “pogoditi” emocije i navike – ostvaruju i puno bolje rezultate od drugih. Bez obzira na sve znanje i iskustvo – naše su temeljno gorivo emocije. Emocije odlučuju o tome što ćemo danas obući, što ćemo jesti, s kime ćemo se družiti, hoćemo li nešto kupiti, kada ćemo ići spavati, itd.

napredak digitalnog projekta i zašto je to važno
(Photo: Pixabay.com)

Planiranje je ključ svakog uspjeha

Planiranje je ključ uspjeha. Ljudi koji ne planiraju gube dane, tjedne i godine – a život samo prolazi i prolazi. Statistike pokazuju da većina ljudi odustane od svojih novogodišnjih planova već nakon nekoliko tjedana – i zapravo nikada ne postignu ono što žele. Njihov problem nije u zacrtanom cilju, nego u nekvalitetno napravljenom planu. Želite li postati ono što želite biti – važno je napraviti kvalitetan i detaljan plan.

Željeni veliki cilj potrebno je prije svega podijeliti u malene mjesečne i tjedne ciljeve. Nakon toga potrebno je stvoriti dnevne zadatke koji će vam pomoći u ostvarenju cilj. Finalna ideja planiranja jest stvoriti navike – kako bi se vaši željeni dnevni zadaci obavljali automatizmom. Prema nekim naučnicima, za stvaranje navike potrebno je otprilike mjesec dana. Dakle, mjesec dana trebate ponavljati jednu te istu radnju – da bi ona napokon postala navika koju ćete obavljati automatski bez razmišljanja. Postavite li tako svoj plan za ostvarenje cilja – nema te sile koja vas može zaustaviti (osim nažalost narušenog zdravlja ili smrti).

Ljudi koji su manje resursa postižu više – su ljudi koji kvalitetnije planiraju i konzistentno rade na svojim planovima. Primjerice, Ivan i Josip (slično građeni) imaju 110 kilograma i žele smršaviti 20 kilograma. Ivan ima doma kućnu teretanu i kupio je sve potrebno za vježbanje. S druge strane, Josip nema ni jedan uteg ni novaca za kupnju – ali ima veliku želju smršaviti. Obojica su krenuli super u proces i izgubili 5 kg nakon dva mjeseca, no nakon nekog vremena Ivan je izgubio motivaciju, dok je Josip disciplinirano nastavio prema svojem cilju. Za godinu dana – Josip izgleda fantastično (20 kg lakši), a Ivan i dalje negoduje zbog svojih 15 kilograma viška. Josip je kvalitetnim planom i ustrajnošću izvršavanja postigao puno više – bez obzira na puno slabije početne resurse.

Kako pratiti napredak
(Photo: Pixabay.com)

Investitorima su važniji ljudi od ideja

No, nakon mršavljenja vratimo se ponovno u biznis vode. U svijetu investiranja ima jedno zanimljivo pravilo koje govori u prilog tome kako startup investitori biraju ljude iznad ideja. Dakle, nije toliko važna dobra ideja, koliko je važno povjerenje koje ulijeva osoba koja stoji iza neke ideje. Svi mi svakog dana imamo super ideje i svi mi svakog dana radimo neke planove. No, nije važno koliko su dobre ideje i planovi – nego koliko je kvalitetno izvršenje tih ideja i planova. Lako ja planirati, ali junaci se poznaju kada treba odraditi planirano.

U tome valja potražiti pojašnjenje zašto neki ljudi s manje resursa postižu puno bolje rezultate. Nije važna ideja, ni biznis, ni novac, ni ništa četvrto. Važno je koliko su ljudi snalažljivi i odlučni. Upravo ta odlučnost da se nešto ostvari je glavno pogonsko gorivo koje neke ljude gura daleko naprijed, a neke zaustavlja na mjestu. U toj odlučnosti i posvećenosti prepoznaju se oni koji će iz malo resursa napraviti puno, ali i uklanjanju oni koji s puno resursa ne mogu napraviti gotovo ništa. Nisu važni resursi, već je važna ljudska odlučnost, konzistentnost i ambicioznost.

Glava vas uništava - 7 stavova koji uništavaju vaš uspjeh i projekte
(Photo: Pixabay.com)

Uspješniji ljudi rade pametnije od drugih

Uspješniji ljudi u pravilu poslove obavljaju pametnije i mudrije od drugih. Umjesto da se fokusiraju na stabilnost poslovanja, uspješni se ljudi fokusiraju na stalni napredak i prilagođavanje. Fokusiraju se na optimiziranje procesa rada i razvoja. Svjesni su činjenice da se svaki posao može raditi bolje i efikasnije pa teže ka tome u svim svojim odlukama.

U svijetu razvoja digitalnih projekata (npr. web portala) za uspjeh možete napisati 1.000 kvalitetnih SEO članaka i to bi vam trebalo osigurati dovoljan priljev novih korisnika kako biste mogli ostvarivati zaradu. No, uspješni ljudi vaše će financijske rezultate ostvariti i s 200 kvalitetnih SEO članaka. Naime, ponekad je potrebno razaznati što zapravo vaši klijenti trebaju i fokusirati se samo na taj dio.

U svijetu postoji 80/20 pravilo koje se može primijeniti u razne sfere života i rada. Ovo jednostavno pravilo govori o tome kako 80 posto rezultata dolazi od 20 posto rada. Dakle, 80 zarade dobivate od svega 20 posto klijenata. Proanalizirate li vaše poslovanje i rad lako ćete uočiti kojih to 20 posto klijenata donosi najbolje rezultate. Slijedno tome, moći ćete se fokusirati upravo na te klijente koji vam donose najviše benefita. Odnosno, moći ćete otpustiti određene klijente i osloboditi vrijeme – kako biste se mogli posvetiti onim klijentima i zadacima koji vam donose profit.

Rado od doma
(Photo: Pixabay.com)

Pametan biznis rješava tuđe probleme

Realno, vaše klijente i članove baš boli briga tko ste i što radite – njima je važno da u vama pronađu vrijednost za sebe. Dakle, njihova je jedina ideja da kroz rad s vama sebi olakšaju život ili poslovanje. To morate uvijek imati na umu. Dakle, vaš biznis mora rješavati tuđe probleme. Probleme koji su stvarni i za koje znate da postoji potražnja. Proanalizirajte kvalitetno online grupe i porazgovarajte s vašim klijentima – kako biste saznali koji su to istinski problemi koji zaista muče vaše klijente.

Vaš biznis mora biti usmjeren na rješavanje stvarnih tuđih problema. Ideja biznisa je ionako na zaradi – pa zašto ne bi zarađivali više prilagodbom ka stvarnim problemima klijenata? I u biznisu i u životu svatko najviše gleda svoje probleme i svoju korist. Ono što klijenti žele je lagodniji i sretniji život – bilo kroz posao, bilo kroz privatno vrijeme. Ponovno u prvi plan dolaze emocije – koje su pokretač svega. Vi jednostavno kao biznis morate biti tu za klijenta kako biste doprinijeli poboljšanju njegovih emocija. Bez obzira donosite li klijentu putem web portala savjete za ćelavost ili klijentu na stol stavljate najbolju pizzu od koje će mu zablistati oči. Slušajte svoje klijente – i vaš će biznis rasti.

digitalni projekt postati uspješan ili će propasti

Automatizacija kao temelj uštede resursa

Živimo u modernom svijetu u kojem imamo priliku koristiti sve blagodati automatizacije. Iako je prisutna i u privatnom životu, automatizacija je posebno važna u poslovnom svijetu. Nažalost, mnogi bježe od automatizacije iz razloga što “ne pronalaze vremena” da se pozabave automatiziranjem poslovnih procesa. No, jednom automatizirani poslovni procesi – donose uštede resursa godinama i desetljećima unaprijed. Stoga, automatizaciju trebate promatrati kao sjajan ulog za budućnost – gdje će doći do velike uštede resursa.

Nadogradimo li automatizaciju na pomno izrađen plan rada koji se bazira na stvarnim problemima top klijenata – dobiti ćemo sustav koji će doslovno “gaziti” sve pred sobom. Naime, uštedjeti ćemo na vremenu, uštedjeti ćemo na financijama, uštedjeti ćemo na svim ostalim resursima – dok ćemo s druge strane ostvarivati super rezultate. Iako ovako napisano zvuči poprilično jednostavno u praksi je puno teže izvodljivo. Ipak, vrijedi pokušati. Sretno.

1 komentar

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Je li planiranje dana važno za postizanje uspješnih rezultata tijekom dana? Kako isplanirati tjedan i na što se fokusirati? Koliko dnevnih zadataka postaviti i...

Biznis i posao

Ima li ovisnost ljudi o tehnologiji pozitivan ili negativan utjecaj na vaš digitalni biznis? Gubi li se vaš digitalni projekt u moru drugih digitalnih...

Biznis i posao

Je li moguće pobijediti algoritme koji upravljaju društvenim mrežama? Kako su osmišljeni algoritmi i koja je njihova uloga? Možete li iskoristiti potencijal algoritama u...

Biznis i posao

Zašto se danas jako teško fokusiramo na važne životne aktivnosti? Kako pronaći usredotočenost i koncentraciju za ostvarivanje važnih životnih ciljeva? Zašto je fokusiranje na...