Adobe, Arm, Intel i Microsoft najavili su da su dio novog saveza kojem je cilj smanjiti prijevare s mrežnim sadržajem.
Zajedno s BBC-om i platformom za provjeru fotografija Truepic, Coalition for Content Provenance and Authenticity (Koalicija za porijeklo i autentičnost sadržaja C2PA) izradit će otvorene standarde za potvrđivanje porijekla medijskog sadržaja.
“Postoji kritična potreba za rješavanjem raširenih obmana u internetskim sadržajima – koji su sada nadograđeni napretkom u AI i grafikama i brzo se šire putem interneta”, rekao je glavni direktor za područje znanosti tvrtke Microsoft, Eric Horvitz, a prenosi Tech Radar.
U prošlosti su postojale i druge takve inicijative za potvrdu identiteta sadržaja – Microsoftov i BBC-ov Project Origin te Adobeova Inicijativa za autentičnost sadržaja. S tehnologijom C2PA ovi tehnički giganti odlučili su surađivati i zajedničkim snagama raditi na rješavanju problema lažnog sadržaja.
U zajedničkoj izjavi, tvrtke spominju kako je cilj C2PA pomoći izdavačima, autorima i potrošačima da pronađu podrijetlo dijela digitalnih medija sve do njegovog nastanka. U tu svrhu će savez razviti, kako to naziva, specifikacije porijekla sadržaja.
To su tehničke specifikacije koje će identificirati koji su podaci povezani s određenom vrstom imovine i definirati način na koji se ti podaci predstavljaju i pohranjuju. Još jedan tehnički izazov s kojim će se pozabaviti je identificirati dokaze o neovlaštenom radu u digitalnim medijima.
Napominje se da C2PA teži prema otvorenom standardu kako bi pružio integrirano end-to-end iskustvo koje ide od slike na zaslonu pa sve do uređaja na kojem je izvorno snimljena.
Zbog toga se Koalicija za porijeklo i autentičnost sadržaja nada da će dovesti proizvođače čipova, novinske organizacije i druge kreatore i potrošače sadržaja da “pokrenu široko usvajanje kroz content ekosustav”.