Ako planirate prodavati proizvode online, posjedovanje e-commerce plana jednako je bitno koliko i posjedovanje fizičkog poslovnog plana.
Prvi korak e-commerce plana je definirati ciljeve vaše web stranice. Tko su vaše ciljane mušterije? Što im točno treba? Da li će dobivati samo informacije, ili će moći i kupiti proizvode na vašoj web stranici? To su ključna pitanja koja definiraju koliko će vam vremena i novaca trebati da izgradite i održavate online prisustvo vašeg posla.
Drugo, odlučite kakve proizvode i usluge nudite. Gdje ćete ih izložiti? Da li ćete ponuditi online i offline kuplju? Kako ćete rješavati otpremanje i moguće reklamacije, odnosno povrate proizvoda?
Dodatno, nemojte previdjeti kupčevu potrebu da kontaktira stvarnu osobu. Trebali bi staviti besplatni broj koji kupci mogu nazvati u bilo koje vrijeme sa svrhom informiranja od strane call-operatera.
Ako odlučite prodavati online, također će vam trebati komponenta košarice, što znači procesiranje kreditnih kartica i dobro organizirani proces ispunjavanja podataka.
Konačno, čak i ako izgradite fenomenalnu web stranicu, nemojte misliti da će ju ljudi sami pronaći. Ako želite razviti konzistentan tok prometa, suštinski je bitno imati konkretan plan odrćavanja promocijske strategije koja direktno cilja na vašu publiku, odnosno potrebe vaših kupaca.
Prije gorespomenute faze planiranja pametno je odmah ući u zakup domene. Otiđite na internet i pogledajte ponudu domaćih i stranih hosting providera, te izaberite najpogodniju ponudu, u skladu sa potrebama i poslovnim planom.
Od dostupnih imena domena odaberite onu koja je najpamtljivija, te opisuje ono čime će se vaš budući projekt baviti . U najčešćem je slučaju, naziv vaše tvrtke ili projekta najbolji odabir. Naravno ekstenziju odaberite na osnovu ciljeva, bilo .hr za Hrvatsku ili neku internacionalnu (.org, .com, …)
Kada ste registrirali vašu domenu i stvorili plan vaše ponude te potrebe za istom na Internetu, slijedeći veliki izazov je dizajn i konstrukcija konkretne web stranice odnosno online prisustva.
Što čini dobar website dobrim? Prije nego što uronite u detalje dizajna, dobro je napraviti generalnu sliku, odnosno skicu vaše web stranice. Sadržaj koji ćete razvijati i objaviti trebao bi biti direktna refleksija vaše tvrtke, odnsno pomagati u ostvarivanju ciljeva iste.
Dobro isplanirana skica uključuje:
Sadržaj – Ključ uspješne web stranice je sadržaj. On daje posjetiteljima zanimljive informacije te ih potiče na ponovni posjet, kupnju. U trenutku kada će vaša web stranica biti stavljena u funkciju jako je bitno konstantno stavljati nove sadržaje i proizvode kako bi ljudi bili potaknuti na ponovni povratak.
Struktura – Odlučite koliko pod-stranice želite imati i kako će one biti međusobno povezane. Slike i ikone, odnosno dizajnerski imiđ je jako bitan kako bi obogatile strukturu. Na koji način će vaš sadržaj biti prezentiran po pitanju izbornika, header i footer informacija.
Dizajn – Nakon što je sadržaj i struktura složena, dizajn web stranice je slijedeći na redu. Bez obzira da li koristite dizajnera ili stvarate web stranicu sami, fokus mora biti na jednostavnosti, čitljivosti i dosljednosti. U svakom trenu imajte na umu koje ciljeve želite postić.
Navigacija – Ponovljam, navigacija mora biti jednostavna te posjetitelj ne smije imati poteškoća prilikom korištenja web stranice. Nemojte koristiti više od dve ili tri poveznice sa glavnim dijelovima stranice.
Kredibilitet – Ovo je pitanje koje ne smije biti izgubljeno tijekom ostalih koraka postavljanja stranice. Vaša web stranica treba govoriti osobi zašto on ili ona treba kupiti vaš proizvod ili uslugu. Treba izgledati profesionalno i treba davati potencijalnim kupcima dozu samopouzdanja koju bi dobili razgovorm preko telefona ili lice-u-lice susretom sa vama. Podsjetite posjetitelje da ne postojite samo na Internetu. Kompletne bi kontakt informacije vaše tvrtke trebale biti prisutne na svim ili većini individualnih stranica, te naravno pod obavezno moraju biti prisutne na početnoj stranici.
Ova vam skica može uvelike pomoći da definirate buđet za konstrukciju web stranice. Također će pomoći da ustvrdite da li vi ili već netko u firmi može dizajnirati dijelove web stranice ili ćete morati unajmiti nekoga izvan tvrtke. U slučaju da za cijeli projekt gradnje unajmljujete nekoga izvana, ovom ćete skicom olakšati dizajneru posao, odnosno smanjiti vaše troškove.
Detaljniju analizu možete pogledati u videu ispod.
Izvor: Entrepreneur