Rad od kuće ima svoje prednosti i nedostatke. Njegove prednosti uključuju isplativost, praktičnost i fleksibilnost rasporeda, dok nedostaci uključuju prepreke u komunikaciji, borbe u timskom radu i povećani rizik od cyber-napada. Ovaj će se članak usredotočiti na vjerojatno najstrašniji i najštetniji nedostatak rada na daljinu: izloženost cyber prijetnjama.
U nastavku vam predstavljamo pet načina kako se zaštititi od hakera i drugih zlonamjernih osoba dok radite iz kućnog ureda.
1. Šifrirajte vezu
Šifriranje podataka nije nešto na što mnogi ljudi obraćaju pažnju, ponajviše zato što ne znaju kako to funkcionira. Šifriranje se može definirati kao praksa kodiranja podataka, poput pretvaranja otvorenog teksta u šifrirani tekst pomoću NordVPN ili ExpressVPN. VPN online dobar je za promicanje privatnosti na mreži i pokreće se na poslužiteljima samo s RAM-om. Ovo je novi trend koji neovlaštenim stranama onemogućuje da razumiju podatke o tvrtki ili osobne podatke ako ih se domognu. Da biste osigurali da su sve vaše komunikacije šifrirane, obavezno koristite sigurni VPN svaki put kad bilo što pošaljete putem Interneta. Također bi vam pomoglo ako biste izbjegli upotrebu nesigurnog javnog Wi-Fi-ja na svojim radnim uređajima.
2. Čuvajte se phishing e-mailova
Phishing postoji desetljećima, a razlog zašto se održao toliko vremena je taj što ljudi zapravo nisu otkrili siguran način zaobilaska. Međutim, ovakvu vrstu napada je najlakše spriječiti ako znate kako izgleda phishing e-mail i ako steknete naviku da prije nego što kliknete na bilo koju adresu veze, prvo provjerite jel’ sigurna.
3. Koristite jake lozinke
Ako hakeri pristupe vašim podacima za prijavu na radne uređaje i poslovne sustave, oni se mogu maskirati u vas, a da vi nikad ni ne saznate za tu aktivnost. Hakeri privatne podatke nabavljaju na razne načine, ali najjednostavnija i najčešća je kupnja podataka s dark weba. Možda zvuči smiješno, ali postoji velika vjerojatnost da su vaše lozinke ugrožene ako ih već dugo upotrebljavate. Obavezno redovito mijenjajte lozinke za uređaj i račun i osigurajte da je svaka od njih dovoljno jaka.
4. Upotrijebite dvofaktorsku provjeru autentičnosti (2-FA)
Čak i najjače lozinke mogu biti ugrožene. Dvofaktorska autentifikacija pruža drugu razinu sigurnosti na vašim uređajima i računima zahtijevajući dva obrasca za potvrdu tijekom prijave. Kad se ova metoda aktivira, kod će se poslati na drugi uređaj kako bi se potvrdilo da se zaista pokušavate prijaviti.
5. Educirajte članove tima
Ako ste povezani s članovima tima koji također rade od kuće, najbolje bi bilo educirati ih o opasnostima od cyber-napada. Svaka kućna mreža vaših kolega trebala bi biti osigurana za početak. Također, trebali bi znati kako uočiti pokušaje krađe identiteta i spriječiti napade zlonamjernog softvera pomoću antivirusnog softvera. Ove proaktivne mjere pomoći će smanjiti rizik od krađe i ugroze podataka.
Zaključak
Postići cyber sigurnost pri radu od kuće je možda čak i teže nego ostvariti to u konvencionalnom uredskom okruženju. Međutim, uz navedene savjete možete uživati u svim blagodatima daljinskog rada bez dodatne brige za sigurnost vaših poslovnih podataka.