Pratite nas

Automoto

Polica osiguranja od automobilske odgovornosti konačno postaje digitalna

Objavljeno

-

Foto: Pixabay

Hrvatska društva za osiguranje u suradnji s Centrom za vozila Hrvatske (CVH) i Hrvatskim uredom za osiguranje (HUO) pokrenuli su projekt digitalne police osiguranja od automobilske odgovornosti. U Hrvatskoj se 14 društva za osiguranje bavi autoosiguranjem i oni su svi nadogradili svoje IT sustave kako bi bili spremni za digitalne police osiguranja.  

Način na koji funkcionira sustav digitalne police auto osiguranja predstavili su mr. sc. Slaven Dobrić, predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranje, mr.sc. Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje, dr.sc. Goran Pejić, pomoćnik Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske te Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.

Realizacijom ovog projekta, koji je pokrenut inicijativom osiguratelja i Hrvatskog ureda za osiguranje, od sada je na stanicama za tehnički pregled vozila moguća provjera postojanja police obveznog auto osiguranja u realnom vremenu što vlasnicima vozila omogućava registraciju vozila bez potrebe za predočenjem fizičke police ili potvrde.

Nakon što osiguranik zaključi policu obaveznog osiguranja elektronskim putem, društvo za osiguranje u roku od par minuta šalje podatke o zaključenoj polici u bazu podataka Centra za vozila Hrvatske. Samo u iznimnom slučaju ako su podaci o polici neispravni ili postoji više polica za isto vozilo osiguranik će morati pokazati izvornik police osiguranja. Ukoliko je sve ispravno, Centar za vozila Hrvatske šalje podatke u bazu podataka registriranih vozila MUP-a, nakon čega društvo za osiguranje dobiva povratnu informaciju o iskorištenju police.

Ovaj projekt omogućuje i bolju kontrolu kod otkazivanja police, ali i veću bazu korisnih podataka o vozilima na hrvatskim cestama čime će se znatno poboljšati fond korisnih informacija za subjekte uključene u projekt. Povrh toga, projekt omogućuje brži protok informacija i pojednostavljenje postupka registracije vozila odnosno produljenja važenja prometne dozvole kako za vlasnike vozila, tako i za referente stanica za tehnički pregled vozila.

“Nakon što osiguranik zaključi policu obaveznog osiguranja, naša društvo za osiguranje gotovo trenutačno šalju podatke u bazu podataka Centra za vozila Hrvatske. Na taj način osiguranik u pravilu nije više dužan na registraciju automobila nositi sa sobom niti policu osiguranja niti potvrdu o polici. Ovim projektom ubrzavamo i olakšavamo procese našim osiguranicima, ubrzavamo protok informacija, a ne smijemo zanemariti niti ekološku dimenziju projekta jer se njime smanjuje utrošak papira i stvaranja papirnatog otpada“, istaknuo je Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje. 

„Ovo je jako važan korak i za društva za osiguranje, članice HUO-a. U okviru krovnog udruženja hrvatske osigurateljne industrije pokrenuli smo i stavili u funkciju projekt koji će svim našim članicama, ali i njihovim korisnicima-ugovarateljima osiguranja i osiguranicima pružiti benefite, kako praktične tako i financijske. S druge strane,  ovime jasno pokazujemo smjer kojim ide  naša cjelokupna industrija, a to je digitalizacija i pojednostavljivanje procesa i naših proizvoda u cjelini uz stalni fokus na klijente“, rekao  je  Slaven Dobrić, predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranje.

Na novinarske upite znači li to da osiguranici neće u svom automobilu trebati imati pisani dokument o registraciji, rečeno je da prema zakonskoj regulativi, svaki dokaz o registraciji vrijedi, što znači da vrijedi i  digitalni, dakle na zaslonu mobitela odnosno spremljen u elektroničkoj pošti.
Inače, godišnje se u Hrvatskoj oko 2 milijuna vozila registrira, a do sada je starim način ispisivanja i prepisivanja polica u stanicama za tehnički pregled neminovno dolazilo do grešaka, što će se novim sustavom izbjeći. Također najavljeno je da od iduće godine i Zelena karta postaje Bijela jer će od početka srpnja isto tako biti u digitalnom obliku.

Kako se još moglo čuti hrvatski osiguratelji godišnje isplate oko 5,5 milijardi kuna štete.

Nastavi čitati
Super ponuda
Komentiraj

Dodaj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Automoto

Kako semafori komuniciraju s automobilima?

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Pixabay

Povezanost automobila i pametnog gradskog prometa, omogućuje semaforima komunikaciju s vozilima, putem oblaka, u realnom vremenu, kao i s reklamama na prometnicama.

U projektu, koji razvija Seat u suradnji sa španjolskim Ministarstvom prometa (DGT), gradskim vlastima Barcelone i organizacijom (Electronic Traffic), ulicama katalonske prijestolnice voze se novi modeli Seat Leona opremljeni elektronskom prometnom platformom V2I (Vehicle to Infrastructure) koja je povezana na gradsku prometnu platformu DGT 3.0.

Svaki semafor koji je uključen u testiranje, automobilima šalje signal sa trenutnim statusom i informacijom o tome kada će se sljedeći put promijeniti svjetlo. Kad automobil dobije tu informaciju, on je “interpretira” upozoravajući vozača na sljedeći status trenutnog stanja prometa, koji se temelji na brzini vozila.

Kako to funkcionira možete pogledati u videu:

Nastavi čitati

Automoto

Što je keramička zaštita laka na automobilu, zbog čega se nanosi i koje su pogodnosti

Objavljeno

-

Objavio

Foto: Bugatti Veyron (Izvor: Pixabay)

Keramička zaštita laka na automobilu, ili na eng. Ceramic car coating, još je kod nas relativno nova stvar, i mnogi nisu čuli za takvo nešto.

Pokušat ćemo pojasniti, što je keramička zaštita, zbog čega se nanosi i koje su pogodnosti ovog tretmana laka na vozilu?

Keramička zaštita na automobilu

Keramička zaštita na lak se nanosi bez obzira je li riječ o novom automobilu ili starom, ali samo ukoliko vlasnik automobila traži besprijekorno stanje laka, i ne pristaje na kompromise. Ako vam stanje laka nije od presudne važnosti, možda se ne trebate zamarati s daljnjim čitanjem teksta.

Dakle, uz pretpostavku da spadate u prvu grupu: da tražite perfektno stanje, i sjaj metalik boje na vašem automobilu, keramička zaštita je nešto o čemu trebate razmisliti.

Keramička premaz na površini laka na automobilu, štiti lak bolje nego bilo koji vosak ili pasta za poliranje. Visoki sjaj i otpornost na oštećenja, dva su osnovna razloga nanošenja keramičkog premaza. Za razliku od nanošenja voska, koji prianja na površinu laka, keramički premaz ulazi u pore laka, i spaja se sa strukturom na molekularnoj razini. Stoga je takva veza mnogo čvršća, pa tako i zaštita laka dugotrajna.

Znamo da vosak traje tek mjesec, ili dva u najboljem slučaju, ovisno koliko često operemo automobil i kako se jako zaprlja. Keramički premaz u laku traje od jedne godine, pa čak do 7 godina. To su odlični rezultati za sve one koji paze na svoj automobil i njegov vanjski izgled.

Ipak, trebamo biti realni, što znači da nikako ne trebamo očekivati od keramičkog premaza na laku da sačuva vanjštinu od fizičkih oštećenja, doticaja sa bankinom ili drugim automobilom na parkiralištu. Postoje razni mitovi pa je dobro da se upoznate s tim što je točno, a što ne. Keramička zaštita laka najbolje će sačuvati lak od naleta kukaca i ptičjeg „otpada“. Znamo da ptice vole pogoditi automobil, a u posebnim uvjetima, njihovi ostatci mogu da urade pravu štetu na laku. Kiselina iz ptičjeg izmeta može biti tako jaka da nagrize površinski sloj laka, i uradi štetu koja se vidi golim okom, čak i nakon što dobro operemo auto. Da bi izbjegli takve i slične greške, Ceramic car coating je potez koji trebate uraditi.

Prije nego se uradi keramički premaz, automobil se pripremi. To svakako treba prepustiti profesionalcima, i nikako ne raditi samostalno, u kućnoj radinosti.

Automobil je potrebno dobro oprati, očistiti, moguće i polirati, i tek onda uraditi premaz zaštitnom keramičkom masom. Sve su to koraci koje treba ispravno uraditi, i lako je zaključiti zbog čega je to posao za iskusne majstore.

Nakon što se napravi premaz zaštitnim keramičkim slojem, lak na automobilu (metalik boja) ima efekt možda čak i jači nego je bio prilikom izlaska iz auto salona. Na nekim nijansama perla se bolje ističe, na nekim malo slabije. Kako god, keramički zaštitni sloj doprinijet će trajnosti laka i zaštiti će ga od spomenutih mogućih oštećenja.

Za što trajniju zaštitu, nakon zaštite keramičkim premazom, lak na automobilu treba redovno održavati. Automobil redovno operite u auto praonici, bez jakih nagrizajućih sredstava ili to napravite sami uz pomoć visokotlačnog perača (miniwash). Bolje je češće posjećivati praonicu automobila, nego zapustiti automobil, i tek onda odvesti ga na „detaljno“ pranje, kiselinama koje mogu nagristi površinski sloj zaštite.

Nastavi čitati

Automoto

Sony je predstavio svoj prvi električni automobil

Objavljeno

-

Objavio

Foto: TechCrunch

CES, najveći sajam potrošačke elektronike na svijetu, ove godine je uistinu pun novotarija i iznenađenja.

Na iznenađenje mnogih, Sony je uz novi PlayStation 5 logo, PS virtualnu stvarnost i mnoge druge novitete, predstavio i svoj prvi električni automobil pod nazivom Sony Vision-S. Za sad ne postoji puno informacija o novom automobilu, no ako je vjerovati medijskim napisima Sony se udružio s mnogim industrijskim liderima kao što su Bosch, Continental, Genetex, Nvidia i Magma u izgradnji ovog prototipa.

Foto: Sony

Automobil ima 33 senzora za nadgledanje iznutra i izvana automobila, widescreen zaslone, panoramski ekran i uvijek uključeno povezivanje. Tehnički, automobil je izgrađen u partnerstvu s proizvođačem automobila Magma, a prepun je proizvoda i opreme tvrtki kao što su BlackBerry i Bosch.

Foto: Sony

Iako je Sony većinu ljudi poprilično iznenadio predstavljanjem automobila, ovaj potez se itekako uklapa u Sonyjevu trenutnu strategiju. U zadnje vrijeme Sony je počeo stvarati i prodavati ključne tehnološke proizvode u formi dobavljača. Sonyjevi senzori-kamere nalaze se na mnogim vodećim pametnim telefonima, uključujući najnoviji iPhone Pro. Sony je odavno proizveo vlastiti pametni telefon sa sličnim pametnim senzorima i pobrinuo se da ta tehnologija bude viđena prije na njihovim uređajima nego na iPhoneu.

Ista taktika se očekuje i sa Vision-S automobilom. Sony ne želi ulaziti u proizvodnju automobila, već je ovo konceptno vozilo dizajnirano kako bi Sonyju pomoglo pri prodaji komponenata.

Foto: Sony
Nastavi čitati

Preporučeno