Od kad su mjere socijalnog distanciranja postale uobičajene zbog aktualne situacije, zaposleni se prilagođavaju novim radnim okruženjima i sve je tanja granica između privatnog i poslovnog života. Zapravo, polovina (51%) zaposlenih koji rade od kuće i koji su počeli gledati više sadržaja za odrasle priznaje da to rade na istim uređajima koje koriste u poslovne svrhe. Ovo je samo jedan od ključnih nalaza novog izvještaja tvrtke Kaspersky pod nazivom “Kako je COVID-19 promijenio način na koji ljudi rade?”.
Novi način života s kojim se zaposleni sada susreću počinje utjecati na balans između njihovog poslovnog i privatnog života. Gotovo trećina (31%) zaposlenih kaže da provode više vremena radeći nego što su to ranije činili. Međutim, 46% izjavilo je da troše više vremena na osobne aktivnosti. Ova konkretna promjena može biti rezultat toga što zaposleni više ne trebaju provoditi toliko vremena u gradskom prijevozu ili putovanju kao što je to ranije bio slučaj.
Izvještaj također ukazuje na to da je zaposlenima sve teže razdvojiti poslovne i osobne aktivnosti, posebice kad se radi o informacijskim sustavima. Ono što je zabrinjavajuće za tvrtke je da 51% zaposlenih koji priznaju da su počeli gledati više sadržaja za odrasle otkad rade od kuće, kažu da to čine na uređajima koje koriste u poslovne svrhe. Čak gotovo petina (18%) zaposlenih to radi na uređajima koje su im osigurali njihovi poslodavci, dok 33% njih priznaje da gleda sadržaj za odrasle na svojim osobnim uređajima koje također koriste za posao.
Uz to, 55% zaposlenih izjavilo je da sada čitaju više vijesti nego što je to bio slučaj prije nego što su krenuli raditi od kuće. Iako je ovo razumljivo i očekivano jer ljudi žele biti u toku s najnovijim informacijama o koronavirusu, 60% ove aktivnosti obavlja se na uređajima koje koriste za posao. Sve to potencijalno može dovesti do infekcija uređaja malwareom, ako zaposleni ne obraćaju pažnju na resurse i web stranice koje koriste.
Zaposleni također razvijaju naviku korištenja svojih osobnih uređaja za posao, povećavajući tako potencijalne rizike skrivenog IT-ja koji uključuju objavljivanje osjetljivih informacija. Na primjer, 42% zaposlenih koriste privatne e-mail račune u poslovne svrhe, a 49% njih priznaje da se korištenje privatnih računa u poslovne svrhe povećalo otkad rade od kuće. 38% zaposlenih koristi osobne aplikacije za dopisivanje koje njihovi IT odjeli nisu odobrili, od čega je 60% izjavilo da to čini češće u novonastalim okolnostima.
Što napraviti?
Kako bi poduzeli sve što je u njihovoj moći da sačuvaju sigurnost svojih zaposlenika i korporativnih podataka, tvrtka Kaspersky preporučuje poslodavcima sljedeće mjere:
- Organizirajte osnovnu obuku o sigurnosti za svoje zaposlenike. To se može organizirati online i obuhvatiti suštinu prakse, kao što su upravljanje računima i šiframa, e-mail sigurnosti i slično.
- Uvjerite se da su uređaji, softveri, aplikacije i druge usluge ažurirane s najnovijim zakrpama.
- Instalirajte provjereni softver za zaštitu, na svim uređajima, uključujući i mobilne uređaje. Softver koji koristite treba sadržavati zaštitu od web prijetnji ali i e-mail phishinga.
Zaposlenicima i korisnicima koji rade od kuće i koji moraju raditi na svojim osobnim uređajima, tvrtka Kaspersky savjetuje:
- Korištenje pouzdanog sigurnosnog alata za sveobuhvatnu zaštitu od širokog opsega prijetnji.
- Preuzimanje edukativnog i zabavnog sadržaja isključivo s pouzdanih izvora.