Razmiลกljate o pokretanju novog digitalnog projekta, no niste sigurni je li sada dobro vrijeme za pokretanje novog digitalnog biznisa? Pitate se je li gospodarska kriza koju mnogi najavljuju zapravo super prilika za uspjeลกan rast novog digitalnog biznisa?
Korona virus nam je donio mnoge probleme u svakodnevni ลพivot, ali nam je otvorio i nove vidike. Sada, smo itekako svjesni koliko je naลกe zdravlje vaลพno te koliku vaลพnost imaju naลกi odnosi s obitelji i prijateljima. ฤinjenica je da ฤemo nakon karantene izazvane korona virusom โ mnogi viลกe cijeniti sve blagodati kojima raspolaลพemo u svojem ลพivotu.
Mnogi analitiฤari (ali i trenutno kretanje gospodarskih prilika) ukazuju na to da je pred nama ozbiljna gospodarska kriza. U krizi prije neลกto viลกe od 10 godina stvoreni su mnogobrojni (digitalni) biznisi koji su danas meฤu najuspjeลกnijim kompanijama u svijetu. Voฤeni tom ฤinjenicom, mnogi se s pravom pitaju je li gospodarska kriza prilika za razvoj novog biznisa.
Je li gospodarska kriza prilika za razvoj novog uspjeลกnog (digitalnog) biznisa?
Kada nastupi kriza dogaฤa se mnoลกtvo vaลพnih pomaka na gospodarstvenoj sceni. Primjerice, siromaลกni poฤinju troลกiti manje novca na kupnje i kupuju samo nuลพno, dok bogati akumuliraju sve viลกe bogatstva. U poslovnom svijetu, tvrtke i poduzetnici koji nisu spremni prigrliti nove trendove propadaju, a oni s uspjeลกnom prilagodbom โ zapoฤinju sve znaฤajniji rast ka uspjehu.
Gospodarska kriza moลพe biti i problem i prilika โ ovisno o tome kako gledate na ลพivot i poslovanje biznisa. Negativno usmjereni poduzetnici pronalazit ฤe samo probleme u krizi, dok ฤe oni energiฤni traลพiti najbolji naฤin โ kako prosperirati u kriznom razdoblju.
I dok su vam problemi koje gospodarska kriza donosi poslovanju uglavnom poznati (manja potroลกnja, propadanje biznisa, oteลพano poslovanje, itd.), u nastavku teksta pozabavit ฤemo se prilikama koje donosi kriza. Konkretno, navest ฤemo nekoliko pozitivnih stvari zbog kojih je gospodarska kriza sjajna prilika za razvoj novog digitalnog biznisa.
Svi ljudi su online
Osnovni zakon marketinga kaลพe โ tamo gdje su vaลกi kupci, tamo morate biti i vi. Danas, posebice u vrijeme karantene โ svi vaลกi kupci su online. Bilo da prodajete kreme za lice, odjeฤu za trudnice, alate za wannabe majstore, pametne telefone, ฤetke za zube ili neลกto sasvim deseto โ vaลกi kupci su online.
Web portali i digitalni servisi u doba karantene zabiljeลพili su znaฤajan porast posjeฤenosti, odnosno koriลกtenja. Brojke koje su u krizi narasle vrlo vjerojatno se neฤe brzo strmoglaviti โ jer ljudi su danas navikli neke usluge koristiti online. Umjesto ฤekanja na ลกalterima, sada dokumentaciju primaju i ลกalju digitalno, kupuju online, educiraju se na digitalnim fakultetima i edukacijama, itd. Svijet se u potpunosti okrenuo digitalizaciji โ i to je definitivno prilika za razvoj novog digitalnog biznisa.
Raste potroลกnja na web trgovinama
I dok su ljudi prije bili skloniji otiฤi u fiziฤki shopping, nego li kupovati online โ stvari su se u karanteni primijenile. Oni koji nikada nisu ni pomiลกljali kupovati online โ sada su napravili svoje prve kupnje na web trgovinama.
Podaci pokazuju kako sve viลกe korisnika kupuje online โ i kako su sve manje skeptiฤni prema online plaฤanju i kvaliteti proizvoda/usluga. Poveฤanje online kupnje dobar je pokazatelj da ฤe se na digitalnim kanalima akumulirati sve viลกe novaca โ ลกto je prilika da se stvori biznis koji ฤe dobro zaraฤivati samo putem digitalnih kanala.
Viลกe istraลพivanja radi opreznijeg troลกenja novca
Analize posljednjih godina pokazuju kako ljudi u velikoj mjeri โgooglajuโ proizvode โ prije nego ลกto se odluฤe na kupnju. Planirate li razvijati specijalizirani digitalni kanal za odreฤenu niลกu proizvoda ili usluga โ sada je idealna prilika. Naime, ljudi ฤe u krizi oprezno troลกiti novac โ ลกto znaฤi da ฤe prije svake veฤe kupnje detaljno istraลพiti ลกto ลพele kupiti i gdje dobivaju najbolji omjer cijene i kvalitete.
Digitalne platforme koje ฤe korisnicima pruลพiti detaljne informacije โ steฤi ฤe povjerenje korisnika. Uz steฤeno povjerenje dolazi i prilika da se digitalni projekt kvalitetno monetizira. Dakle, svaka trลพiลกna promjena (pa ฤak i ona negativna) โ prilika je da se promjenom naฤina razmiลกljanja joลก bolje prilagodite kupcima i njihovim prohtjevima.
Imamo super alate i digitalne sustave
Jedna od odrednica modernog poslovanja โ svakako jest brzina prilagodbe. Oni koji se ลกto prije uspiju prilagoditi novim trendovima โ pobrat ฤe veliki broj kvalitetnih korisnika i steฤi prednost na trลพiลกtu. Sreฤom, prilagodba novim trendovima danas je lakลกa no ikada prije jer na raspolaganju imamo mnoลกtvo gotovih kvalitetnih digitalnih alata โ koji osiguravaju ลกirok spektar aktivnosti.
Konkretno, mnogi sada grade web trgovine โ kako bi prodavali svoje proizvode digitalno. Tu se skriva prilika da trลพiลกtu ponudite ili uslugu izrade web trgovina ili razvijete vlastiti sustav koji ฤe korisnici moฤi koristiti. Potreba za takvim lako prilagodljivim sustavima rasti ฤe u buduฤnosti โ ลกto je prilika za novi digitalni biznis.
Novi proizvodi i usluge s velikom potraลพnjom
Vjerojatno mnogi nisu ni svjesni koliko ฤe karantena i zatvorenost u domove djelovati na naลกe ponaลกanje u buduฤnosti. Odjednom sada svi traลพe maskice za lice, traลพe razne sprejeve za dezinfekciju, viลกe ลกeฤu i rekreiraju, traลพe kvalitetne online fitness programe i recepte, itd. Potreba za digitalnim uslugama i proizvodima sve je veฤa โ a posebno ฤe dobro proฤi oni koji stvore neลกto inovativno i to ponude kupcima.
Za oฤekivati je da ฤe uskoro porasti potreba za raznim struฤnjacima za mentalno zdravlje โ pa je sada pravo vrijeme da se ti struฤnjaci digitaliziraju. Digitalizaciju bi bilo pametno sprovesti i frizerima, maserima, kozmetiฤarima โ kako bi lakลกe pratili naruฤivanje klijenata. Sve to sjajna je prilika da izgradite digitalne biznise koji ฤe podrลพavati takvu modernu potraลพnju na trลพiลกtu โ te time doฤete do zarade u vrijeme gospodarske krize.
Kreฤete li s razvojem nekog digitalnog projekta?
U vrijeme gospodarske krize prije 10 godina stvoreni su mnogi uspjeลกni biznisi. Primjerice, Airbnb uvidio je kako ฤe ljudi u krizi traลพiti privatni smjeลกtaj na putovanjima โ pa su korisnicima ponudili upravo takvu uslugu. Dakle, prepoznali su promjenu naฤina razmiลกljanja ljudi โ te su svoj biznis izgradili upravo na tome. No, Airbnb nije jedini pozitivan primjer โ jer ima ih na tisuฤe.
Gospodarska kriza definitivno je prilika za izgradnju nekog novog (digitalnog) biznisa. Sve ลกto trebate jest pronaฤi novi naฤin ponaลกanja ljudi โ i ponuditi korisnicima upravo ono ลกto trebaju u tom trenutku. Ponekad se sjajne prilike kriju svuda oko nas โ samo nismo dovoljno paลพljivi kako bismo ih prepoznali.
Zanima nas razvijate li vi kakve nove projekte u ovo vrijeme ili imate neลกto u planu? Jeste li prepoznali potencijal trลพiลกta โ i za ฤime ฤe rasti potreba korisnika u buduฤnosti? Napiลกite ispod.