Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Automoto

Predstavljena Toyota Mirai – prvo komercijalno serijsko vozilo na vodik koje će prometovati hrvatskim cestama

Prvi komercijalni serijski automobil na vodik Toyota Mirai, auto koji koristi potpuno čisto gorivo i kod kojeg nema emisije ugljičnog dioksida i ostalih štetnih plinova, predstavljen je u ponedjeljak ispred zagrebačkog Fakulteta strojarstva i brodogradnje.

Predstavljanje je dio projekta ‘Croatia Mirai Challenge’, pripremanog desetak mjeseci, s ciljem da prvi put jedan automobil na vodik vozi hrvatskim cestama, konkretno na ruti od Zagreba do Bruxellesa, odnosno ruti na kojoj su instalirane punionice vodika.

Voditeljica Laboratorija za energetska postrojenja Fakulteta strojarstva i brodogradnje Ankica Kovač najavila je da u srijedu, 18. rujna, počinje projekt ‘Croatia Mirai Challenge’, kojem je glavni cilj promocija automobila na vodik, a želi se upozoriti i na potrebu da se i u Hrvatskoj instaliraju punionice vodika.

‘Kod nas nema vodikovih punionica za automobile, nemamo infrastrukturu za prihvat takvih vozila. Ovim projektom želimo probuditi svijest o važnosti uvođenja vodika u hrvatsku energetsku strategiju, a za početak bi nam bila dovoljna jedna punionica vodika. Europske i svjetske zemlje imaju razvijenu infrastrukturu za punjenje takvih vozila, imaju, naravno, automobile na vodik i pretpostavljam da bi turisti željeli doći i kod nas takvim automobilima. No mi, ponavljam, nemamo punionica za njih’, rekla je Kovač.

Radi se, inače, o potpuno čistoj tehnologiji, proces proizvodnje i korištenja vodika potpuno je bez ikakvih štetnih emisija, naravno i emisija CO2 (jedini nusprodukti su voda i toplina), dok auto, ovisno o državi i državnim subvencijama koje te zemlje nude, stoji od 50.000 do 70.000 američkih dolara, odnosno u Europi do 75.000 eura. Vrijeme punjenja Miraia je tri minute, a autonomija 500 kilometara. U većini zemalja gdje takva vozila već prometuju prve je tri godine punjenje vodika besplatno.

Direktor Toyote Croatia Krešimir Bago istaknuo je da je Kina, najveće automobilsko tržište na svijetu, od ove godine potaknula razvoj infrastrukture u tom smjeru, kao i da je Hrvatskoj pravi trenutak za uvođenje vodikovih tehnologija. No, s druge strane, kazao je, kod nas je, prema aktualnim projekcijama, očekivano korištenje tehnologije kakvu predstavlja Mirai tek 2030. godina.

Pročelnica zagrebačkog Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu Mirka Jozić naglasila je da je Ina pokazala interes za gradnjom takve infrastrukture. Grad će financijski i na svaki drugi način podržati svaki projekt punionice na vodik, najavila je Jozić.

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Popularno

Apps & Software

Svakodnevnim pregledavanjem internet sadržaja, preuzimanjem dokumenata i aplikacija, kao i otvaranjem raznih poveznica koje dobijemo E-mail porukom, izloženi smo različitim vrstama računalnih napada. Ne...

Tips & Tricks

Teško je sresti osobu kojoj prođe barem jedan dan, a da nije čula ili pročitala kraticu “PDV”. PDV je kratica od izraza “porez na...

Fun & Lifestyle

Postoji više načina kako se pišu mjeseci na engleskom, različiti formati koji se koriste i naravno, razlika između Britanskog Engleskog i Američkog Engleskog. Pokazat...

Fun & Lifestyle

Nije baš da svaki geek traži značenje istih brojeva na satu, ali smo odlučili napisati: što znače isti brojevi na satu? U nastavku slijedi...

Tips & Tricks

Saznajte brzinu interneta koju imate na vašoj lokaciji. Brzina interneta lako se može provjeriti, kao i procesi koji možda guše brzinu već na vašem...

Web & IT

Filmora, jednostavan i bogat program za uređivanje video sadržaja. Proizvod je tvrtke Wondershare Technology koji će udovoljiti svim vašim potrebama i kreativnim zahtjevima. Wondershare...

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Sci

Što bi se dogodilo ako uronite ruku u posudu tekućeg dušika? Bi li vam se ruka smrzla do ozeblina? Bi li se razbila čim...

Oglašavanje