Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Prodavati vrijeme ili znanje – koji je ispravan put do velike zarade?

WordPress sustav za izgradnju web stranice
(Photo: Pixabay.com)

Je li pametnije prodavati vaše vrijeme ili vaše znanje? Može li se prodajom vremena doći do velike zarade ili je isplativije prodavati znanje? Kroz koje sve faze prolaze ljudi koji prodaju svoje znanje?

Sagledamo li poslovni svijet iz neke realne perspektive – postoje dva osnovna smjera razvoja poslovnog života. Prvo, možete prodavati vaše vrijeme. Drugo, možete prodavati vaše znanje. Činjenica jest da svi više manje započnemo s prodajom vlastitog vremena, a tek rijetki karijeru završe prodajom znanja.

Poslovi kojima smo okruženi nisu ništa više nego zamjena vremena za novac. Dakle, ja ulažem vlastito vrijeme za odraditi nešto – šef ulaže vlastiti novac da je to odradim. U konačnici – mijenjamo vrijeme za novac. No, moj šef radi pametnije pa mijenja znanje za novac. Odnosno, ulaže novac u mene kako bi on bez ulaganja vlastitog vremena – zarađivao novac. Pametno, zar ne?

Put prema uspjehu ili ideja bez pokrića
(Photo: Pixabay.com)

Prodavanje vremena ima svoje limite

Prodavanje vremena ima svoje limite. Svatko od nas ima samo 24 sata u danu za prodaju, s time da 8 sati spavamo – pa nam preostaje svega 16 sati za prodaju. Dakle, naš limit vremena za prodaju je maksimalno 16 sati dnevno, a uglavnom je i puno niži. Na standardnim poslovima ljudi mijenjaju 8 sati rada za određenu količinu novaca.

Postoje ljudi koji uspješnije mijenjaju svoje vrijeme za novac, ali i oni koji to rade katastrofično. Naime, velik broj ljudi radi za minimalne satnice što znači da svoje životno vrijeme mijenjaju za relativno male količine novca. S druge strane imamo vrsne stručnjake koji svoje vrijeme i iskustvo naplaćuju puno puno više. Iako se radi o relativno nepravednom nesrazmjeru, ovi uspješniji naučili su bolje cijeniti vlastito životno vrijeme.

Glavni problem kod prodaje vremena jest što smo vremenski ograničeni. Primjerice, dnevno možemo “prodati” maksimalno 16 sati, a mjesečno uglavnom prodajemo ispod 200 sati. Konačna zarada je broj potrošenih sati puta dogovorena satnica. I to je to. To je naš limit. Više od toga ne možemo zaraditi kod prodaje radnih sati. Najgore od svega jest što ljudi uglavnom prodaju svoje najdragocjenije životno vrijeme – prijepodneva i poslijepodneva od 20 do 60 godine života. Činjenica jest da prodano vrijeme više nikada neće moći vratiti u životu.

Pravilo 10.000 sati - put prema uspjehu ili ideja bez pokrica
(Photo: Pixabay.com)

Prodavanjem vremena nećete postati bogati

Rijetki su ljudi u svijetu koji su prodajom vremena postali bogati. Uglavnom se radi o najboljim od najboljih stručnjaka koji su toliko cijenjeni u svojem području – da su neke tvrtke spremne basnoslovno platiti satnicu te osobe. No, takvih je osoba zaista jako malo u svijetu i velika je vjerojatnost da taj nivo nećete doseći nikada. Dakako, ništa vas ne košta da probate, ali put do toga će biti trnovit i mora vas pratiti barem mala doza sreće.

Samim time, možemo zaključiti da prodavanjem vlastitog vremena nikada nećete postati bogataši. Jednostavno ste vremenski suviše ograničeni da biste zaradili ogroman novac prodajući svoje vrijeme. Kada prodajete svoje vrijeme ne možete raditi s više klijenata paralelno, ne možete automatizirati radnje i ne možete biti produktivniji nego što vam to vrijeme dopušta.

Bogataši su to na vrijeme shvatili pa su već u ranijim fazama života naučili da ih razmjena vlastitog vremena za novac – nikada neće učiniti bogatima. Zato su izgradili timove i sustave koji im omogućuju da prodaju svoje znanje umjesto vremena. Na taj način mogu doseći više klijenata paralelno (doslovno u jednoj sekundi) i mogu gotovo potpuno automatizirati sustav – tako da maksimalno štede svoje vrijeme i energiju. Prebacivanje s naplate vremena na naplatu znanja im je omogućilo brži rast i razvoj te stjecanje puno više novca.

Rast Faze izrade niche web stranice Kako, što i kada raditi
(Photo: Pixabay.com)

Prodavanje znanja nema limite i može se skalirati

Za razliku od prodaje vremena, prodavanje znanja donosi jedan sasvim novi aspekt rada i zarade. Naime, kada isključimo vremensku komponentu iz zarade – otvara se neograničen broj prilika i klijenata. Kada ne ovisimo o vremenu, situacija je puno jednostavnija i perspektivnija. Ipak, da biste prodavali vaše znanje – potrebno je da najprije nakupite i upakirate svoje znanje. Nije lako prodavati znanje jer u velikoj konkurenciji morate biti bolji od drugih.

Bill Gates mogao je desetljećima raditi u nekoj IT kompaniji i tijekom života nakupio bi vjerojatno dovoljno novca da kupi neki kvalitetan dom i podigne obitelj na noge. No, Gates je odlučio iskoristiti svoje znanje te pokrenuti kompaniju koja je danas jedna od najpopularnijih IT kompanija na svijetu. Dakako, na tom putu izgradnje trebao je imati puno znanja, ali i sreće – jer je razvijao nešto što možda u to vrijeme nije imalo puno smisla. No, njegovo znanje osiguralo mu je budućnost o kakvoj je mogao samo sanjati. Zahvaljujući svojem znanju i kvalitetnom timu ljudi – Bill Gates je već dugo godina jedan od najbogatijih ljudi na svijetu.

Dakako, nije sve u bogatstvu. No, u ovom članku pričamo o tome kako zaraditi što više novca u što kraćem vremenu. Vjerujemo da ste shvatili da je perspektiva u prodaji znanja umjesto vremena. Gates je imao znanje kako napraviti računalo i sustav, okupio je tim koji je za njega radio 100+ računala dnevno – i tako je mogao zaraditi puno više novaca (nego da je sam radio svako računalo). Prodao je znanje i omogućio skaliranje biznisa ne samo na SAD, nego na čitav svijet.

Super Kako odabrati WordPress template 7 savjeta za bolji odabir teme
(Photo: Pixabay.com)

Znanje je potrebno upakirati prije prodaje

Prodaja znanja nije nimalo jednostavna i lagana – pogotovo kada tek krećete s takvim načinom poslovanja. Prije svega, potrebno je uložiti puno vremena (bez zarade) da bi se stvorio proizvod ili sustav koji će vam generirati novac na temelju uloženog znanja. U primjeru Gatesa to je bilo računalo sa operativnim sustavom – koje je razvijano jako dugo, ali je donosilo prodaju desetljećima. Dakako, u današnje vrijeme znanje ne mora uopće biti upakirano u fizički paket – već može biti servirano kao digitalni paket (eknjiga, tečaj, itd).

Ovisno o tome kakvo znanje posjedujete možete stvoriti razne proizvode koji se mogu bez problema skalirati. U današnjem svijetu posebno su popularni digitalni proizvodi koji se doslovce samo kopiraju i već imate novog kupca, tj. novu zaradu od prodaje. Doduše, potrebno je uložiti vrijeme i znanje u razvoj digitalnog proizvoda – no jednom kreirani proizvod može vam donijeti mnoštvo novaca.

Možemo primijetiti kako se danas na svim stranama prodaju neke e-knjige i aplikacije – što je postao jedan od najunosnijih biznisa posljednjih godina. Aplikacija ili knjiga koju jednom kreirate, može biti prodana 10.000 puta bez dodatnog uloženog truda. Naime, proces prodaje može se automatizirati do najsitnijih detalja i gotovo da nemate nikakve brige oko zarađivanja novca. Zvuči puno bolje od zamjene vlastita vremena za novac, zar ne?

Kako pratiti napredak digitalnog projekta i zašto je to važno
(Photo: Pixabay.com)

Novac stvara novac

Živimo u svijetu u kojem bogatiji postaju još bogatiji, a siromašniji još siromašniji. No, rastavimo li tu situaciju na sitne detalje lako ćemo shvatiti zašto je tome tako. Naime, ljudi koji imaju novac mogu svoj novac ulagati u nove načine zarade – pa tako akumuliraju još dodatnog novca. Nažalost, većina ljudi nikada ne skupi dovoljno novaca da bi novcem akumulirali još novca. Ili kada skupe dovoljno novca, taj novac radije ulože u novi automobil, kuću ili nešto slično.

U digitalnom svijetu koji se jako brzo mijenja – ljudi koji imaju novac postaju još jači igrači na tržištu. Primjere možemo vidjeti svuda oko nas. Primjerice, kada je Facebook shvatio da im novi Instagram predstavlja prijetnju – odlučili su novcem kupiti čitav Instagram te ga preseliti u svoje vlasništvo. Danas taj Instagram zarađuje hrpu novaca i sasvim sigurno je već davno isplaćena investicija. No, to je samo jedan od primjera kojih danas ima itekako puno.

U konačnici, ne želite li prodavati čitav život svoje vrijeme za novac (jer biste vrijeme mogli i zabavnije potrošiti) – evo što vam je činiti. Najprije nekoliko mjeseci ili godina zamijenite svoje vrijeme za novac – s ciljem skupljanja novca za investiranje. Nakon toga, svoje znanje upakirajte u neki digitalni projekt – koji se može skalirati. Uložite novac u razvoj i promociju – te zaradite veće količine novca. Stvorite novi digitalni projekt pa duplicirajte čitav proces. U konačnici, ako radite prave stvari na pravi način – trebali biste zaraditi puno novca. Barem tako kažu oni najuspješniji. Sretno.

1 komentar

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Je li planiranje dana važno za postizanje uspješnih rezultata tijekom dana? Kako isplanirati tjedan i na što se fokusirati? Koliko dnevnih zadataka postaviti i...

Biznis i posao

Ima li ovisnost ljudi o tehnologiji pozitivan ili negativan utjecaj na vaš digitalni biznis? Gubi li se vaš digitalni projekt u moru drugih digitalnih...

Biznis i posao

Je li moguće pobijediti algoritme koji upravljaju društvenim mrežama? Kako su osmišljeni algoritmi i koja je njihova uloga? Možete li iskoristiti potencijal algoritama u...

Biznis i posao

Zašto se danas jako teško fokusiramo na važne životne aktivnosti? Kako pronaći usredotočenost i koncentraciju za ostvarivanje važnih životnih ciljeva? Zašto je fokusiranje na...