League of Legends jedan je od giganata u današnjem svijetu igrica. Samo u 2014. godini imali su 27 milijuna igrača koji igraju svaki dan, a na mjesečnoj bazi League of Legends je igralo oko 67 milijuna igrača. To je statistika koju nikad niti jedna igrica nije uspjela oboriti i taj rekord je još uvijek aktualan. Rekordne brojke tu ne prestaju, na Svjetskom prvenstvu 2015. godine, zanimljive mečeve najboljih ekipa na svijetu kombinirano se gledalo ukupno preko 360 milijuna sati, što znači da je u prosjeku svaki gledatelj na streamovima proveo više od sat vremena po jednom gledanju.
Postavlja se pitanje: kako je ova igra uspjela postati toliko popularna?
Ne postoji “pay2win” opcija
Takozvani “pay2win” je nešto što nitko ne voli vidjeti u igrici koja mu je draga i to je nešto što uglavnom za veliku većinu upropasti sve. Riječ je o sistemu koji igračima omogućuje da kupuju razne dodatke igri i otvaraju nove opcije koje obični igrači nemaju, a pritom im na razne načine omogućuje prednost nad igračima koji nisu platili i kupili ništa.
Riot, tvrtka koja je proizvela igru League of Legends, se od prvog dana pobrinuo da tako nešto ne postoji u njihovoj igri. Čvrstog su stajališta da igra treba biti poštena i jednaka za sve te se toga drže od prvog dana. Ipak, kako bi mogli zarađivati od igrača, postoji opcija kupovanja različitih skinova i dodataka koji poboljšavaju i mijenjaju izgled likovima u igri, no ne pružaju nikakvu prednost. Njihova jedina svrha je dizajniranje likova po svom ukusu, ako netko to želi. To je jedan od glavnih načina na koje Riot ostvaruje prihode, a zapanjujuće je koliko igrača kupuje neke od najskupljih skinova u Ligi.
Ljestvice na bodovanje (ranked) pružaju dodatnu draž
League of Legends se može igrati za zabavu, a može se igrati i za bodove na takozvanom “ranked” sistemu. To je sistem koji igračima dodjeljuje ili oduzima bodove, ovisno o njihovom uspjehu te se oni mogu penjati ili padati na ljestvici. Ljestvica se sastoji od više kategorija, a krajnji cilj svakog igrača je doći do one najprestižnije – Challenger kategorije. Naravno, samo birano društvo se nalazi u toj kategoriji jer je potrebno jako puno vještine i znanja za ostvariti takav uspjeh.
Za one koji nisu fanovi takvog oblika kompetitivnosti, igra se može igrati i u svrhu same zabave, u običnim mečevima gdje nema bodovanja, a samim time niti prevelike doze uzbuđenja.
Igrači preporučuju igru svojim prijateljima
Igra se bazira na timskom radu gdje se dva tima od po pet igrača međusobno natječu. Za one koji igraju sami, igra će sama dodijeliti četiri nasumična suigrača, ali moguće je igrati i u timu koji igrač sam stvori. Puno je zabavniji ovaj drugi slučaj pa tako igrači preporučuju svojim prijateljima da im se pridruže kako bi igrali zajedno.
Tim prijatelja koji komuniciraju međusobno i razumiju svoje stilove igre ujedno ima i veće šanse biti uspješniji. Ovakav način igranja odgovara i igračima i Riotu. Za igrače je puno zabavniji, a Riotu osigurava povećanje broja korisnika.
Glamur, bogatstvo, slava i milijuni dolara u nagradama
League of Legends je razvio mnoga natjecanja, a najznačajnije od njih je Svjetsko prvenstvo. Regije kao Europa, Amerika, Kina, Koreja i druge imaju svoja regionalna natjecanja gdje se timovi koji budu najuspješniji kvalificiraju za Svjetsko prvenstvo.
Svjetska su prvenstva dostigla toliku popularnost da se održavaju na punim stadionima pred desetcima tisuća navijača i obožavatelja ove igre. Velika posjećenost i gledanost natjecanja čitave godine koja kulminiraju Svjetskim prvenstvom na kraju svake sezone, osiguravaju ogromne prihode pa je tako i fond nagrada višemilijunski. Igrači na taj način, barem na trenutak postaju popularniji od raznih sportaša ili rock zvijezda, a atmosfera na natjecanjima i odgovara nogometnoj utakmici ili koncertu.
Ogromna zajednica igrača
League of Legends ima ogromnu zajednicu. Radilo se o streamu nekog poznatog igrača, forumu ili chatu, fanovi igre obožavaju komunicirati jedni s drugima te razmjenjivati svoje dojmove. Budući da igra iz dana u dan napreduje te se u njoj pojavljuju novi likovi i opcije, igrači imaju o čemu razgovarati.
U ovom zajedništvu igrača i brizi Riota vjerojatno i leži ključ uspjeha same igre League of Legends jer se nitko od igrača ne osjeća usamljen. Iz godine u godinu gledamo kako ova igra postaje sve popularnija i teško je reći kada bi taj trend mogao posustati jer zasad posustajanja nema na vidiku.